Bet retai kuris iš mūsų susimąsto, kas už viso to slypi, ko reikia, norint išeiti į sceną su ugnimi ir kokie šios veiklos užkulisiai. Kalbiname Saulių Venclauską, šou baleto su ugnimi studijos „Ugnies Valdovai“ įkūrėją bei vadovą, kuris plačiau papasakos apie atlikėjo su ugnimi kasdienybę ir kaip hobis gali tapti darbu.

Pasiteiravus, su kokiais mitais ar sunkumais dažniausiai susiduriama, Saulius teigia, kad visuomenėje vis dar vyrauja gan neigiamas įsitikinimas apie fakyro profesiją. Daugeliu įsitikinimu, tai – girtas jaunimas, įvairiuose festivaliuose besispjaudantis ugnimi ir iš esmės taip keliantis pavojų kitiems. Tačiau, pasak Sauliaus, ugnies šou gali būti lygiavertis scenos menas, kaip dainavimas, šokis, o ne atskiros erdvės reikalaujantis šou.

„Tokia mūsų vizija. Todėl scenoje pasirodo tik profesionalūs atlikėjai, turintys ilgametę šokio patirtį, išmanantys žongliravimą, suprantantys, kas yra sceninis įvaizdis ir savęs pateikimas žiūrovams. Be to, po ugnies šou gali pasirodyti ir kiti atlikėjai – šokėjai, dainininkai, artistai, nes scena bus švari bei tvarkinga. Turėdami sukauptą didžiulę patirtį svarbiausiuose renginiuose, tuo pasirūpiname patys“, – teigia S. Venclauskas.

Kad būtų galima pasirodyti didžiojoje scenoje kartu su garsiais scenos atlikėjais ar dalyvauti nestandartiniuose projektuose, reikalingas tiek šokėjų, tiek techninis pasiruošimas.

Ugnies šou
„Atlikėjas privalo turėti didelę sceninę patirtį, būti patyręs daug įvairių situacijų prieš, per ir po renginio. Pasirodymas gali būti saugus tik tuomet, kai šokdamas atlikėjas dar sugeba jausti kitus scenos atlikėjus, suvokti ir analizuoti besikeičiančią aplinką. Kaip ten bebūtų, dirbame su tikra ugnimi.

Dažnai sulaukiame klausimų, ką mes tokio apsirengiame ar tepamės, kad nenudegame. Jeigu atvirai – jokios magijos ir jokių papildomų priemonių, tik aštrus protas, pasitikėjimas savimi ir pagarba stichijai, kurią valdome.

Pasirodymuose uždarose erdvėse (arenose, koncertų salėse ir pan.) prisideda techninių dalykų, kuriuos privalai išmanyti: kokį degų skystį, kokią pirotechniką bei kitas priemones naudoti, kad šou būtų maksimaliai efektyvus, bet būtų išvengta dūmų, smarvės ir panašių šalutinių veiksnių, galinčių sugadinti likusią šventę“, – apie veiklos specifiką pasakoja Saulius.

Pasitaiko renginių itin sudėtingomis sąlygomis, tačiau tuo pačiu tai yra įsimintiniausi ir žaviausi renginiai.

„Dalyvavome daugybėje realybės šou filmavimų, pasirodymuose kartu su auto ir moto akrobatais, nestandartinėse erdvėse – ant kombainų, statybinių pastolių, autokrautuvų, Gyčio Ivanausko spektakliuose ir daug kitų. Tuomet turi atsakyti ne tik už save, bet pirmiausia už kitus, kurie nėra artimai susidūrę su ugnimi, gali išsigąsti kaitros, supanikuoti. Kartais prieš tokį pasirodymą tenka pabūti ir psichologais, ir ramintojais, ir angelais sargais“, – pasakoja Saulius.

