Kas yra „Unreal Engine 5“?
Žaidimų varikliai iš esmės yra programinė įranga apibrėžianti visą kūrimo logiką bei galimybes. Tai yra įrankiai, kuriais naudojasi žaidimų kūrėjai. Pavyzdžiui, kompanija „EA“ žaidimuose naudoja „Frostbite“ variklį. „Epic Games“ kuria „Unreal Engine 5“, kuris pastaruoju metu kausto industrijos dėmesį.
Ankstyva „Unreal Engine 5“ versija buvo išleista jau 2021-ųjų gegužę, o pilna versija turėtų pasirodyti pirmoje šių metų pusėje. Variklio kūrėjai žada iki šiol nepasiekiamą foto-realizmą ne tik žaidimuose, bet ir video turinyje.
„Epic Games“ tikisi, kad naujas variklis padės ne tik sukurti didesnius bei detalesnius žaidimus, bet ir supaprastins procesą savarankiškiems kūrėjams be milijoninių biudžetų, bet vistiek taikantiems į aukštą žaidimų kokybę.
Kita priežastis, kodėl kalbame apie „Epic Games“ variklį yra jo prieinamumas kūrėjams. Akivaizdu, kad pačio „Unreal Engine 5“ kūrimas yra ilgas ir brangus procesas, tačiau žaidimų kūrėjai variklį gali naudoti nemokamai. 5 proc. honoraras yra mokamas tik nuo produkto, kurto su „UE5“ pardavimų ir tik tada kai pardavimai viršija 1 mln. dolerių. Visais kitais atvejais variklis yra visiškai nemokamas ir prieinamas visiems.
Demo versija „Matricoje“ atkreipė žaidėjų dėmesį
Kartu su ketvirtu „Matricos“ filmu pasirodė ir „Unreal Engine 5“ variklyje sukurta „The Matrix Awakens“ patirtis. Prieš išbandydamas specialiai nieko apie ją nesidomėjau ir tikėjausi tiesiog aukštos rezoliucijos klipo iš filmo, kurį galbūt keliose vietose galėsiu sukioti 3D erdvėje.
Tikroji patirtis buvo maždaug 15 minučių interaktyvaus žaidimo, kuriame kartu su Neo ir Trinite dalyvavau mašinų gaudynėse bei naikinau agentų automobilius fiziškai įspūdingai simuliuojamose avarijose (pastarosios paliko didesnį įspūdį nei pats filmas).
Žiūrėdami 4-ą filmo dalį stebėjote pasenusius aktorius, jau kiek keistai atrodančius veiksmo scenose. Priešingai nei ten, šioje demo versijoje buvo panaudoti aktorių modeliai iš skanavimų pirmųjų filmų metu.
Nors daugelyje momentų galėsite atskirti jog tai yra kompiuterinės aktorių versijos, tačiau kai kuriose scenose su tinkamu apšvietimu, galėčiau teigti, jau buvo peržengtas ir vadinamasis „uncanny valley“ efektas, kuomet sunku beatskirti, kur yra realus aktorius, o kur – kompiuterinė grafika.