Pasiūlymas Savivaldybei
„Prašoma autobusuose vairuotojų parduodamus bilietus branginti iki euro. Remiamasi tuo, kad vairuotojo darbas vežti keleivius, o ne pardavinėti bilietus. Ir saugumas, ir greitis maršrutuose, eismo tvarkaraščių laikymasis – yra daug priežasčių, turinčių įtakos vairuotojų darbui ir paslaugos kokybei“, – prašymą komentavo Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.
Savivaldybės Keleivinio transporto organizavimo komisija, anot jos, svarstė Panevėžio autobusų parko prašymą padidinti vairuotojų parduodamų bilietų kainą ir šis siūlymas bus teikiamas svarstyti komitetams, o vėliau ir miesto Tarybos nariams.
Privers planuoti
Šiuo metu vairuotojo parduodamas bilietas kainuoja 64 centus ir jis tik dvylika centų brangesnis nei įsigyjamas spaudos kioske.
„Dabar įprasto bilieto kaina pas mus – 52 centai, tad kai kuriems keleiviams autobuse pirkti už 64 centus iš vairuotojo nėra didelio skirtumo. Galbūt daug didesnė kaina žmones priverstų planuoti keliones ir mažiau trukdyti vairuotojus“, – sakė UAB Panevėžio autobusų parko direktorius Arnoldas Gražys.
Pasak pašnekovo, šalutinės kasininkų pareigos įmonės darbuotojams autobusuose gaišina jų darbo laiką, trikdo pačias keliones ir jų kokybę.
„Kainos didinimas skatintų keleivius įsigyti bilietus ne autobuse, taip būtų užtikrintas tikslesnis autobusų judėjimo laikas, nenukrypstant nuo eismo tvarkaraščio; pagerėtų vairuotojų darbo sąlygos, vairuotojo dėmesio neblaškytų papildoma veikla, mažėtų nelaimingų atsitikimų rizika, sutrumpinus autobusų stovėjimo laiką stotelėse, mieste mažėtų oro tarša, nes paprastai parduodant bilietus autobusai veikiančiais varikliais ilgiau užtrunka stotelėse“, – savo pasiūlymo motyvus išdėstė Panevėžio autobusų parko vadovas.
Teikdama naują siūlymą bendrovė rėmėsi kitų miestų praktika. Ten esą jau seniai vairuotojo bilietas daug brangesnis.
Lengvatiniai irgi brangs
Ne autobuse pirktas bilietas, anot jo, tebekainuos tiek pat. Tokios įmonės paslaugų kainos keleiviams galioja dar nuo 2012 metų.
Tačiau pabranginus vairuotojo parduodamą bilietą iki 1 euro, atitinkamai jo kaina didėtų ir turintiesiems teisę į lengvatas. Savivaldybės duomenimis, vienkartinis bilietas su 50 proc. nuolaida tada kainuotų 50 centų, tokia pati kelionė su 80 proc. nuolaida – 20 centų. „Kiek Savivaldybei išaugs mokama suma už keleivių, turinčių teisę įsigyti bilietą su nuolaida, vežimą, neaišku, nes tai priklausys nuo įsigytų bilietų skaičiaus“, – sakė Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus specialistė Ina Urbonavičienė.
Per pastaruosius metus lengvatinių keleivių skaičius išliko beveik stabilus ir svyruoja apie 61 proc. nuo visų keleivių.
Per mėnesį UAB Panevėžio autobusų parkas vidutiniškai veža apie 700 tūkst. keleivių.