Kovo 19 d. aviakompanijos „FlyDubai“ lėktuvas nukrito Rostovo prie Dono oro uoste, nes pilotai pervedė lėktuvo stabilizatorių į pikiravimosi padėtį, pranešė Tarptautinis aviacijos komitetas (TAK).

„Pakartotinai bandant leistis, ekipažas 220 m aukštyje (likus 4 km iki nusileidimo tako) priėmė sprendimą „daryti antrą ratą“ ir inicijavo siekti aukščio, nustatant variklius skridimo režimu“, – rašoma TAK pranešime.

900 m aukštyje lėktuvo stabilizatorių pasuko 5 laipsniais pikiruotis, tuo pat metu ekipažas pastūmė šturvalą „nuo savęs“. Dėl to lėktuvas ėmė leistis žemyn.

„Dėl šių ekipažo veiksmų nebuvo įmanoma užkirsti kelio lėktuvo susidūrimui su žeme. Susidūrimas įvyko skrendant daugiau nei 600 kilometrų per valandą greičiu, lėktuvo išilginio pokrypio kampas pikiravimuisi tuo metu buvo daugiau nei 50 laipsnių“, – pranešė TAK.
„Interfax“ šaltinis, išmanantis situaciją, taip pat pažymi, kad prioritetinė tragedijos priežasties versija – pilotų kaltė.

„Remiantis lėktuvo savirašių prietaisų duomenimis, realiausia versija – netinkami pilotų veiksmai, kurie neatitiko susiklosčiusių aplinkybių, kurias nulėmė sudėtingos oro sąlygos. Remiantis pirminiais duomenimis, pilotai nesugebėjo laiku susiorientuoti ir priimti reikiamo sprendimo, kuris būtų padėjęs išvengti katastrofos“, – sako šaltinis.

„Remiantis pirminiais lėktuvo savirašių prietaisų duomenų analizės rezultatais, nustatyta, kad lėktuvo ekipažas, esant itin sudėtingoms oro sąlygoms (žemutinė debesuotumo riba 630 metrų, vėjo greitis siekė 13 metrų per sekundę, gūsiai – 18 metrų per sekundę, silpnas lietus, rūkas (...) priėmė sprendimą leistis rankinio pilotavimo režimu (autopilotas buvo išjungtas)“, – teigiama komiteto išvadose.

DELFI primena, kad naktį iš kovo 18 į 19 d. „FlyDybai“ skrydžių bendrovės lėktuvas „Boeing 737-800“ vykdydamas reisą iš Dubajaus į Rostovą prie Dono sudužo, kai antrą kartą buvo bandoma jį nutupdyti.
Žuvo visi lėktuve buvę 62 žmonės. Kaip galimos katastrofos priežastys įvardijamos ekipažo klaida, nepataisomas techninis gedimas ir sudėtingos oro sąlygos.

Rusijos Rostovo prie Dono miesto oro uoste sudužęs lėktuvas „Boeing 737-800“ ėmė kristi iš karto po to, kai buvo atjungtas autopilotas, tačiau teigiama, kad „ištraukti“ lėktuvo rankiniu būdu pilotai neturėjo jokios galimybės, nes įsijungė stabilizatorius, o šiame režime aukščio reguliavimas nėra efektyvus ir lėktuvas beveik visiškai nereaguoja į atliekamus veiksmus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (202)