Iššūkio nebijo
Nieko nestebina reklamose skambantys pažadai iš nusivylusio kliento priimti atgal nepatikusią prekę. Ne brokuotą gaminį, kas yra savaime suprantama, bet tuo atveju, jei nepatenkinami lūkesčiai. Visgi viena yra priimti daiktą atgal ir mėginti jį vėl parduoti, kita – siūlyti kompensaciją klientui dėl nepatikusio patiekalo. Pagaminto maisto antrą kartą jau neparduosi. „Turime drąsos patikrinti savo virtuvės kokybę. Manome, kad neužtenka vien deklaruoti, kokie esame šaunūs, bet ir ryžomės prisiimti už tai finansinę atsakomybę“, – aiškino Kauno rajone, Domeikavoje esančio restorano savininkas Kostas Aleksandravičius.
Jo valdomame restorane klientas pareiškęs padavėjui, kad patiekalas nepatiko, galės už jį nesumokėti ir dar bus pavaišintas kava. „Pasitikime savo lankytojais ir tikime, kad jis paaiškins, kas jį nuvylė, o tai padės mums tobulėti. Akciją vykdome visą kovo mėnesį ir išimtį taikome tik dienos pietums“, – apie paskelbtą iššūkį kalbėjo K. Aleksandravičius.
Riziką būtina pasverti
Kai kada skambūs rinkodaros sprendimai baigiasi liūdnai. Antai tarptautinis picerijų tinklas „Domino‘s Pizza“ pernai Rusijoje sumanė akciją: pakvietė žmones išsitatuiruoti ant kūno tinklo logotipą ir šimtą metų kasmet gauti po 100 picų nemokamai.
Akcijos sumanytojai, matyt, manė, kad neatsiras daug drąsuolių, kurie ryšis visam savo gyvenimui dėl nemokamų picų darytis tatuiruotes, o reklama bus puiki ir originali. Apsiriko. Daugybė rusų ėmė puoštis picerijos logotipu ir metus turėjusi vykti akcija buvo skubiai atšaukta, o įmonės reputacijai suduotas smūgis.
K. Aleksandravičius teigia puikiai suprantantis savo riziką, bet tikina viską pasvėręs ir dėl savo sprendimo neabejojąs. „Maitinimo versle reputacija yra ypač brangintina, klientai gali neatleisti ir menkiausių klaidų. Ypač tai svarbu mums, nes esame įsikūrę atokiau nuo didelių žmonių srautų ir negalime tikėtis gausaus būrio atsitiktinių praeivių, todėl jei būtų daug nepatenkintų klientų, neišsilaikytume nepriklausomai nuo to, ar vykdome pinigų grąžinimo akciją, ar ne“, – aiškino jis.
Virtuvėje kaip išminavime – klystama tik kartą
Restoranas naudoja ir kitus, tradicinius rinkodaros būdus: organizuoja teminius vakarus, renginius, kviečia ragauti dienos pietų patiekalus. Pasak K. Aleksandravičiaus, bet kuriame rinkodaros sprendime būtinas tikras, neišgalvotas turinys. „Tarkime, mes skelbiame, kad ko gero kepame geriausius šonkauliukus Lietuvoje. Ir tai negali būti vien šūkis, nes šiame versle tikėjimas žodžiais tęsiasi arba negrįžtamai baigiasi po pirmo kąsnio“, – įsitikinęs jis.
Pasak K. Aleksandravičiaus, tie restoranai, kurie nepretenduoja į prabangiųjų statusą, vis tiek neturi jokių lengvatų rinkoje. „Jei siūlai mažesnes kainas ir dideles porcijas, dar nereiškia, kad jos neturi būti gardžios. Tokiems restoranams dar tenka ieškoti įvairių rinkodaros sprendimų“, – mano restorano savininkas.