Gero baro sėkmę, be abejonės, lemia ne tik gėrimų asortimentas, bet ir virtuvė – užsisakę pavalgyti norime skaniai, estetiškai ir sočiai. Serviravimas visuomet yra labai individualus dalykas ir dažnai pritaikomas prie baro koncepto: galima atrasti labai įdomių sprendimų (maisto kibirėliuose, pirkinių krepšelių imitacijose, laikraščiuose, keptuvėse), kurie būna žavūs, patogūs arba visiškai nefunkcionalūs. Pasitaiko ir įdomesnių variantų – štai viename Kauno bare vertintojui gavus savo patiekalą tikrai pakilo nuotaika: „Maisto ir gėrimų pristatymo greitis – vau! Viskas atrodė tvarkingai, bet kažkodėl prie burgerio man buvo paduotas ir šaukštas. Norėjau paklausti, kodėl, bet padavėja nuskubėjo šalin. Mėsa tikrai nebuvo tiek sultinga, kad tektų ką nors srėbti.“
Šyptelėti privertęs neapsižiūrėjimas, bet virtuvėje vis tiek svarbiausia kokybė. Pasitaiko atvejų, kai ignoruojama ir ši verslo pusė: „Apie šią vietą buvau girdėjęs iš draugų, žinojau, kad jie veikia ir kaip bravoras, savo gėrimus gaminasi patys. Atvykęs užsisakiau krevečių, iš jų dažnai gali nuspręsti, kokio lygio yra baro virtuvė. Dar paklausiau, ar skanios – palinksėjo galva. Gavau mikrobangų krosnelėje atšildytas pigiausias šaldytas krevetes su griežinėliu citrinos, baisiau dar nesu matęs“, – savo nusivylimą išreiškė vertintojas.
Svarbus ir asortimentas – jo dydis ir įvairumas turėtų būti subalansuotas pagal besilankančią auditoriją. Kaip bebūtų, per platus asortimentas dažnai trukdo tinkamai pasirinkti, pateikiama per daug informacijos, bet pasimesti priverčia ir siauras asortimentas, kurį, kaip rodo „Best Pub“ agentų patirtis, per minutę galima sumažinti perpus:
– Valgyti turite tik falafelių lėkštėje arba lavaše?
– Lavaše neturime.
– Ok.
O kaip išsisuka barai, kai virtuvė nedirba? Nustebinsime – nesisuka. Viena juokingiausių šių metų rinkimų metu nutikusių istorijų galėjo pasidalinti Vilniaus senamiestyje įsikūrusį barą aplankęs agentas:
„Iš pradžių į mane niekas nekreipė dėmesio. Visur buvo gana nešvaru, atrodė, kad valytoja čia lankėsi senokai, staliukai iš toli švietė nuo taurių paliktais lipniais ratais. Barmenai tarpusavyje kažką aiškinosi su labai vaizdinga, keiksmažodžiais pasotinta kalba. Klientai buvo kaip aplinkos detalė. Meniu niekur nemačiau, paklausiau, ar turi ką valgyti. Pasirodo virtuvė po savaitgalio neatėjo. Kodėl? Atsakymas: Ai, b!&*... geriau neklausk. Po to situacija irgi nepagerėjo.“
Vadybinių spragų vertintojams teko išvysti ne tik virtuvėje, štai Žvėryne įsikūrusiame bare – problemos visai kitoje srityje: „Baras yra bohemos stiliaus, įrengtas sename name, be didelių pastangų pritaikyti jį didesniam patogumui. Bet tai nėra blogai – savo konceptą tikrai turi. Lauke yra didelis kiemas su dekoratyvinėmis palmėmis, dekoruotu autobusu ir paplūdimio stiliaus kėdėmis, smėliu. Nelabai tvarkinga, bet pati terasa – labai šarmingi, kai norisi atsipūsti. Kiek sunkiau su aptarnavimu – paklausus kokią IPA turi, atsakė šviesią. Apie alų išmano tik tiek, kad yra tamsus, šviesus, baltas. Įdomiau buvo su atsiskaitymu „tik grynais“. Paprašius čekio, pasakė, kad atiduoti negali ir jokie mano tvirtinimai, kad tai yra privaloma, darbuotojų neįtikino.“
Kol tokią situaciją galima priskirti neišmanymui, tam tikrose vietose pasitaiko ir sąmoningo neapsižiūrėjimo arba ignoravimo apraiškų – kaip suktis klientui, kuris patenka į vakarėlį nekviestas?! Štai į kokią kuriozišką situaciją pateko agentas penktadienio vakarą praleidęs viename sostinės barų: „Ši vieta mėgstama gamer’ių, pats Vilniaus centras, todėl įėjęs rasti bent kelis gurkšnojančius programerius. Meniu užkandžiai buvo, tačiau barmenė informavo, kad jų nebegamina. Aptarnavimas buvo labai nemalonus. Barmenas leido laiką su savo draugais rėkdamas per visą barą. Be jų bare žmonių nebuvo. Žvilgsniu buvo klausiama, kodėl čia atėjau. Atvirai pasakius, buvo gana linksma stebėti, koks nelaukiamas esu.“
Atrodo neįtikėtina?! Tai dar ne viskas – sekančioje dalyje sužinosite, kaip kaimynų maistas gali atsidurti ant jūsų staliuko, kokioje originalioje vietoje barai sugalvoja laikyti savo inventorių ir kokiais atvejais, klientas visada teisus. Likusios „Best Pub“ agentų istorijos jau po savaitės.