Pasak jos, mokyklose trūksta psichologinio išprusimo ir emocinio raštingumo.

„Jeigu mes esame keturiese vienoje klasėje ir dar pas mus ateis mokytojas pamokinti kvantinės fizikos, tai sumanus mokytojas žinos, kad mes pasieksime gerų kvantinės fizikos rezultatų tada, kada tarp mūsų netvyros įtampa, kada aš nebijosiu, ar tu man trenksi per galvą pamokos metu, ar netrenksi, kada aš nebijosiu garsiai pasisakyti dar kokią nors nesąmonę, nes neįsisavinau kvantinės fizikos, ir Andrius iš manęs nepasijuoks“, - laidoje atviras pokalbis antradienį sakė R. Želionienė.

Jos teigimu, mokykloje reikia investuoti į tokius santykius, kad vaikai vienas kitam nekeltų grėsmės ir jiems nebūtų gėda pasisakyti ar net nusišnekėti. Kokį toną užduos mokytojas, R. Želionienės teigimu, taip ir bus.

„Nuo pat pirmos dienos labai dažnai užduodamas ydingas tonas. Mes pirma investuodami į santykius pirmą mėnesį laimėsime, kad mokyklose būtų geresni rezultatai“, - teigė ji.

Lietuvių kalbos mokytojas Andrius Baltuonė teigia, kad iš vieno žmogaus – mokytojo – per daug reikalaujama:

„Negalima iš vieno žmogaus pareikalauti, kad jis užmegztų santykius su 30 (mokinių – red.) ir juos sugebėtų išlaikyti. Negana to, dar reikia ir žmogiškumą ugdyti, ir patriotizmą ugdyti, ir žinias įpūsti – vien tik reikalavimai“, - laidoje dėstė mokytojas.

Tad, jo nuomone, mokykloje mokytojas pirmiausia turi jaustis saugiai: jeigu jis turi kažkokių problemų su klase, mokytojas, A. Baltuonės nuomone, turi žinoti, kad jam bus pagelbėta, tereikia pasisakyti.

„Apklausų duomenys rodo, kad 90 proc. mokytojų jaučiasi nesaugiai. Spaudimas yra iš visų pusių, o tu jau jauti, kad nebepajėgi, kad viduj jauti nepasitenkinimą“, - kalbėjo A. Baltuonė.

A. Baltuonės teigimu, visus resursus reikia nukreipti į tai, kad mokytojas pasijaustų kiek įmanoma laisvesnis – tada atsiras ir kūryba, ir pasiūlymai, atsiras ir darbas, ir rezultatas.

Visą laidos „Atviras pokalbis“ įrašą klausykite čia.