Pirmąjį šių metų ketvirtį radijo stotys ištransliavo 3 mln. 91 tūkstantį sekundžių reklamos ir tai buvo net 18,4 proc. daugiau negu tuo pačiu laikotarpiu 2023-aisiais, rašoma pranešime žiniasklaidai.
TV reklamos trukmė paaugo 10,7 proc. – televizijoje buvo ištransliuota 831 tūkstantis reklaminių klipų.
Panašiu tempu augo ir reklamos kiekis internete – 8 proc. Reklama svetainėse ir socialiniuose tinkluose surinko 4 milijardus 85 milijonus parodymų (impressions).
Prieš kino filmus šį ketvirtį buvo parodyta 120 tūkstančių reklaminių klipų, šiame sektoriuje fiksuotas mažiausias augimas – 2,7 proc.
Reklamos apimtys 13,1 proc. sumažėjo spaudoje: laikraščiuose reklamos plotas susitraukė 14,9 proc., žurnaluose – 10,5 proc.
Per 2024-ųjų pirmąjį ketvirtį buvo išspausdinta 1 mln. 135 tūkstančiai kvadratinių centimetrų reklamos laikraščiuose bei 834 tūkstančių m² reklamos žurnaluose.
Statinės lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas taip pat sumažėjo 7 proc. Vidutiniškai per dieną lauko reklamos stenduose Lietuvoje buvo 21,9 tūkstančiai m² reklamos.
Didžiausių reklamdavių TOP10
Aukščiausias dešimtuko pozicijas toliau išlaiko MAXIMA bei IKI, o jų gretas papildo prekybos tinklai LIDL bei RIMI. Į trečiąją vietą šoktelėjo mobiliojo ryšio operatorius Tele2, šį segmentą papildo Bitė bei Telia Lietuva, atsidūrusi dešimtuko apačioje. Vaistinių reklamdaviai Valentis, Eurovaistinė ir Camelia šį ketvirtį rikiuojasi topo viduryje.
Produktų grupių TOP10
Didžiausias dėmesys produktų grupių tope tradiciškai – prekybos tinklų, pirkėjo kortelių bei vaistinių reklamoms. Vitaminų, žuvies taukų ir kitų priedų produktų grupė stabiliai laikosi ketvirtoje vietoje.
Finansinių paslaugų produktų grupė iš paskutiniosios dešimtuko pozicijos pakilo į penktąją ir persimainė vietomis su mobiliojo ryšio telefonų – prekybos grupe. O prekybos centrų reklamos šį kartą pralenkė totalizatoriaus, lažybų produktų grupę.
Dešimtuką papildė dvi naujos produktų grupės – vaistų nuo kosulio ir gerklės ligų bei interneto+mobiliojo ryšio paslaugos.
TOP 10 reklamuotojų
Didžiausi reklamuotojai pagal gross* reklamos išlaidas (TV, radijas, spauda, lauko reklama, internetas, socialiniai tinklai, kino reklama).
2024 m. sausio-kovo mėn.
TOP 10 produktų grupių
Didžiausios produktų grupės pagal gross* reklamos išlaidas (TV, radijas, spauda, lauko reklama, internetas, socialiniai tinklai, kino reklama).
2024 m. sausio-kovo mėn.
Apie „Kantar“ reklamos monitoringą
Televizijoje ir radijuje reklamos laikas yra skaičiuojamas sekundėmis, spaudoje – reklamos plotas kvadratiniais centimetrais, lauko reklamoje – kvadratiniais metrais, interneto, socialinių tinklų, kino reklamoje – kiekis (reklamų vienetai).
Duomenys pateikiami tik iš „Kantar“ registruojamų žiniasklaidos priemonių sąrašo, o tai sudaro (ekspertinis vertinimas): TV – 98%, spauda – 90%, radijas – 90%, lauko reklama – 90%, kino (reklaminiai klipai) reklama – 90%, interneto reklama 85% (be reklamos mobiliosiose aplikacijose įvertinimo) reklamos rinkos apimties.
*gross - išlaidos – tai reklamos skelbimo žiniasklaidoje išlaidos, skaičiuojamos naudojant oficialius žiniasklaidos tiekėjų kainininkus, neatsižvelgiant į jokias galimas apimties ar kitas nuolaidas, kurias žiniasklaidos tiekėjai gali suteikti reklamos užsakovams.