„Manau, mūsų produktas yra vienintelis, kuris turi veiksmingumo įrodymų“,- ABC News sakė biologė Winifred Cutler, Athena Institute savininkė. Institutas gamina ir parduoda feromonų produktus.
W. Cutler teigimu, ji gali įrodyti, kad 75 procentams pirkėjų feromonų produktai suveikė: „Mūsų feromonai gali patraukti seksualinį dėmesį. Jie išties paverčia naudotojus seksualiai patrauklesniais.“
Tačiau kurie mokslininkai išlieka skeptiški, kalbėdami apie žmogiškųjų feromonų egzistavimą.
„Galbūt tik mintis, kad naudoji feromonus, padeda, - teigė dr. Stuartas Firesteinas, biologas iš Kolumbijos universiteto, tyrinėjantis kvapų mokslą. - Šiuose dalykuose neabejotinai stiprus placebo efektas.“
S. Firesteinas teigė, kad net jei sintetinti feromonai veiktų, jie nebūtų vienintelis patrauklumo šaltinis: „Mažai tikėtina, kad vien tik feromonai suveiktų. Tai - visumos dalis.“
Ar feromonų poveikį galima įrodyti?
Siekiant ištirti, ar feromonai padėjo žmonėms susirasti meilę, į greitojo pasimatymo vakarą buvo išsiųsti apie 20 m. vyriškos ir moteriškos giminės dvyniai. Vienas iš dvynių gaudavo W. Cutler feromonų, tačiau niekas nežinojo, kuris.
Moterys dvynės, Bridget ir Sarah, sudalyvavo dešimtyje pasimatymų, kiekvienas jų truko penkias minutes. Dalyviai vėliau užpildė anketas, kuriose turėjo nurodyti, su kuriuo asmeniu jie norėtų pasimatyti dar kartą. Vakaro pabaigoje paaiškėjo, kad devyni vyrai norėjo dar kartą pamatyti Sarah ir penki vyrai norėjo pamatyti Bridget. Taip pat, dešimt moterų buvo susidomėjusios Dave ir tik šešios jų - Paulu.
Sarah ir Dave naudojo feromonus.
Ar gali feromonai padėti keturiasdešimtmečiams?
Atrodytų, kad būnant dvidešimties, feromonų nė nereikia, bet ar jie padėtų vyresnėms moterims?
„Sulaukusios keturiasdešimties, moterys neišskiria to paties lygio feromonų, kurie buvo esant dvidešimties ar trisdešimties, - teigė W. Cutler. - Pridėjus feromonų į jų kvepalus, galima būtų padidinti jų prarastą patrauklumą.“
Siekiant išsiaiškinti, ar toks dalykas veiktų, dvi 40 m. vienišės Kathleen ir Lisa Ann kasdien tris mėnesius naudojo feromonus ir vedė vaizdo dienoraštį apie savo patirtis. Lisa Ann teigė, kad nors ji sulaukdavo dėmesio, rimtų santykių neužmezgė.
Kathleen tikino, kad ji niekad neturėjo problemų susipažinti su vyrais, tačiau jau pradėjo ilgėtis partnerio. Viename pranešime moteris sakė, kad susilaukė daugiau dėmesio gatvėje, o Lisa Ann buvo skeptiškesnė, ji pastebėjo tik labai nežymius pokyčius.
Po vieno mėnesio abi palygino užrašus - Kathleen ėjo į pasimatymus tris ar keturis kartus per savaitę, o Lisa Ann sakė, kad jos socialinis gyvenimas galėtų būti ir geresnis.
Tuo tarpu mes sužinojome apie kitą feromonų produktą. Jis buvo daugiau susijęs su pardavimu nei seksu. Produktas, pavadintas „Pheradore“, buvo išrastas dermatologo dr. Peterio Pugliese, buvusio W. Cutler kolegos. P. Pugliese teigimu, „moterys ir vyrai, kurie jį naudojo, labiau pasitikėjo savimi.“ O šis pasitikėjimas, jo nuomone, pasireiškia didesniais pardavimais, jei dirbate prekyboje.
„Pheradore“ buvo išbandytas su trimis pardavėjomis - Liya ir Monica, dirbančiomis „Andrew‘s Ties“ parduotuvėje Niujorke, bei Marina, kuri dirba „Hammacher Schlemmer“. Visos sutiko savaitę naudoti „Pheradore“ ir stebėti, ar pagerės pardavimai.
Rezultatai? Po savaitės tiek Liya, tiek Monica sakė, kad jos tikrai jautė daugiau pasitikėjimo savimi, tačiau daugiau kaklaraiščių nepardavė. Monica - taip pat! Taigi bent jau šiuose nemoksliniuose tyrimuose feromonai nepadėjo padidinti pardavimų, tačiau galėjo paprasčiausiai padidinti seksualinį patrauklumą.