Moteriškai auditorijai skirti kino filmai ir romanai dažnai nevengia siužeto posūkių, kai du vyrai įsimyli tą pačią moterį. Toks siužetas yra neįtikėtinai dažnas, jį galima išvysti ir legendinėje juostoje „Kasablanka“ („Casablanca“), kur Humphrey Bogartas ir Paulas Henreidas įsimyli Ingrid Bergman. I. Bergman taip pat juos abu myli ir kankinasi, negalėdama apsispręsti, kurį pasirinkti iš šių dviejų vyrų.
Kodėl taip nutinka taip dažnai ir ką tai sako apie moteris, vyrus ir apskritai romantiškus jausmus? Meilės trikampiai turi ne vieną priežastį. Jų daug ir dalis jų priklauso nuo to, kad vyrai ir moterys skirtingai įsimyli, renkasi partnerius ir nori būti geidžiami.
Seksas su dviem moterimis yra laikoma universalia daugumos vyrų labiausiai pamėgta seksualine fantazija. Tačiau tyrimai atskleidė, kad interneto pornografijoje, skirtoje daugiausiai vyrams, dominuoja vienos moters ir kelių vyrų vaizdai.
Taigi, nepaisant to fakto, kad vyrai mintyse ir vaizduotėje gali trokšti dviejų moterų, tačiau vyrų organizmai reaguoja į užuominas apie spermos konkuravimą, todėl vienos moters seksualiniai santykiai su keliais vyrais jiems kelia didesnį seksualinį susijaudinimą. Tai gali atspindėti mūsų istoriją ir evoliuciją, kai seksualiniai santykiai klostėsi nemonogamiškoje aplinkoje ir vyrams bei moterims teko konkuruoti (nepriklausomai nuo to, suvokė jie tai ar ne) ne tik dėl sekso, bet ir dėl pastojimo kontrolės.
Vyrai reaguoja į šias seksualinės konkurencijos užuominas nesąmoningai, ir tikėtina, kad moterys – taip pat. Atlikti tyrimai parodė, kad moterys monogaminiuose santykiuose yra labiau linkę pasiduoti neištikimybės pagundai, kai joms yra ovuliacija.
Be to, jos lengviau patiria orgazmą, kai būna ne su savo pirminiu partneriu, ypač jeigu šis kitas vyras yra mačo tipo arba iš tų, kurie mezga romanus, bet niekada neveda. Tokie vyrai yra ryžtingi ir net akiplėšiški, šokinėjantys iš vienos lovos į kitą, mat aukštas testosterono kiekis veikia jų kūną ir elgesį. Jie yra visiška priešingybė „tėvelio“ tipui, kuris pasižymi švelnumu, rūpestingumu, laukia jos namuose ir gali pasirūpinti savo moterimi ir (judviejų) vaikais.
Kai moteris grįžta namo, net „tėvelio“ tipas nesąmoningai yra motyvuotas konkuruoti ir jeigu jis su ja mylisi, tikėtina, kad bus aktyvesnis ir šiurkštesnis, tokiu būdu iš tiesų galėdamas užkirsti kelią ar net pašalinti neištikimybės metu apvaisintą kiaušinėlį.
Tačiau tyrimai rodo, kad po neištikimybės akto moterys paprastai laukia mažiausiai dvidešimt keturias valandas ir tik tada ryžtasi seksui su savo pirminiu partneriu. Kodėl taip yra? Viena priežastis – jos bijo būti demaskuotos, antra – iš pagarbos savo partneriui. Tačiau dvidešimt keturių valandų laukimas padidina tikimybę, kad ji pastos nuo kito vyro, o ne nuo savo pirminio partnerio.
„Saulėlydyje“ („Twilight“) Bella blaškosi tarp savo meilės vampyrui Edwardui ir aistros vilkolakiui Jacobui. „Žvaigždžių karuose“ („Star Wars“) Leia blaškosi tarp susidomėjimo jautriuoju Luke'u (taip vėliau paaiškėja, kad jis jos brolis, bet viskas vyksta dar iki tol) ir akiplėša Han Solo. Davido J. Ley knygoje „Insatiable Wives, Women Who Stray and Men Who Love Them“ (angl. nepasotinamos žmonos, moterys, kurios nuklysta ir vyrai, kurie jas myli) aprašoma literatūrinė šių meilės trikampių tradicija. Ji siejama su seksualinio konkuravimo dinamika.
Viena seniausių tokio pobūdžio istorijų pasakoja apie Tristaną ir Izoldą. Izolda išteka už kito, vyresnio vyro, tačiau myli jaunąjį Tristaną. Ši istorija kartojasi ir kitoje, dar geriau žinomoje pasakoje apie karalių Artūrą. Karalius Artūras myli ir veda Gineverę, kuri aistringai įsimyli riterį Lancelotą.
Iš tiesų, tais laikais Europoje egzistavo „riteriškos meilės“ sąvoka, kai ištekėjusios moterys flirtavo (tariamai be lytinių santykių) su jaunais vyrais, deklamavusiais joms poeziją ir dovanojusiems gėles.
Kadangi vyrai tarpusavyje konkuruoja siekdami kuo plačiau paskleisti savo genus, moterys pasižymi didesniu išrankumu. Šiai teorijai dabar negailima kritikos, tačiau tikrai yra pagrįstų įrodymų, kad jeigu moteris turi galimybę rinktis, daugelio genčių dailiosios lyties atstovės renkasi „svetimus“ vyrus iš kitų genčių ar grupių.
Maryann Fisher parašė darbą, kuriame teigia, kad romanų siužetuose dažna kova tarp dviejų vyrų dėl tos pačios moters dėmesio gali būti moters noro gauti geriausią kokį galima vyrą priežastimi, o iš dviejų konkuruojančių vyrų išsirinkdama laimėtoją ji garantuoja geresnę kokybę.
Tačiau be šios poravimosi dinamikos egzistuoja ir nesąmoningi psichologiniai dalykai, kurie čia irgi atlieka svarbų vaidmenį. Jeigu tave myli ir tavęs trokšta du vyrai, gal tai kelia didesnį jaudulį nei tada, kai tave myli tik vienas vyras? Tai vadinama „Bičių motinėlės“ fenomenu. Taip apibūdinamas kelių vyrų geidžiamos moters juntamas galios, patrauklumo ir savivertės pojūtis.
Graikų legendose savo meilę įrodyti norinčiam Herkuliui buvo duotos septynios neįmanomos užduotys. Kai vyras konkuruoja su kitu vyru dėl moters rankos ir širdies, ar tai taip pat patikrina ir išbando jo meilės stiprumą? Jeigu jis jos iš tikrųjų nemylėtų, argi taip stipriai stengtųsi?
Taigi, kai dėl vienos moters konkuruoja du vyrai, ne tik padidėja jos galimybės „gauti“ geresnį partnerį, bet ir išauga jos galia, jos pasitikėjimas savimi ir savivertė, nes ji turi galimybę pasirinkti.
Tapk DELFI Gyvenimo draugu „Facebook“ ir sek naujienas ant savo sienos!