„Šiandien būtent DI technologija yra įvardijama kaip viena perspektyviausių IT sektoriuje. Pasaulis verčiasi aukštyn kojomis ir startuoliai yra šių pokyčių priešakyje – nuo revoliucingų sprendimų kūrybiškumui ar efektyvumui darbe didinti iki asmeninių skaitmeninių asistentų“, – sako Lietuvos startuolius vienijančios asociacijos „Unicorns Lithuania“ vadovė Inga Langaitė.

Pasak I. Langaitės, Lietuvos startuoliai DI rinką stebi ir analizuoja jau kelerius metus. Pavyzdžiui, dalyje jų dirba DI vadovai ar DI programuotojai, net atskiros komandos, kurios pritaiko DI sprendimus konkrečioje įmonėje, tad kurti savo produktus – toliaregiškas žingsnis. Pastebima, kad DI atveria ir visai kitas galimybes šiandien pradėti naują verslą ar startuolį – sugalvoti idėją, ją ištestuoti, adaptuoti rinkai galima praktiškai minimaliais kaštais.

„Startuoliuose nėra instrukcijos ar protokolo – sprendimą visada turi rasti pats. Šių procesų metu rasti atsakymai vėliau griauna įprastas rinkas, keičia visuomenės įpročius bei kuria naujus vertės pasiūlymus. Unikalu būti šių transformacijų dalimi“, – sako I. Langaitė, pasakodama, kokius DI produktus jau šiandien kuria startuoliai iš Lietuvos.

Užklausos dėl DI suaktyvėjo – pristatė asmeninį asistentą internete


Programavimo paslaugas teikiančio startuolio „Codigi“ vadovas Vaidas Mileikis pastebi, kad pastaruoju metu itin suaktyvėjo klientų klausimai dėl DI sprendimų pritaikymo. Domimasi, kaip efektyvinti komandų darbą, kurti papildomą pridėtinę vertę produktams.

„Šiuo metu klientui iš JAV vystome naują DI produktą, kurio pirmoji versija jau pasiekiama visiems vartotojams, turintiems „Chrome“ naršyklę. Produktas atlieka asmeninio interneto naršyklės asistento funkciją ir padeda greičiau bei efektyviau dirbti su socialiniais tinklais, interneto svetainėmis, paieškos sistemomis bei el. paštu. Tam naudojami keli našiausi LLM (Large Language Model) modeliai. Tolesniuose etapuose planuojama funkcionalumo plėtra ir personalizavimas, atsižvelgiant į konkretų vartotoją“, – pasakoja V. Mileikis.

Pasak jo, DI srityje, ypač dirbant su JAV rinka, labai svarbus greitis, galimybė nuo pirmųjų žingsnių gauti vartotojų grįžtamąjį ryšį ir adaptuoti produktą, atsižvelgiant į jį, kurti realią ir aktualią vertę.

„Svarbus mūsų darbo su klientais sėkmės faktorius yra visapusiškas įsitraukimas – aktyviai įsitraukiame idėjų generavimo, produkto viešinimo, darbo procesų gerinimo ir kituose panašiuose procesuose, nors tai ir nėra mūsų tiesioginė atsakomybė. Taip sukuriame papildomos vertės klientui ir mokomės patys“, – patarimais dalijasi V. Mileikis.

Su DI padeda auginti verslus – nuo pavadinimo iki tekstų ar interneto svetainių


Profesionalių hostingo paslaugų įmonių grupė „Hostinger“ šiemet pristatė interneto svetainių kūrimo įrankį „Website Builder“ su DI galimybėmis. Naujausiais duomenimis, apie 65 proc. startuolio klientų svetainių dabar sukuriamos naudojantis DI, o 35 proc. sugeneruojama su iš anksto paruoštais šablonais.

„Su DI šiandien kiekvienas gali sukurti savo svetainę labai greitai ir paprastai. Anksčiau tam reikėdavo samdyti programuotoją, dizainerį, vėliau atsirado įvairūs šį darbą palengvinantys šablonai, o dabar tai yra geros užklausos ir kelių minučių klausimas. DI dabar gali rašyti ir blogo įrašus, optimizuoti SEO procesus“, – sako „Hostinger“ DI vadovas Tomas Rasymas.

