Apie savo nuotykį Kęstutis papasakojo apsilankęs laidoje „Delfi diena“. Paklaustas, kaip šeimos gydytojas iš Kauno atsidūrė Arktyje, jis šypsodamasis pripažino, kad jam patinka atšiaurios kelionės.
„Tas nelengvas gyvenimas kelionėje žavi. Norisi į tokius kraštus, kurie yra sunkiai pasiekiami, kuo rečiau minimi keliautojų ataskaitose, kuo labiau nutolę nuo civilizacijos“, – kalbėjo jis.
Anot Kęstučio, pasiruošimą tokiai kelionei galima suskirstyti į kelis etapus.
„Pirmas – mokslai, antras – laivo pirkimas, o jau konkretus ruošimasis pačiai kelionei truko apie šešis mėnesius“, – sakė K. Juška.
Į Arktį Kęstutis leidosi kartu su mylimąja Živile, su kuria kelionėje buvo pasidalinę pareigomis.
„Živilė labiau gamindavo maistą, padėdavo, kai švartuodavomės – buvo tarsi kapitono padėjėja. Na, o kapitonas jau valdė laivą, planavo maršrutą, vertino oro sąlygas“, – šypsojosi K. Juška.
Kęstutis patikino, kad burinį laivą nėra sunku valdyti, jeigu moki tą daryti. Visgi iššūkių kyla, kai nelepina oro sąlygos.
„Man iššūkis buvo tai, kad aš neturėjau daug patirties jūroje – teko ne vieną ir ne du kartus susidurti su audromis, škvalais. Taip pat sudėtingiau buvo švartuotis blogomis oro sąlygomis, naktį, – pasakojo K. Juška. – Žiūrint iš kitos pusės – kaip tu išmoksi buriuoti, jei neišplauksi į jūrą?
Tik audringa jūra gali išugdyti gerą buriuotoją. Aš, norėdamas mokėti buriuoti atšiauriomis sąlygomis, privalau išplaukti į tą jūrą.“
Kęstutis pasidalino ir kaip plaukiant atrodė jų buitis – pasirodo, visa rutina buvo aiškiai sustyguota.
„Ryte atsikeldavome, aš iš karto patikrindavau orus, pradėdavau ruošti laivelį, jį nuplaudavau, apžiūrėdavau, ar viskas tvarkoje, ar niekas nesulūžę. Živilė tuo metu darydavo arbatėlę, pusrytėlius, aš tuo metu jau žiūrėdavau tos dienos maršrutą“, – aiškino K. Juška.
Pora buvo nusiteikusi per vieną sezoną pasiekti Svalbardą, tačiau, kaip sakė, pritrūko šiek tiek laiko.
„Mus sustabdė blogas oras – teko truputį pabūti uostuose, nors, kiek galėjome, plaukėme ir per audras. Laivas yra šiaurėje, šiek tiek už Trumsės. Pirmas etapas buvo Klaipėda–Trumsė, o kitas – Trumsė–Longjyrbienas“, – kalbėjo Kęstutis.