Pranešime žiniasklaidai M. Huisman pasakoja apie tai, ko reikia, kad verslą ir marketingą lydėtų sėkmė, apie technologijų įtaką, marketingo specialistui reikalingas savybes ir automobilių lenktynes.
– Esate Nyderlandų marketingo instituto valdybos pirmininkas, sertifikuotas marketingo ekspertas, vadovaujate verslo konsultacijų įmonei, dirbote su tarptautiniais prekės ženklais, tokiais kaip „Toyota“. Kas lėmė Jūsų profesinę sėkmę ir ko reikia, kad verslas būtų sėkmingas?
– Sėkmingam verslui, žinoma, reikia strategijos. Versle vadovaujuosi tokia taisykle: galvok praktiškai ir kurk tikrai gerą produktą. Tuomet ir marketingas bus daug lengvesnis ir atviresnis. Taip pat visuomet skatinu kelti sau klausimus: ką galiu pasiekti, ką galiu pakeisti, kas turės realią naudą mano klientui.
– Papasakokite šiek tiek apie save – esate paniręs ne tik į marketingo, bet ir į automobilių lenktynių pasaulį. Kaip tai nutiko?
– Marketingą kaip sritį ir profesiją palaikau visais aspektais. Dėl to dažnai žmonių klausiu ne ar esi marketingo specialistas, o kokį pasirengimą turi ir kaip gerai atlieki savo darbą. Toks mano požiūris į šią profesiją – neužtenka būti „marketingistu“, reikia iš tiesų gerai atlikti savo darbą.
– Šiemet Lietuvoje jis išrinktas „Metų CMO'19“. Ar tai tik sutapimas, kad puikūs marketingo profesionalai mėgsta greitį ir konkurenciją?
– Manau, kad tai tik sutapimas. Esu pastebėjęs Mantą, žinau, kad jis lenktyniauja ir lenktynėse vairuoja įspūdingą BWM markės automobilį.
Džiaugiuosi, kad galiu lenktyniauti, nes tai man suteikia adrenalino ir energijos. Norint laimėti automobilių varžybas, kaip ir visose sporto šakose, reikia kruopščiai pasiruošti, nepraleisti jokių detalių, o lenktyniaujant sutelkti visą dėmesį. Manau, kad geri marketingo ekspertai pasižymi būtent šiomis savybėmis.
– Kokiomis savybėmis ir įgūdžiais pasižymi šiandienos marketingo vadovas?
– Manau, kad vien tik marketingo žinių neužtenka. Marketingo vadovas turi išmanyti finansų sritį, nuolat domėtis skaitmeniniais sprendimais ir sekti tendencijas.
– Nyderlanduose marketingo sritis turi gana senus pamatus ir yra viena iš stipriausių Europoje. Kas tai nulėmė?
– Galbūt todėl, kad olandai – tyrinėtojai iš prigimties, anksti supratę marketingo svarbą. Be to, marketingas, kaip disciplina, dėstoma jau nuo 1960 m., tad ir studijų lygis yra vienas aukščiausių Europoje.
– Nyderlandai daugiau nei 50 metų turi marketingo sertifikavimo programą. Kam ji skirta? Kodėl tai svarbu marketingo specialistui?
– Sertifikavimas reiškia, kad asmuo siekia tobulėti. Tai vienas iš būdų parodyti, kad rimtai žiūri į savo profesiją, į užimamas pareigas. Tą mes ir darome Nyderlandų marketingo institute – specialistai parodo, ką sugeba marketinge, o mes už tai juos įvertiname rinkos lygmeniu.
Norint išlaikyti profesionalumą, reikia eiti išvien su marketingo kaita ir plėtra, reikia nuolatos semtis žinių. Stovėjimas vietoje – tai žingsnis atgal. Tu negali tapti olimpiniu čempionu nesitreniruodamas. Tas pats galioja ir marketinge. Visa ko pagrindas – stiprus pasirengimas.
– Gyvename technologijų amžiuje. Kokia jų įtaka marketingui ir verslui, kas pasikeitė per pastaruosius 20 metų?
– Kaip marketingas keisis per ateinančius porą dešimtmečių?
– Dabar – pokyčių laikas, o ateityje viskas bus daug aiškiau – turėsime nusistovėjusias taisykles. Skaitmeninis pasaulis tobulėja, tampa vis geriau pažįstamas ir darosi stabilus, ir taip tampa vis mažiau įdomus.
– Konferencijoje LiMA DAY LIETUVA’19 skaitysite pranešimą. Kokią pagrindinę žinutę ketinate perduoti marketingo bendruomenei?
– Konferencijos labai laukiu, man bus garbė joje dalyvauti. Tikiuosi entuziastingos ir kritiškos auditorijos. Klausytojus kviesiu atkreipti dėmesį, kad marketingo pasauliu, kaip ir auto lenktynėmis, reikia ne tik žavėtis, šioje srityje būtina dirbti, mokytis ir neprarasti kontrolės.
– Ačiū už pokalbį. Ir iki pasimatymo Vilniuje lapkričio 28 dieną.
Jubiliejinė 10-oji LiMA DAY LIETUVA’19 konferencija vyks lapkričio 28 dieną, Litexpo, Vilniuje. Lietuvos marketingo asociacija kviečia pažvelgti į marketingo tendencijas iš laiko perspektyvos. Marketingo tendencija, kaip atskaitos taškas, gali padėti bet kuriai organizacijai nustatyti, kur ji buvo anksčiau, kur ji yra dabar ir kur ji galėtų būti ateityje. Konferencijoje pranešimus skaitys Tomas Bartninkas ir Mantas Velykis, „Truth.“ strategijos ir kūrybos vadovai, Tomas Ramanauskas, „NEW!“ partneris, Bart de Vries, „JCDecaux NL“ rinkodaros vadovas, Jurgita Balčiūnienė, „Jakala“ lojalumo programų pardavimo vadovė Baltijos šalyse, Lenkijoje ir Ukrainoje, Arūnas Valinskas, TV projektų prodiuseris ir kūrėjas, dr. Jochen Schlosser, „Adform“ strategijos vadovas, Irmantas Matilionis, „Delfi“ rinkodaros vadovas, Paul Alexander, „Beyond Analysis“ vadovas, Laura Domarkė, „AdDrama“ vadovė, Ieva Semaškienė, „Biok Laboratorija“ „Kilig“ prekės ženklo vadovė, Ornela Ramašauskaitė, „Orkla Care“ rinkodaros ir komunikacijos vadovė Baltijos šalims, Andrius Grigorjevas, „Synthesis“ partneris ir strategas, Linas Šiautkulis, „BPN LT“ vadovas, Arijus Žakas, „Socialus marketingas“ vadovas, Lietuvos paviljono 58-oje Venecijos šiuolaikinio meno bienalėje su opera-performansu „Saulė ir jūra (Marina)“ triumfavusios menininkė Lina Lapelytė ir komisarė Rasa Antanavičiūtė.