Pinigus grąžintų

Jis prašė paviešinti šį atvejį, kad žmonės, prieš pirkdami kruopas, visų pirma gerai apžiūrėtų pakelį. Ant ekologiškų kviečių ir rugių sėlenų pakelio parašyta, kad jos tinkamos vartoti iki 2015 metų balandžio 29 dienos.

„Maxima“ atstovė Renata Saulytė GRYNAS.lt teigė, jog prekybos tinklas apgailestauja, kad klientui teko įsigyti nekokybišką produktą. Anot jos, kadangi pakelis buvo nepraplėštas, kirmėlės ar jų dariniai į pakelį galimai pateko dar prieš jas fasuojant, su maišais sėlenas transportuojant ar jas išpilstant.

„Taip pat šie kenkėjai kruopose, sėlenose, makaronuose ir kituose sausuose gaminiuose bei riešutuose atsiranda ir dėl netinkamų laikymo sąlygų: temperatūros rėžimo nesilaikymo ar švaros trūkumo. Šios sėlenos į mūsų parduotuves tiekiamos jau sufasuotos, tad patikrinti pakelio turinio mes neturime galimybių. Priimant šį produktą mes tik galime vizualiai jį įvertinti, ką visada ir darome. Gavę informaciją apie galimai kenkėjais užkrėstas ekologiškas sėlenas, mes skubiai patikrinsime visą šio tiekėjo tiekiamą produkciją, kad įsitikintume, kad prekiaujame tik kokybiška produkcija“, - sakė R. Saulytė.
A. Drumstienė
Yra keli būdai. Ant laukuose nokstančių grūdų galėjo būti padėti kiaušinėliai ir taip jie galėjo būti užteršti. Taip pat galėjo būti užteršta sandėliavimo metu. Be to, galėjo būti užteršta ir pakavimo vietoje. Yra ir dar du keliai – prekybos centras ir vartotojo namai.

Ji pripažino, kad jei nekokybišką prekę nusipirkęs vyras su čekiu kreiptųsi į prekybos centrą, jam pinigai būtų grąžinti: „Vertiname savo klientų lojalumą ir raginame juos, įsigijus nekokybišką prekę, ją grąžinti ir bus sugrąžinti pinigai. Žinoma, svarbu turėti pirkimo kvitą, kad galėtume įsitikinti, jog nekokybiška prekė išties buvo įsigyta mūsų prekybos tinklo parduotuvėje. Šiuo atveju klientui atnešus nekokybišką produktą į parduotuvę, kurioje jis buvo įsigytas ir pateikus kvitą, jam taip pat sugrąžinsime sumokėtus pinigus.“

Svarbiausia išsaugoti čekį

Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) atstovė Aurelija Drumstienė teigė negalinti tiksliai pasakyti, dėl ko kruopose atsirado kirmėlių. „Yra keli būdai. Ant laukuose nokstančių grūdų galėjo būti padėti kiaušinėliai ir taip jie galėjo būti užteršti. Taip pat galėjo būti užteršta sandėliavimo metu. Be to, galėjo būti užteršta ir pakavimo vietoje. Yra ir dar du keliai – prekybos centras ir vartotojo namai“, - kaip kruopose galėjo atsirasti kirmėlių, aiškino specialistė.
Kruopos su kandimis
Anot jos, žmonės turi atminti, kad nepatartina pirkti didelį kruopų kiekį, nes kruopas ilgai laikant namuose padidėja parazitų atsiradimo rizika. „Dėl malybos produktų šiemet yra gauti 107 skundai. Dažniausiai pasitvirtina vos 13 proc. Tai labai priklauso nuo sezono. Tokie skundai suintensyvėja rudenį, kai namuose įjungiamas šildymas. Taip pat tokių skundų būna daugiau, jei būna drėgna ir šilta vasara“, - tendencijas atskleidė pašnekovė.
R. Saulytė
Šiuo atveju klientui atnešus nekokybišką produktą į parduotuvę, kurioje jis buvo įsigytas ir pateikus kvitą, jam taip pat sugrąžinsime sumokėtus pinigus.

A. Drumstienės teigimu, didesnė tikimybė, kad parazitų atsiras ekologinėje, o ne įprastoje produkcijoje. Taip yra dėl to, nes ekologinių kruopų nuo kenkėjų negalima saugoti naudojant chemiją.

Pasidomėjus, kiek laiko namuose galima laikyti praplėštą kruopų pakuotę, kad nespėtų atsirasti kirmėlių, VMVT atstovė aiškino, kad konkretaus termino nėra, bet reikėtų pasistengti, jog jis būtų kiek įmanoma trumpesnis. Be to, sandariai uždarytas kruopas ji patarė laikyti vėsioje vietoje.

Pašnekovė teigė, kad šiuo atveju, ar pirkėjui turėtų būti grąžinti pinigai, sprendžia prekybos centras. Tačiau to daryti jis neprivalo, nes praėjo nemažai laiko. „Jei prekė buvo pirkta prieš mėnesį, viskas priklauso nuo geranoriškumo. Tačiau reikia turėti čekį, nes be jo pinigų neprivaloma grąžinti“, - aiškino VMVT atstovė.