Pernykštė kokybiškų žaidimų „spūstis“ yra veikiau atsitiktinumas dėl jų debiuto tvarkaraštį sujaukusios pandemijos. Metų pabaigoje apie „Grand Theft Auto 6“ išleidimą 2025-aisiais paskelbęs anonsas patvirtino, jog didelio biudžeto žaidimų kūrimas šiomis dienomis gali peržengti net ir dešimties metų ribą, todėl sunku tikėtis, kad 2024 m. sudrebins toks pat didelis jų premjerų skaičius, bet industrijos analitikai žaidimų sausros neprognozuoja.
„Šiemet nuobodžiauti prie kompiuterio klaviatūros ar konsolės pultelio neleis vėl atgimusi veiksmo žaidimų klasika „Prince of Persia: The Lost Crown“ ir kvapą gniaužiančia smūgių grafika pasipildžiusi „Tekken 8“ dalis. Ne ką mažiau intriguoja istorinio „Final Fantasy VII“ vaidmenų žaidimo tęsinys ir pirmą kartą atvirą pasaulį žaidėjui pasiūlysiantis „Star Wars: Outlaws“. O tarp šių garsių franšizių įsipainios ir toks „perliukai“, kaip vaikščiojimo simuliatorius „Baby Steps“ ir į kraupią Černobylio zoną nukelsiantis „S.T.A.L.K.E.R. 2“, – vardina „Telia“ vaizdo žaidimų ekspertas Žilvinas Pūkas.
„Prince of Persia: The Lost Crown“ („Nintendo Switch“, „PlayStation 5“, „Xbox Series S/X“, PC)
„Prince of Persia“ debiutavo dar gūdžiais 1989 m. ir tapo viena pirmųjų istorijų, papasakotų žaidybiniu formatu. Naujausia jos dalis „The Lost Crown“ taps jau trečiuoju kartu, kai ši franšizė atgaivinama po ilgo laiko, ir bandys pakartoti savo pirmtakų sėkmės receptą. Žaidimas grįš prie savo šaknų, pasiūlydamas azartą žadinančias akrobatines kovas dviejų dimensijų pasaulyje ir stilingą grafiką, kuriame žaidėjo neriboja, nei laiko, nei erdvės ribos.
Ž. Pūkas prideda, kad žaidimo kūrėjai „Ubisoft“ itin daug dėmesio skyrė veikimo kokybei . todėl visose platformose, įskaitant „Nintendo Switch“, „Prince of Persia: The Lost Crown“ turėtų išlaikyti pastovų 60 kadrų per sekundę sklandumą net per įtempčiausius susidūrimus su Persų mitologijos būtybėmis ir laiko sugadintais priešais.
„Tekken 8“ („PlayStation 5“, „Xbox Series S/X“)
Naujųjų laikų kovų žaidimų renesansą sausio pabaigoje pratęs ir „Tekken 8“, žadantis niekam neprilygstantį kumštynių detalumą. Naujame žaidime gerbėjai ras net 32 veikėjus ir dar agresyvesnes dvikovas. Naujus pojūčius žaidžiant „Tekken 8“ garantuos naujasis „Unreal Engine 5“ grafikos variklis, pagreitinsiantis virtualių kovotojų reakcijas į žaidėjo komandas ir pagerinsiantis kovų arenos vizualus.
„Final Fantasy VII Rebirth“ („PlayStation 5“)
„Jau vasarį dienos šviesą išvys bene laukiamiausias metų žaidimas – „Final Fantasy VII Rebirth“. Tai bus jau antrasis 1997 m. išleisto ir smarkiai prie „PlayStation“ konsolių sėkmės prisidėjusio šedevro atgimimas, kuriame visas dėmesys bus sutelktas į „Gaia“ pasaulyje vykusius įvykius. Kūrėjai žada suteikti daugiau gylio veikėjų charakterio vystymuisi, patobulinti pačios istorijos struktūrą ir žemėlapyje pridėti ištisus miestus, kuriuose žaidėjai atras naujų nuotykių ir personažų“, – teigia ekspertas.
„Star Wars Outlaws“ („PlayStation 5“, „Xbox Series S/X“, PC)
„Žvaigždžių karų“ gerbėjai šiemet švęs ir „Star Wars Outlaws“ išleidimą, kuris žada pasiūlyti pirmąjį franšizės istorijoje atviro pasaulio žaidimą. Jo siužetas turėtų įsiterpti tarp „The Empire Strikes Back“ ir „Return of the Jedi“, neabejotinai nukeldamas į kovas su Galaktikos imperija. Tačiau dėmesio netruks ir tokioms nusikalstamoms intergalaktinėms organizacijoms, kaip „The Hutts“.
Eksperto teigimu, žaidėjus „Star Wars Outlaws“ sužavės itin sparčia eiga, įspūdingais pasiskraidymais kosminiais laivais, sudėtingais sprendimais ir kitais nuotykiais, bandant įvykdyti vieną didžiausių apiplėšimų Išorinio krašto regione.
„Baby Steps“ („PlayStation 5“, PC)
Jei garsių franšizių naujienų įkarštyje norėtumėte neįpareigojančio atokvėpio, jį pasiūlys žinomo žaidimų dizainerio Bennett Foddy kūrinys „Baby Steps“. Žaidimo siužetas sukasi apie bedarbį ir jokių gabumų neturintį personažą Nate, kuris vieną dieną atranda malonumą vaikščioti. Žingsniavimo simuliatoriumi prisistatantis „Baby Steps“ pasiūlys tyrinėti miglos apgaubtus kalnus ir kitą įspūdingą kraštovaizdį, savarankiškai žengiant kiekvieną žingsnį ir bandant surasti prasmę tuščiame gyvenime.
„Originali žaidimo idėja, realistiška ėjimo fizika ir dinamiškas garso takelis iš 420 ritmų bei vibracijų garantuoja, kad „Baby Steps“ išvysime daugelio garsių žaidimų transliuotojų ekranuose“, – apibendrina Ž. Pūkas.
„S.T.A.L.K.E.R. 2“ („Xbox Series S/X“, PC)
Siaubo ir šaudyklių gerbėjus šiemet pradžiugins po 15 metų sugrįžtantis „S.T.A.L.K.E.R.“. Antroji franšizės dalis nukels į mitais apipintą Černobylio zoną. Postapokaliptiniame pasaulyje žaidėjams su teks dėl išlikimo teks kovoti su įvairiais priešais, tyrinėti anomalijas radiacija pripildytoje aplinkoje ir labai atsakingai planuoti savo pasirinkimus, nes jie nulems, ar garsiojoje Pripetėje neteks pasilikti amžiams.