Startuolio klientai naujausias DI galimybes gali pritaikyti ir tekstinio turinio kūrimui – „WordPress“ įskiepis „AI Assistant“ automatizuoja šį procesą. Pasidalinus įrašo idėja, DI pasirūpina turinio parengimu – išanalizuoja duomenis ir automatiškai sukuria tinkamos struktūros bei SEO reikalavimus atitinkantį unikalų tinklaraščio įrašą. Dar vienas šiemet mūsų pristatytas DI produktas – svetainių pavadinimų generatorius. Trumpai aprašius savo projektą, verslą ar idėją, DI įrankis sugeneruoja tinkamus domenui pavadinimus.

„Liepą peržengėme 2 mln. klientų ribą – vieni jų kuria el. parduotuves, kiti rašo tinklaraščius, treti pristato savo pomėgius ar teikiamas paslaugas, iš kurių irgi uždirba. Tarp savo klientų turime įvairias profesines paslaugas teikiančių specialistų, blogerių, menininkų, amatininkų ir daugybės kitų profesijų atstovų. Tai – daugybė žmonių su geromis idėjomis, kuriems buvimas internete padeda uždirbti. Kurdamiesi skaitmeninėje erdvėje įprastai jie nenori skirti tam nei daug laiko, nei pinigų, todėl DI galimybės jiems itin naudingos“, – pastebi T. Rasymas.

Atsako į dalį vartotojų užklausų, naudoja ir sukčiavimo atvejų prevencijai


Pinigų pervedimo kompanijoje „TransferGo“ DI įrankiais generuojama dalis atsakymų į vartotojų užklausas, jie taip pat reikšmingi užtikrinant sukčiavimo atvejų prevenciją, daro didelę įtaką programuotojų darbo efektyvumui.

„Sau keliame tikslą įdarbinti DI kaip itin efektyvią pagalbą klientų aptarnavimo centro specialistams – DI greitai mokosi ir atsakymai vartotojams tampa vis labiau personalizuoti.

Kita sritis, kur naudojame DI, yra sukčiavimo atvejų prevencija. Suprogramuoti algoritmai leidžia indikuoti didelę dalį netradicinio vartotojų elgesio labai ankstyvoje vartotojų kelionės stadijoje ir prognozuoti potencialius nuokrypius ar netipinę elgseną.

Dar viena sritis, kurioje ieškome efektyvaus DI įdarbinimo, yra programavimas. Šiuo metu testuojame skirtingas kodų generavimo sistemas, kai naudodamiesi DI gauname programuojamo kodo dalį arba pasiūlymus, kaip užrašyti kodą. Įdomu yra tai, kad jau šiandien DI gali pasiūlyti ne bendrinį, o unikalią užklausą atitinkantį kodą“, – pasakoja „TransferGo“ technologijų vystymo vadovas Mantas Žalneravičius.

Augina produktyvumo rezultatus, gelbsti didelio masto projektuose


Namų projektavimo platformos „Planner 5D“ generalinis direktorius Andrey Ustyugov pasakoja, kad DI technologiją startuolyje jie patys tiria jau kelerius metus ir per šį laiką pristatė net kelis įrankius, skirtus optimizuoti bei patobulinti namų renovacijos procesus. DI naudojamas kūrybiniams sprendimams, įgyvendinant didelio masto projektus.

„Vienas pirmųjų mūsų pritaikytų DI funkcionalumų buvo susijęs su grindų planais – technologija padėdavo brėžinius, nuotraukas ir dokumentus transformuoti į interaktyvius 2D arba 3D formatus. Apjungę programuotojų ir interjero dizainerių žinias, pristatėme įrankius, kurie įgalina generuoti įvairius dizaino sprendimus, pavyzdžiui, skirtingai išdėstyti baldus. Dabar platforma suteikia galimybę kurti unikalius vaizdus, atsižvelgiant į realias žmonių gyvenimo sąlygas, o tai padeda keisti jų gyvenamąsias erdves. Svarbu tai, kad visus gautus rezultatus galima lengvai panaudoti planuojant namų renovaciją“, – pasakoja A. Ustyugov.

Anot pašnekovo, „Planner 5D“ tyrimų DI srityje neapleis ir artimiausioje ateityje. Tikslas – atrasti naujas galimybes bei integruoti geriausias praktikas į vystomą platformą.

„Gavę teigiamų vartotojų atsiliepimų apie esamus DI įrankius, neseniai pristatėme visiškai DI technologija veikiančią programėlę „Bernard: AI Interior Design“. Įžvelgiame DI vystymosi potencialą, todėl planuojame integruoti daugiau įrankių, kad komandos Vilniuje įgytos ir sukauptos žinios būtų prieinamos visame pasaulyje“, – užtikrina A. Ustyugov.