1. Saugokite savo asmenines ribas, sakykite „ne“, „aš nenoriu apie tai kalbėti“, „man nepatinka ši tema“ ir t. t.
2. Stebėkite pokalbio eigą tarsi iš šalies neįsijungdami emociškai. Padeda siekis atpažinti pašnekovo kalbos konstruktus. Įsivaizduokite, jog esate kalbos policija ir filtruojate žmonių bendravimo manierą. Mintyse identifikuokite kalbos aspektus: manipuliacija, nuvertinimas, etiketė, apkalbos, provokacija, melas, subjektyvi nuomonė.
3. Kontroliuokite pokalbio trukmę: „Atleisk, dabar neturiu laiko“, „Man reikia eiti..." Nesileiskite į kalbas, kurios neigiamai veikia jus. Keiskite pokalbio temą arba užbaikite jį.
4. Galvokite ką sakote, nes vėliau greičiausiai viskas bus panaudota prieš jus pretenzijų ir priekaištų pavidalu.
5. Naudokite tiesmukiškumą. Toksiški žmonės limpa prie taktiškų žmonių, kurie vengia įžeisti kitus, pasinaudodami jų minkštumu. „Aš nenoriu apie tai kalbėti“ ir taškas. Jokių pasiteisinimų, nesileiskite į manipuliacines diskusijas, kurių tikslas pakeisti Jūsų apsisprendimą.
6. Turėkite savo „pabėgimo planą“. Paruoškite iš anksto priežastį, kodėl nebegalite daugiau tęsti kontakto. (Turiu skubiai paskambinti, patikrinti pašto dėžutę. Man laikas.) Tuomet bus lengviau užbaigti pokalbį, kai žmogus bandys išlaikyti Jūsų dėmesį ir nepaleisti iš savo erdvės.
„Atminkite, žmonės staiga nesikeičia. Žmonės, kurie nuolat skundžiasi, apkalba, nuvertina, šaiposi, manipuliuoja, kelia įtampa savo bendravimo stiliumi, liks tokie, kokie yra. Viskas, ką galite padaryti, tai keisti savo komunikacijos taktiką kontaktuodami su jais. Tai tarsi žmogus-treniruoklis, jis lavina Jūsų emocinį intelektą. Girkite save už šias emocines išlaidas. Sumažinti arba visiškai atsisakyti bendravimo su žmonėmis, kurie nuodija gyvenimą, galite tik tai Jūs!“ – teigia astropsichologė Viktorija Leontjeva.
www.astropsichologija.lt