Pasak psichoterapeuto Olego Lapino, viešoji erdvė, prieš šią dieną prisipildanti romantiškų komercinių pasiūlymų, klaidina poras ir skatina vienišių depresiją.
„Ši šventė kelia trejopus jausmus: santykių neturinčius žmones Valentino diena erzina ir skatina nepilnavertiškumo kompleksą, ką tik susipažinusioms poroms tai – emocijų proveržio, viešai demonstruojamų jausmų diena, o sutuoktiniams, kurių santykiai seniai atšalę, šventė gali tapti spektakliu prieš visuomenę ir vienas kitą. Vienišumo nereikia bijoti, nes tai nėra kažkoks nekokybės ženklas, rodantis, kad esate blogesnis ar kitoks nei visi,” – sako psichoterapeutas Olegas Lapinas.
Pasak specialisto, net ir gyvenantys santuokoje dažnai jaučiasi vieniši, o viešas jausmų demonstravimas, hiperbolizuotas aktyvumas gali reikšti ne aistrą, romantiką, o užslėptą kaltės jausmą ar norą užglaistyti pykčius. „Tvirti santykiai yra harmoningi, dažni pykčiai ir vėlesni atsiprašinėjimai bei brangios dovanos Valentino dienos proga reiškia tuštybę, o ne nuoširdumą ar meilę,“ – sako O. Lapinas.
Anot jo, viešoji erdvė, prieš šią meilės dieną prisipildanti romantiško eterio, klaidina tiek poroje gyvenančius, tiek partnerio neturinčius žmones, suteikdama klaidingų lūkesčių bei skatindama ne tik barnius, bet ir depresijos ar net smurto paūmėjimus – net 75 proc. nelaimingų nutikimų tą dieną kyla dėl aršaus santykių aiškinimosi.
Nors, apklausos duomenimis, tik vos vienam procentui iš 50 tūkst. žmonių ši diena asocijuojasi su dovanomis, pagal apyvartą prekybininkams Valentino diena yra, turbūt, antroje vietoje po Kalėdų – pernai vienas grupinių apsipirkimų portalų lankytojas Valentino dovanai išleido vidutiniškai 50 Lt.
Pagal statistiką, net 14 procentų moterų šią dieną siunčiasi sau gėles, o net 53 proc. nutrauktų santykius, jeigu Valentino dieną negautų dovanų. Tuo tarpu vyrai, pagal Amerikoje atliktus tyrimus, vietoj rožinių niekučių tą dieną mieliau užsiimtų seksu.
„Dauguma Valentino dieną švenčia tarsi iš reikalo, nes taip „priimta“ – žmonės verčiasi per galvą ir po darbų perka dovanas bei gėles vien dėl to, kad taip daro kiti. Tie, kurie neturi antrųjų pusių, tą dieną jaučiasi nuskriausti, tarsi antrarūšiai, nes ne jiems skamba meilės dainos, ne jiems skirtos televizijos laidos ar renginiai, - sako „Charlie Pizza” prekės ženklo vadovė Natalija Juralevič. - Sutinkame su mintimi, kad rinkodara sukūrė didžiąją dalį mitų apie Valentino dieną, tad siūlome žiūrėti į šią šventę kitaip – kaip į dar vieną smagią progą susitikti draugus, artimus žmones ir pabūti kartu. Nenorėdami, kad vienišiai jaustųsi nepatogiai apsupti įsimylėjusių porelių, „Charlie Pizza” restoranuose rengsime savo „Anti Valentino” šventę, kurioje neskambės depresiją keliančios meilės dainos, bus plakami spalvoti kokteiliai ir galios savos – „Anti Valentino” – taisyklės.”
Perdėtos romantikos „nemėgėjai“ sukūrė savo – Anti Valentino – dieną, kuri turėtų apsaugot nuo papildomo streso ir nusivylimo bei vienatvės jausmo. Pradžią šiai dienai davė grupelė moterų iš San Francisko, JAV. Nesutikdamos, kad meilės diena skirta tik dviems, jos sukūrė savo šventę ir pavadino ją „Quirkyalone Day”, kurios šūkis – „Vienas švęsk romantikos dieną“.
Judėjimas veikia pagal vienišų moterų sukurtą manifestą, skelbiantį, kad Valentino diena paremta „meile ir dovanomis sau pačiam“. Kasmet į šį judėjimą prisijungia narių iš viso pasaulio – dabar „Quirkyalone Day” švenčiama 24-iose valstybėse.