Tyrimų bendrovės „Ipsos“ 2020 m. vykdytos globalios apklausos duomenimis, net 86 proc. respondentų nori, kad pasaulis negrįžtų į ikipandeminį lygį ir gerokai pasikeistų – taptų tvaresne ir teisingesne vieta gyventi. Prie teigiamų pokyčių prisideda auganti verslo socialinė atsakomybė, kuri jau seniai nebėra vien madingas terminas – konsultavimo įmonės KPMG duomenimis, net 77 proc. Europos įmonių visuomenei pateikia socialinės atsakomybės ataskaitas.

Draudimo bendrovės BTA Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovo Boriso Kuzmo teigimu, norint būti socialiai atsakingu, nepakanka rūpintis tik darbuotojais, klientais ar aplinka – didesnę naudą atneša visų šių aspektų sinergija. Jis džiaugiasi, kad Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group“ priklausanti draudimo bendrovė BTA savo veikloje sėkmingai taiko atsakingo verslo filosofiją.

Rūpestis darbuotojais

Dauguma įmonių per karantiną susidūrė su mažėjančia namuose dirbančių darbuotojų motyvacija. Konsultacijų bendrovės „Lane4“ užsakymu Didžiojoje Britanijoje atliktas tyrimas atskleidė, kad 44 proc. jaunesnių nei 35 m. amžiaus ir 22 proc. 45-54 m. amžiaus darbuotojų buvo sunkiau dirbti dėl motyvacijos trūkumo.

Pasak BTA Personalo skyriaus vadovės Eglės Radeckienės, reguliariai bendrovės viduje atliekamų apklausų rezultatai rodo, kad darbuotojams svarbu ne tik karjeros galimybės, atlyginimas ir papildomi priedai, bet ir geri santykiai su kolegomis, įdomus ir prasmingas darbas, asmeninis ir profesinis augimas.

Eglė Radeckienė

„Pastebėjau, kad pandemijos metu pradėjome labiau vertinti komandos ir santykių su kolegomis svarbą – net 55 proc. bendrovės darbuotojų šiemet tai nurodė kaip motyvacijos šaltinį. Lyginant su 2019 m. apklausos rezultatais, komandos ir santykių su kolegomis svarba augo 5 procentiniais punktais.

Atsižvelgdami į tai stengiamės daugiau dėmesio skirti nuotoliniams komandos formavimo renginiams, neformaliam bendravimui, raginame vadovus komandų darbotvarkėje skirti laiko ir pokalbiui prie kavos puodelio, kad ir nuotoliniu būdu. Vis dėl to suprantame, jog nuotolinis bendravimas pilnai nepakeičia gyvo susitikimo, tad nemažai darbuotojų laukia galimybės greičiau sugrįžti į įprastą režimą“, – komentuoja E. Radeckienė.

Tarp papildomų naudų pandemijos laikotarpiu išaugo dėmesys sveikatai - darbuotojams daugiau dėmesio skiriant savo sveikatai, atitinkamai augo ir noras, kad darbovietė taip pat rūpintųsi jų gera savijauta, fizine ir emocine sveikata.

Rūpestis klientais

Pandemijos metu išaugęs rūpestis darbuotojais augino ir rūpestį klientais – jiems dėmesį galima parodyti ir visuomenei skirtomis iniciatyvomis. BTA vykdomas socialinis-edukacinis projektas „Be streso“ skirtas visiems Lietuvos gyventojams, susiduriantiems su stresu, kuris specialistų vis garsiau vadinamas XXI a. epidemija.

„Prieš kelerius metus „Spinter tyrimų“ atlikta apklausa parodė, kad net 90 proc. Lietuvos gyventojų dažnai patiria stresą. Manome, kad per pandemiją streso patyrėme kur kas daugiau – nerimas dėl savo ir artimųjų sveikatos, darbo namuose rūpesčiai ir kiti iššūkiai tikrai nepagerino emocinės sveikatos. Dalindamiesi patarimais, kaip įveikti stresą ir gerinti savijautą, prisidedame prie šalies visuomenės emocinės būklės gerinimo“, – pasakoja B. Kuzmas.

Boris Kuzmas

Kampanijos „Be streso“ metu bendrovė dalijasi naujausia informacija ir specialistų patarimais, kaip kovoti su stresu, atlikti skaitmeninę detoksikaciją, ir kviečia atrasti antistresines vietas Lietuvoje. Taip pat planuojami įvairūs renginiai bei užsiėmimai, gerinantys emocinę savijautą.

Rūpestis aplinka

Praėjusiais metais „PwC“ paskelbto Pasaulio vartotojų nuomonių tyrimo duomenimis, 43 proc. Europos vartotojų tikisi, kad įmonės bus atsakingos už savo poveikį aplinkai. BTA bendrovė, diegdama tvarumo kriterijus savo veikloje, ėmėsi iniciatyvos „biuras be popieriaus“, tokiu būdu skatindama savo pavyzdžiu sekti ir įmonės verslo klientus bei partnerius.

Pasak B. Kuzmo, norint būti socialiai atsakingu verslu, svarbu sukurti rėmimo politiką. BTA savo pagrindine rėmimo kryptimi pasirinko menų ir kultūros rėmimą.

Valdovų rūmai

BTA yra pirmoji draudimo bendrovė Lietuvoje, daugiau kaip prieš dešimtmetį pradėjusi remti Valdovų rūmų ir Lietuvos dailės muziejaus rengiamas tarptautines parodas tiek finansiškai, tiek draudimo paslaugomis. Per visą bendradarbiavimo laikotarpį apdraustų parodų eksponatų bendra vertė viršija 300 mln. eurų. Parama taip pat vykdoma kitais būdais, pavyzdžiui, bendrovė prisidėjo prie šiuo metu MO muziejuje vykstančios parodos „Sunkus amžius: Vilnius, 1939 – 1949“, išduodama laidavimo muitinei garantiją.

„Remdami Lietuvai svarbias kultūros institucijas prisidedame prie kultūros sklaidos šalyje, nes be draudimo dauguma parodų negalėtų įvykti – tai yra būtina sąlyga tiek atsivežant eksponatus, tiek juos išvežant į kitų šalių galerijas. Tuo pačiu prisidedame prie paramos menui, kuriam ji visada reikalinga“, – pasakoja B. Kuzmas.

Taip pat draudimo bendrovė kaupia nuosavą meno kūrinių kolekciją – prieš kelerius metus pradėtas projektas „BTA Art“ šiuo metu turi sukaupęs daugiau nei 60 Baltijos šalių dailininkų paveikslų kolekciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją