Nuo laboratorijos iki stalo – ilgas kelias
Maisto pramonės konsultantė, Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF ekspertė Elena Paviržienė sako, kad vartotojams svarbu, jog maisto gaminiai būtų skanūs, maistingi ir patraukliai bei patogiai supakuoti. Jie nesuka galvos apie gamintojams svarbius aspektus: ar tokius produktus patogu transportuoti, kiek ilgai išlieka jų savybės.
„Kartais produktas kuriamas metus ar net ilgiau. Įmonėse triūsia maisto technologai, degustacijos komandos, kiti specialistai. Maisto produkto kelias link pirkėjų stalo prasideda laboratorijose, kur kuriami receptai, tikrinamos produktų sudėtys, išbandomos pačios įvairiausios produktų savybės“, – sako E. Paviržienė.
Kauno technikos universiteto (KTU) Cheminės technologijos fakulteto Maisto mokslo ir technologijos katedros profesorius Rimantas Venskutonis tvirtina, kad šiuo metu Lietuvos maisto rinkoje yra tiek daug naujovių, jog tik pirkėjai gali nuspręsti, kurios iš jų prigis ir išsikovos nuolatinę vietą pirkinių krepšelyje.
„Kai nuėję į parduotuvę pamatote, kad jums siūlo kažką ragauti – žinokite, kad taip įmonė bando naują produktą, ir jei daugeliui kitų pirkėjų jis patiks – po kelių savaičių ar mėnesių jį jau matysite lentynose“, – sako profesorius.
Jo teigimu, laikas nuo produkto idėjos iki galutinio gaminio yra tiesiogiai proporcingas įmonės finansinėms galimybėms, taip pat priklauso nuo to, ar gaminamas į jau esančius rinkoje panašus produktas, ar visiškai naujas, rinką turintis nustebinti dalykas.
Kelias į sėkmę – ir per degustacijas giminaičiams
Elektrėnų rajone veikiančio konservų fabriko „Gerovė“ asortimento naujovės pereina per kelias laboratorijas, yra daug kartų ragaujamos, tikrinamos. Tuo tarpu mažesniems gamintojams tenka labiau rizikuoti pasitikint savo ir artimųjų skoniu.
„Gaminame, ragaujame, naujų skonių ieškome ir kuriame išties ilgai – štai humusą iki atidavimo į rinką kūrėme daugiau nei metus, kol gavome tokią kokybę ir konsistenciją, kokios troškome. Kartais nutinka net taip, kad sumanai vieną produktą, o gaunasi – kitas“, – darbo subtilybes pasakoja fabriko „Gerovė“ direktorė Asta Jurėnienė.
Tuo tarpu jau trejus metus lietuvišką vyną gaminanti, maisto ekspertų parodoje BAF įvertinta „Lietungė“ rengia ir degustacijas artimiesiems.
Rinką veikia ir sveiko maisto tendencijos
Kad ir kiek ilgai truktų naujo produkto gimimas – galutinis teisėjas visada bus pirkėjas, todėl ypač svarbu gerai žinoti, ką žmonės mėgsta, kas jiems skanu ir kokių produktų kategorijų jie pasigenda.
„Nors yra žmonių, kurie ieško naujovių, bet iš esmės lietuviams patinka gana tradiciniai skoniai. Žinome, kad latvių ir estų skonis – panašus, tad prisiderinti nėra sudėtinga. Kuriant naują produktą keliame sau tikslą nieko nekopijuoti, ieškome įdomių sprendimų, kartais einame prieš srovę. Taip pat derinamės prie pasaulinės sveiko maisto bangos – vengiame priedų, siekiame išsaugoti natūralų skonį. Per penkerius metus asortimente neliko tik kelių gaminių – pagardų sūriams ir marinatų“, – sako A. Jurėnienė.
Pernai metais Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF apdovanojimus nuskynusios įmonės „Baltic Larus”, prekiaujančios šviežia brandinta jautiena, dažnai pasitelkiamos degustacijos, atstovai sako, kad kuriant naujus skonius dažnai pasitelkiamos degustacijos, betarpiškas bendravimas su pirkėjais
Jos teigimu, sveiko maisto tendencijos koreguoja vartotojų poreikius, tačiau lietuviai išlieka ištikimi natūraliam, tradiciniam mėsos produktų skoniui.
Lapkričio 10-13 d. Lietuvos parodų ir kongresų centre LITEXPO vyksiančioje Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF lankytojai galės susipažinti ne tik su Lietuvos maisto rinkos naujovėmis, bet degustuoti Estijos, Italijos, Latvijos, Lenkijos, Uzbekistano, Vokietijos gamintojų sukurtus produktus. Maisto ekspertų išrinkti geriausi lietuviški gaminiai bus apdovanoti BAF medaliais.
Dar vieni medaliai laukia pakuočių kūrėjų. Antrą kartą parodoje bus įteikti „Nacionaliniai pakuotės dizaino apdovanojimai (NAPA)“, lankytojai galės apžiūrėti į nominantų sąrašą patekusių pakuočių ekspoziciją.
Kartu vyks tarptautinė parduotuvių, restoranų ir viešbučių įrangos paroda „Baltshop. Balthotel. Baltgastro“, kurios metu rengiami tradiciniai „Geriausio Lietuvos virėjo“ bei kiti konkursai.
Pirmąją parodų dieną profesionalų laukia svetingumo konferencija „Meniu360: svetingumo verslo sėkmės formulė“, kurioje bus kalbama apie tai, nuo ko pradėti kurti sėkmingą restoranų verslą, kaip parengti sėkmingą komunikacijos strategiją ir tapti madingu traukos centru, kaip su minimaliu biudžetu pasiekti maksimalių rezultatų.