Atsiųstame pranešime rašoma, kad šio produkto pristatymu įvairiose rinkose kompanija siekia atkreipti visuomenės dėmesį ir skatinti imtis priemonių, kurios leistų išvengti niūros ateities be kavos.
„Kavos augintojai šiuo metu susiduria su ne viena grėsme, tarp kurių didžiausios – klimato kaita ir nepakankamos ūkininkų pajamos. Dėl šių priežasčių ateityje kavos gali būti užauginama tiek mažai, kad ji taps prabangos preke, prieinama labai nedaugeliui“, – sako „Paulig Coffee Lietuva“ rinkodaros vadovė Rita Sudnienė.
Pasak jos, kavamedžiai, ypač arabika rūšies, kuriai pirmenybę teikia dauguma kavos mylėtojų, labai jautriai reaguoja į klimato kaitą. Jai grėsmę kelia sausros, perteklinės liūtys, šalnos ir audros, taip pat kenkėjai ir augalų ligos, sukeltos tos pačios klimato kaitos. Jei globali vidutinė oro temperatūra kasmet kils 2–2,5 laipsnių, teritorija, kurioje auginama arabika kava, iki 2050-ųjų sumažės 50 proc., o iki 2080-ųjų 25 mln. kavą auginančių ūkių kils grėsmė netekti vienintelio pajamų šaltinio ir galiausiai visiškai išnykti.
Atsižvelgdama į blogiausią galimą scenarijų, kavos kompanija pakvietė pasaulio baristų čempionatų laimėtoją ir tarptautiniu mastu žinomą kavos ekspertą Mattą Pergerį bendradarbiauti kuriant ateities kavą. Kartu su juo dirbo kompanijos ekspertai, tarp kurių – Lietuvoje viešintis kavos treneris Jori Korhonenas. Po ilgo bendro darbo, ši komanda nusprendė, kad panašiausias į kavą yra gėrimas iš tamsaus ir vidutinio skrudinimo miežių salyklo, džiovintų figų, fermentuotos puero žaliosios arbatos ir saldžiųjų ceratonijų miltelių (sveikuoliško kakavos pakaitalo). Vis dėlto, nors tai geriausias iš visų komandos kurtų ir testuotų variantų, visi jos nariai pripažįsta, kad geros kavos neįmanoma sukurti be tikros kavos pupelių – niekas neatstos jų skonio ir kvapo, sudaryto net iš 800 įvairių aromatų.