Probiotikai būna įvairių formų – tai gali būti geriamas jogurtas ar tabletės. Taigi, probiotikus gamina pačios įvairiausios kompanijos – nuo farmacijos bendrovių iki pieno produktų gamintojų, todėl internete yra tiek daug reklamos apie šiuos produktus. Ir būtent dėl to reklaminė informacija taip dažnai įterpiama į informacinius straipsnius.
Jungtinės Karalystės mokslininkai nusprendė patyrinėti, ką „Google“ paieškos sistema siūlo tiems, kurie naudoja raktažodį „probiotikai“. Tyrimo autoriai peržvelgė 150 pirmųjų rezultatų, vertindami pateikiamos informacijos išsamumą ir komercinį jos pobūdį. Mokslininkai ypač susikoncentravo į ligas, kurias tie straipsniai žada išgydyti probiotikais. Jie sudarė jų sąrašą ir pasidomėjo moksline literatūra, ieškodami tikrų įrodymų, jog probiotikai turi tokį poveikį, kuris yra paminėtas straipsniuose.
Tai – labai išsamus tyrimas. Daugelis žmonių taip toli rezultatų neskaito – kada paskutinį kartą ieškojo atsakymų 150-ame „Google“ pasiūlytame straipsnyje?
Mokslininkai nenustebo pastebėję, kad absoliuti dauguma rezultatų buvo iš naujienų portalų ir komercinių puslapių. Mokslinė literatūra ar informaciniai medicinos puslapiai čia sudarė mažumą. Galimas probiotikų šalutinis poveikis, kurį dažniau jaučia žmonės su pažeista imunine sistema, nebuvo paminėtas beveik niekur. Jei tyrimai ir buvo minimi, tai dažniausiai jie nebuvo pilni, trūko nuorodų. Kartais kaip įrodymas minimi tyrimai, kurie buvo atlikti su pelėmis – tai tikrai neįrodo vieno ar kito produkto saugumo ar veiksmingumo. Apskritai, mokslininkai pastebėjo, kad naujienų portalai ir komerciniai puslapiai dažniau pateikia nepilną informaciją.
Mokslininkai džiaugiasi, kad medicinos portalai „Google“ paieškos rezultatuose pateikiami aukščiau nei komerciniai puslapiai. Tai yra, ieškodami probiotikų pirmiau surasite informaciją apie tai, kas jie yra ir kam jie skirti, o tik vėliau pamatysite informaciją apie konkrečius produktus. Tačiau į viską reikėtų žiūrėti kritiškai, ypač jei tekste minimi konkretūs prekės ženklai - tai yra geras indikatorius, jog straipsnis buvo remiamas kokios nors kompanijos.