Pasaulio CMO nemoka pilnai išnaudoti generatyvinio DI
90 proc. organizacijų kitąmet planuoja investuoti į generatyvinio dirbtinio intelekto (DI) naudojimą rinkodaroje, bet tiek pat, 90 proc., rinkodaros vadovų sako, kad jie ne iki galo supranta DI galimybes ir potencialą pagerinti verslo procesus ir rezultatus. Tokius duomenis atskleidė tarptautinis tyrimas, atliktas SAS ir „Coleman Parkes Research“.
„Žinių, kaip tinkamai įdarbinti generatyvinį DI, trūkumas stipriai stabdo verslo progresą, nes įrankiai jau yra, jie veikia, bet, kaip matome iš tyrimo, ne tik Lietuvoje, bet ir pasaulyje, marketingo sprendimų priėmėjai jaučiasi iki galo nesuprantantys, kaip pasiekti pilną DI integracijos potencialą. Vis dėlto manau, kad tai yra visiškai natūralu: dirbtinį intelektą kaip galimybę efektyvinti rinkodarą pradėjome matyti visai neseniai, prieš vienerius, gal dvejus metus, todėl reikia laiko šiai technologijai perprasti.
Negana to, negalime tikėtis, kad visi verslai stačia galva šoks ir investuos, nežinodami, atsipirks tai, ar ne. Todėl aš šio tyrimo rezultatus apskritai vertinčiau teigiamai, nes greta šių duomenų, jis taip pat rodo, kad net 75 proc. rinkodaristų jau kasdien naudoja DI įrankius, tik daugiausiai – gana primityvioms užduotims, tokioms kaip tekstų rengimas, redagavimas, turinio kūrimas. Ekspertai sako, kad čia tik DI galimybių paviršius, bet duokime sau laiko, geriau pradėti taip, nei visai ignoruoti besikeičiantį pasaulį“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys, skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.
Šis tyrimas taip pat atskleidė, kad kai rinkodaros profesionalai į savo darbą generatyvinį DI integruoja labiau, jie pastebi didesnę investicijų grąžą, daugiausiai dėl to, kad gali reklamą personalizuoti, gerinti klientų pasitenkinimą, analizuoti didelius kiekius duomenų ir tiksliau nuspėti reklamos rezultatus.
B2B ir B2C verslų skirtumai nyksta
„Akeneo“ 2024 metų B2B apklausa, kurioje dalyvavo 650 vadovų iš JK, Prancūzijos, Vokietijos ir JAV, atskleidė B2B verslo pokyčius: beveik visos (99 proc.) B2B įmonės susiduria su sunkumais pateikiant savo klientams tikslią ir išsamią produktų informaciją, didžioji dalis respondentų sakė, kad B2B verslas panašėja į B2C, o beveik pusę pajamų B2B verslai gauna iš skaitmeninių kanalų.
„Seniau egzistavo įsitikinimas, kad B2B ir B2C verslus reikia valdyti visiškai skirtingai, klientų lūkesčiai – kitokie, klientų kelionės – išskirtinės. Ir taip ir buvo, kai dauguma B2B pardavimų įvykdavo akis į akį, darbas vykdavo tik savo kontaktų rate. Bet viską pakeitė internetas: krūva tyrimų rodo, kad B2B pirkėjas pirma daro ilgą analizę internete ir tik tuomet kalbasi su potencialaus pardavėjo atstovu. Tą sako ir šis tyrimas: B2B ir B2C verslo skirtys nyksta, B2B klientai tikisi tokio pat patogumo ir asmeninio požiūrio kaip ir B2C segmente. 90 proc. įmonių planuoja stiprinti savo skaitmenines pardavimo strategijas, siekdamos patenkinti šiuos lūkesčius“, – komentuoja Aurimas Paulius Girčys.
„Google“ galimai laukia dideli pokyčiai, paliesiantys visus
JAV Teisingumo departamentas svarsto galimybę padalinti „Google“ į kelias atskiras įmones po to, kai antimonopolinis teismas nustatė, kad bendrovė neteisėtai dominuoja internetinės paieškos ir reklamos rinkose.
Svarstomi įvairūs sprendimai dėl „Google“ monopolijos. Vienas radikaliausių – atskirti pagrindinius verslo komponentus, pvz., „Android“ operacinę sistemą ir „Chrome“ naršyklę, kurios rinkoje užima didžiulę dalį. Taip pat svarstoma priversti „Google“ parduoti savo reklamos platformą „AdWords“, kas smarkiai paveiktų bendrovės pajamų modelį, stipriai priklausantį nuo skaitmeninės reklamos.
„Toks pokytis būtų itin didelis, reikštų visą „Google“ verslo struktūros pertvarkymą. Kaip tai atsilieptų verslams? Kol kas pasakyti sunku, bet faktas, kad skaitmeninę rinkodarą tai paveiktų stipriai, nes iš vienų rankų valdymas pereitų į kelias bent jau ant popieriaus. O tai reiškia ir didesnes išlaidas pačiam „Google“, ir galimybes pokyčiams kainodaroje, ir apskritai tam, kaip veikia bendrovės platformos. Faktas, kad „Google“ tai supranta ir sieks padaryti viską, kad, visų pirma, toks pokytis nebūtų įgyvendinamas, o antra, jei ir bus, kad tai kuo mažiau paliestų mus, „Google“ klientus. Vis dėlto turime būti budrūs ir sekti naujienas“, – komentuoja skaitmeninės rinkodaros agentūros „APG Media“ vadovas.