Jis juokiasi, kad jo ugnies atlikėjų studijoje persipina baletas ir kariuomenė. Tai, ką žiūrovas mato scenoje, yra trupės choreografės bei trenerės Agnės nuopelnas. Ji daug metų šoka baletą, yra baigusi ir dirbusi Kauno muzikinio teatro baleto studijoje. Muzikinio teatro sceninę patirtį ji perkelia į ugnies šou pasirodymus. O tai, ko žiūrovas nemato – komandos užkulisiniai darbai – paties Sauliaus nuopelnas. Čia viskas vyksta kaip kariuomenėje – greitis, tvarka, saugumas, komandinis darbas, komandos narių „susidirbimas“.

Taip pat labai svarbus fizinis šokėjų paruošimas. Ilgos ir alinančios treniruotės, ne vienas ir ne du renginiai per dieną, ilgai besitęsiančios generalinės repeticijos prieš ypatingai svarbius renginius, ilgos kelionės – dalykai, po kurių ugnies šou pasirodymas privalo būti atliktas maksimaliai gerai ir saugiai. Todėl su kolektyvo nariais dirba kineziterapeutė, padedanti kiekvienam šokėjui sustiprinti savo silpnąsias vietas ar greitai atsistoti ant kojų po traumų.

Pasiteiravus, kas yra svarbiausia geram ugnies šou, Saulius teigia, kad kiekviena pasirodymo detalė yra svarbi.

„Juk detalių visuma ir sukuria tą kerintį grožį. Šokėjų darbas, sceninis jų įvaizdis, choreografija, aplinkos ir scenos apipavidalinimas, apšvietimas, garso kokybė, pirotechnikos choreografija – visa tai ir sukuria reginį, priverčiantį žiūrovus nuoširdžiai ploti, o po pasirodymo ilgai skanduoti „Pakartot!“, – sako Saulius.

Todėl didelės investicijos skiriamos bendram vaizdui sukurti – prie jo prisideda geriausi kitų sričių Lietuvos specialistai: apšvietėjai, įgarsintojai, renginių režisieriai, stilistai, dizaineriai ir pan. Geriausią šou gali sukurti komanda, kurioje kiekvienas narys beprotiškai myli savo darbą ir negali be jo gyventi.

Ugnies šou

Nustebus, kad įmanoma iš tokios veiklos pragyventi, Saulius šypteli.

„Viskas yra įmanoma, kai nuoširdžiai tuo tiki ir atkakliai eini link užsibrėžto tikslo. Pradžioje pats nesitikėjau, iki ko visa tai išaugs. Pagal specialybę esu telekomunikacijų inžinierius, magistras, atsargos leitenantas, baigęs karininkų mokyklą, dirbęs vadovu ne vienoje iš didžiųjų Lietuvos kompanijų. Dabar esu mylinčios šeimos galva, trijų vaikų tėtis, šou baleto su ugnimi komandos vadovas...

Supratau, kad renkantis savo gyvenimo kelią, profesiją, geriausia yra kliautis intuicija ir vidiniu širdies balsu, kas man ir padėjo hobį paversti darbu. O kai randi savo gyvenimo aistrą, nustoji skaičiuoti darbo valandas, darai tai, nuo ko „pasikrauni“. Tuomet atrodo, kad pats likimas pats tau padeda: vėjas pradeda pūsti reikiama kryptimi, povandeninės srovės pasisuka, kad tik greičiau neštų tavo laivelį į svajonių uostą“, – sako vyras.

Saulius jaunimui pataria nebijoti svajoti.

„Fakyravimas taip pat buvo jaunimo ir „girtų pankų“ popamokinė veikla. Daug metų klausiau tėvų ir visos gimininės klausimų, kada vėl susirasiu „normalų“ darbą. Tačiau dabar tai yra ne tik Lietuvoje, bet ir po įvairias Europos valstybes koncertuojanti trupė, vaikų ir jaunimo baleto studija, kurioje nuo pat ankstyvos jaunystės vaikai ugdomi, kaip būsimi atlikėjai.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)