Mokytojas pastebi, kad netradicinio ugdymo pamokose didėja mokinių aktyvumas, be to, pamokos neįprastoje aplinkoje padeda skatinti mokinių motyvaciją.
Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijos 2 b ir 2 c klasių mokiniai mokslo metų pabaigoje tradicines pamokas „iškeitė“ į pamokas gamtoje. Pamokos nebūtinai turi vykti klasėje – ypač tada, kai už lango šviečia saulė. Dvi mokytojos – tai Lina Alionienė ir Zita Genevičienė sumanė pamokas rengti kitaip. Šių mokytojų pavyzdys įrodo, kad mokytis galima toli gražu ne tik įsikniaubus į vadovėlį. Tokiu būdu tekstas, skaitytas vadovėliuose, tarytum atgyja, įgauna reikšmę, įsimintinesnę formą. Mokytojos kruopščiai ruošėsi šiom neįprastom pamokom, kur vyko integruoto projekto „Vasara su knyga“ baigiamoji dalis ir šauniausio 2016/2018 m. m. skaitytojo rinkimai. Neįprastos pamokos vyko Kaišiadorių miesto parke, atsižvelgiant į tai, kad apsilankymas parke įtvirtintų žinias, įgytas klasėje. Tokios pamokos dažnai įdomesnės ir mielesnės tiek mokiniams, tiek patiems mokytojams.
Prieš praėjusios vasaros atostogas, pradinių klasių mokiniams buvo rekomenduojama paskaityti grožinės literatūros knygas ir pateiktas knygų sąrašas. Palinkėta jiems saulėtos ir gražios, nerūpestingos ir linksmos vasaros bei priminta, kad nepamirštų skaityti knygų ir atostogų metu. O susirinkus visiems rudenį buvo aptarti pirmieji įspūdžiai apie skaitytas knygeles. Visus mokslo metus mokiniai toliau skaitė knygas ir dalinosi įspūdžiais. Šio integruoto projekto „Vasara su knyga“ baigiamojoje dalyje mokiniai jautėsi laisvai, nes kita aplinka, kitas pamokų stilius bei metodas, jie galėjo patarti vienas kitam, atrasti nepatirtų dalykų.
Kad pamokos būtų dar įdomesnės, iš pradžių visi mokinukai valgė ledus. Tai susiję su tuo, kad antros klasės grožinės literatūros skyrelyje buvo tema „Kaip valgyti ledus?“. Tokiu būdu teorinės žinios buvo įtvirtintos praktiškai. Mokytojos Lina ir Zita buvo paruošusios mokiniams įvairių kūrybinių, praktinių užduočių. Pamokose mokiniai dirbo grupėmis ir individualiai, įgijo praktiškų žinių, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti komandoje. Puiki patirtis, komandinis darbas, netradicinė aplinka mokinius skatino kurti, veikti ir ilsėtis. Mokymasis gamtoje – tikras malonumas, vedantis nuo vieno netikėtumo prie kito. Įspūdžių kupini mokiniai labai laukia ir toliau tokių pamokų.
Skaitymas lavina vaizduotę. Skaityti knygas yra smagu ir gera! O dar smagiau skaityti žinant kaip tai naudinga mūsų protui. Keliauti ten, kur dar niekada nebuvome, išgirsti tuos, kurių dar neturėjome galimybės sutikti. Ir visa tai pasiekiama vos atvėrus knygą. Po visų užduočių atlikimo ir sprendimo galiausiai buvo išrinkti 2016/2018 m. m. šauniausieji skaitytojai – tai iš 2 b klasės mokinės Ieva Vaikšnytė ir Meida Valkavičiūtė, o iš 2 c klasės - Joris Skarakodas ir Smiltė Melkūnaitė. Jie buvo pasveikinti ir apdovanoti prizais.
Knyga, ne tik žinios. Tai ir kūrybiškumo, fantazijos ugdymas. Tikiu, kad šis projektas „Vasara su knyga“ paskatino atsiversti knygą, pasidalinti skaitymo įspūdžiais su draugais. Tegu šis projektas tęsiasi ir kitais metais, gausėja aktyvių skaitytojų ratas. Pamokai pasibaigus, visi sutartinai tvirtino, kad skaitymas gali būti labai įdomus, naudingas ir netgi žaismingas. Kaip patys mokiniai prisipažino – jiems patiko pamokos gamtoje.