Na, o dabar kai susipažinote su tuo, kokios nuotaikos mes išėjome iš kavinės „Prie židinio“, aš tęsiu savo pasakojimą.

Dar kavinės „Prie židinio“ automobilių aikštelėje bandėme sugalvoti, kur būtų galima nuvažiuoti pavalgyti ir, svarbiausia, kuo greičiau pamiršti patirtus nemalonius įspūdžius toje kavinėje.

Google pagalba atradome netoliese vieną maitinimo įstaigą ir detaliai neanalizuodami atsiliepimų pajudame link jos, juolab, kad ji pakeliui link mūsų namų Kaune.

Nors kavinėje „Prie židinio“ pabuvome tik apie valandą, bet tiek mūsų drabužiai, tiek plaukai buvo prisigėrę riebalų tvaiko, kuris tvyrojo visoje kavinėje.

Kvapą kiek slopino automobilyje prieš dieną pakabintas naujas „kvapų lapelis“.

Tad labai apsidžiaugėme, jog iki tikslo – šeimos restorano „Stasinė“ – kelionė nebuvo ilga.

Stasinė

Atvykus į vietą kiek nustebino ženklas – draudžiantis į restoraną atvykti su šunimis. Gal draudimą vestis šunis į restorano vidų aš ir pateisinčiau, bet, manau, terasa svečiams su augintiniais puikiai tiktų. Juolab, kad aplink laukai…

Ką tas šuo terasoje blogo padarys? Juolab, kad daugelis maitinimo įstaigų ne tik, kad nedraudžia pas juos užsukti su augintiniais, bet ir yra pasiruošę juos priimti, turi specialiai jiems skirtus vandens indelius, o kai kurios – net patiekalų meniu, skirtą šunims.

Maitinimo įstaigos vidus primena kažką panašaus į Amerikos laukinius vakarus.

Anglų kalba užkariauja ne tik didmiesčių, bet ir kaimų užeigas. Va ir ši ne išimtis, meniu viršelyje kažkodėl užrašė ne „šeimos restoranas“, bet angliškai – family restaurant.

Klausimas: čia bandymas įtikti keliems užsieniečiams, užsukantiems kartą per metus į šią maitinimo įstaigą, ar atvirkščiai – vietiniams, kurie per savo ilgą gyvenimą taip už Lietuvos sienos nė karto ir neišvyko, kad vartydami family restaurant meniu pasijustų lyg užsukę pietų kur Amerikoje Kanzaso valstijoje į kokią taverną.

Manau dėl tos pačios priežasties čia ir ženkliai aukštesnės kainos nei tos, kurias mes matėme kavinėje „Prie židinio“.

Stasinė

Bet apie kainas baigiamajame žodyje, o dabar apie patį maistą.

Šaltibarščiai su keptomis bulvėmis – 5,40 EUR

Šaltibarščiams dedu riebų 5/5. Tirštas, šaltas sriubas mėgstantys bus patenkinti.

Charčio 0,5 – 5,20 EUR

Gardžiu sultiniu, mėsos gausumu ir lengvu aitrumu galėjo pasigirti Katinienės valgyta Charčio sriuba.

Nors ir pilna porcija buvo ne ką brangesnė nei pusė porcijos sriubos ir kainavo – 6 EUR, nesigailime, kad šios sriubos užsakėme tik pusę porcijos. Nes įveikti ir tą kiekį Katinienei buvo didelis iššūkis.

Sriubos buvo labai skanios, bet jomis neskubant mėgautis trukdė pagrindiniai patiekalai, kuriuos mums patiekė vos mes sumerkėme šaukštus į sriubas.

Pasijutau lyg valgykloje, trūko tik padėklų, nes tik valgykloje ir sriubą, ir pagrindinį patiekalą tau patiekia vos užsakius.

Juolab, kad be mūsų daugiau klientų nei salėje, nei lauko terasoje nebuvo.

Matyt virtuvės darbuotojai skubėjo parūkyti, tai sukrovė viską vienu atidavimu.

Karka

Virta rūkyta karka – 14,40 EUR

Kam rašyti meniu – karka, jei vėliau klientui patieksite karkutę arba greičiau karkelę, bet tikrai ne karką. Taip rašydamas, turiu galvoje, ne kiaulės mėsos dalį, o jos dydį.

14,40 EUR už šį mažytį gabaliuką man asmeniškai būtų brangu mokėti net Palangoje, nors ten be maisto mes dar gauname ir pridėtinę vertę išėję iš maitinimo įstaigos: paplūdimį ir begales kitų pramogų.

O šeimos restorano „Stasinė“, kuris įsikūręs šalia judraus kelio, jungiančio Panevėžį su autostrada, didžiausia pramoga – tik galimybė skaičiuoti pravažiuojančius automobilius.

Šiaip pati karka skani, garnyras parinktas puikiai.

Mamos kotletukai – 11,40 EUR

Vėlgi, labai gražus ir su meile patiektas patiekalas lėkštėje – „Mamos kotletukai“, bet patys kotletukai toli nuo tų, kuriuos gamina mano mama, ar mes su Katiniene savo vaikams.

Gal suklysiu, nes kotletukų skanavau tik mažytį kąsneli, bet tai, kas buvo sumaišyta su malta mėsa, man labai priminė kažkokį miltinį gaminį. Gal tai buvo batonas, tiksliai nepasakysiu, nes pas mus šeimoje jo niekas į kotletus nedėdavo, tai nuspėti, kaip duona keičia mėsos skonį negaliu, bet tas priedas stipriai paslėpė pačios mėsos skonį.

Reziumuoju. Šeimos restorano „Stasinė“ lyginti su kavine „Prie židinio“ negaliu, nes „Stasinėje“ ir aptarnavo mus pagarbiai, kaip svečius, ir maistas buvo daug kartų skanesnis ir, kas svarbiausia, valgomas, bet kas užstrigo tai – kainos.

Paimkite bet ką, salotas, sriubas, pagrindinius patiekalus, visos kainos, mano nuomone, yra be loginio paaiškinimo.

Kas bent kartą yra skaičiavęs patiekalų savikainas, pritars man, kad žirniai su spirgučiais gali kainuoti karčemoje – 6,20 EUR tik tuo atveju, jei su žirniais svečias gauna ir alaus bokalą nemokamai.

Vertindamas šeimos restoraną „Stasinė“ rekomenduoju savininkams peržiūrėti kainų politiką ir požiūrį į augintinius bei keisti patiekalų atidavimo greitį.

Nes šiuo metu šalia Panevėžio jums konkurentų dėl maisto kokybės nėra ir žmonės pas jus greičiausiai neužsuka dėl to, kad yra labai brangu.

Kaip ir minėjau, mes galime mokėti ir brangiau, tik tam reikia svečiui sukurti pridėtinės vertės, kad jis pavalgęs dar turėtų ir kokių pramogų.

Tam bent karvių į gretimą pievą privarykite, bus bent kur miestiečiams akis paganyti…

Stasinė

Rašau silpną, labai silpną 4/5 tik dėl to, kad su panašiu karčemai meniu geresnio aplink Panevėžį dar nieko neradau.

P.S. Jei aukščiau minėtų keistinų dalykų nepakeisite, tai nei mes patys grįšime, nei kitiems jūsų restoraną rekomenduosime.

Šeimos restoranas „Stasinė“

Vilainių sen., Stasinės km., Kėdainių raj.