„Back to the Origins“ kolekcijos juodasis šokoladas su kava savo skoniu sužavėjo komisiją ir sėkmingai perėjo tris konkurso etapus. Viso šiame konkurse varžosi virš 200 šokolado gamintojų iš viso pasaulio. „Chocolate Naive“ yra pirmoji Lietuvos bendrovė, patekusi į 9 kartą vykstančius „International Chocolate Awards“, ir pirmoji smulki įmonė, dalyvaujanti tokio lygio gurmaniškų produktų konkurse.
„Visiems pasaulio šokolado gamintojams „International Chocolate Awards“ yra svarbiausias metų įvykis. Tai išskirtinė proga būti įvertintam geriausių konditerių, maisto ekspertų ir žurnalistų. Šokoladas vertinamas šešiose kategorijose: balto, pieniško ir juodo bei tų pačių rūšių, tik su priedais. Mes pasiekėme finalą su juodojo šokolado plytele, pagardinta XVIII a. lietuvių didiko Alberto Paco išvesta kavos rūšimi Paco de Paco. Todėl mums, kaip lietuviams, tai dvigubas apdovanojimas: mums už šokoladą ir Albertui Pacui – už kavą“, – sakė šokolado įmonės įkūrėjas ir meistras Domantas Užpalis.
Vertindama gamintojų skanėstus komisija laikėsi tam tikrų skonio receptorių budrumo išsaugojimo reikalavimų: per vieną sesiją ragavo ne daugiau kaip 20 plytelių. Vertintojai skonio pojūčio intensyvumą palaikė tarp ragavimų užkąsdami polenta (specialia kukurūzų koše) bei kitais priedais – duona, obuoliais, krekeriais ar tiesiog užgerdami vandeniu.
„Šis apdovanojimas mums parodo, jog smulki ir palyginti neseniai (prieš 3 metus) įsikūrusi įmonė iš Lietuvos gali sulaukti tokio pat pripažinimo, kokį turi dešimtmečiais gamybos technologijas tobulinančios bendrovės. Norėčiau, kad šis apdovanojimas padrąsintų jaunus žmones dažniau imtis savo gamybos verslo ir neapriboti savo siekių vien Lietuvos rinka“, – kalbėjo D. Užpalis.
Konkurso metu komisija įvertino ne tik lietuviško šokolado skonį, gaminimo technologiją, bet ir pusfinalyje laimėjusio šokolado istoriją. Juodojo šokolado su kava plytelės atsiradimas siejamas su Lietuvos didiko Alberto Paco kelione į Pietų Ameriką. Po varginančios dvylika mėnesių trukusios kelionės saulėtame El Salvadore jis susidomėjo kavos pupelių genetika ir išvedė naują jų rūšį – Paco de Paco. Naujajame juodajame šokolade su kava klajūnas, galima sakyti, simboliškai sugrįžo ir į Lietuvą.
Dar iki konkurso „Chocolate Naive“ buvo pažįstamas Belgijos, Vokietojos, Olandijos, Didžiosios Britanijos ir kitų šalių gurmanams. Apie juos rašė tarptautinis gyvenimo būdo žurnalas „Monocle“, dienraštis „London Evening Standard“, tinklaraščiai „Chocolate and Zucchini“, „Chocolate Unwrapped“, „C-Spot“, „Chocolatiers“ ir gausybė kitų pasaulinių leidinių. „Next Organic Berlin“ naujų maisto gamintojų konkurse lietuvių gaminys buvo pripažintas kaip geriausias ir daugiausiai potencialo turintis Europoje. Lietuviško šokolado gamintojus taip pat konsultavo viena autoritetingiausių pasaulyje šokolado vertintojų Chloé Doutre-Roussel.
Giedraičiuose įsikūrusi šokolado įmonė yra tik viena iš 150 pasaulio šokolado gamintojų, kurių produkcijos ruošimo ratas prasideda nuo kakavos pupelės. Aukščiausios rūšies kakavos pupelės yra atrenkamos išskirtiniuose ūkiuose, iš kur toliau senaisiais ispanų užkariautojų keliais yra plukdomos į Europą, kol pasiekia savo gamybos vietą.