Akcentas – vartotojų privatumas

Vartotojų duomenų valdymo kontrolės traukiniui tik įsibėgėjant – kelios dienos po to kai Kalifornijoje įsigaliojo europietiškojo Bendrojo duomenų apsaugos reglamento atitikmuo – ši tema neaplenkė ir CES 2020.

Pirmą kartą po 28-erių metų pertraukos, bandydami atliepti augantį vartotojų susirūpinimą jų duomenų saugumu, pertraukos renginyje dalyvavo kompanijos „Apple“ atstovai. Kartu su vadovais duomenų privatumo klausimams iš kompanijų „Facebook“ ir „Procter & Gamble“ jie aptarė iššūkius, kylančius renkant, apdorojant ir saugant duomenis.

Privatumo tema nebuvo tik diskusijų objektu – jį įgijo ir vartotojams pasiekiamą formą. „Google“ pristatė galimybę neleisti šiam interneto gigantui rinkti duomenų. Nuo šiol „Google“ vartotojams užtenka balsu paliepiant virtualiam „Google“ asistentui ištrinti surinktus duomenis. „Facebook“ taip pat pranešė apie planus dar kartą peržiūrėti savo vartotojų privatumo politiką ir supaprastinti būdus vartotojams kontroliuoti savo privatumo nustatymus.

Pabodę ir varginantys socialiniai tinklai

Renginio metu taip pat nemažai dėmesio skirta aptarti socialinių tinklų naudojimo tendencijoms. Galvas sukti verčia viena iš jų – visame pasaulyje mažėja socialinių tinklų vartotojų aktyvumas ir lėtėja vartotojų skaičiaus augimo tempas.

2019 m. trečio ketvirčio „Facebook“ duomenimis, lyginant su tuo pačiu 2018 m. laikotarpiu, šio socialinio tinklo vartotojų skaičius per metus paaugo 8%. Tai – akivaizdus sulėtėjimas, žinant, kad 2017–2018 m. vartotojų skaičiaus augimas siekė 16%.

Pasak renginyje pranešimos skaičiusių ekspertų, tokią tendenciją lemia per didelis kiekis informacijos, netikros naujienos ir kenkiantis turinys, randamas socialinių tinklų srautuose. CES 2020 metu kalbėta ir apie „skaitmeninę detoksikaciją“ – reiškinį, kai vartotojai patys renkasi riboti socialinių tinklų vartojimą, siekdami daugiau laiko skirti asmeniniam tobulėjimui, socialinių santykių puoselėjimui ar darbui.

Panašu, kad, nors dar ir ne laikas panikuoti, užsiimantys socialinių tinklų ir nuomonės formuotojų rinkodara jau gali pradėti atidžiau sekti savo kampanijų rezultatus ir galvoti apie naujus būdus pasiekti savo auditorijas.

Didėjantis dirbtinio intelekto poreikis

Kita rinkoje jau kurį laiką jaučiama, o CES 2020 tik dar labiau sustiprinta tendencija – auganti duomenų analizės svarba.

Aplinkoje, kurioje duomenų apsauga griežtėja, o duomenų fabrikų varikliai vėsta, gebėjimas analizuoti didelius kiekius vartotojų duomenų ir įžvelgti vartotojų elgsenos tendencijas tampa vis aktualesnis. Ką jau kalbėti apie tokiomis įžvalgomis grįstą segmentavimą ir turinio personalizavimą.

Būtent tokios rinkos tendencijos lėmė „IBM“ sprendimą papildyti savo rinkodaros įrankių paketą dirbtinio intelekto funkcionalumu, apie kurį kompaniją paskelbė Las Vegaso renginio metu.

Rinkos kryptį patvirtina ir kito didelio žaidėjo, rinkodaros automatizavimo paslaugas teikiančios kompanijos „HubSpot“ pristatytas funkcionalumas – dirbtinio intelekto pasitelkimas kuriant vartotojų duomenų bazes segmentus.

Dažnai CES 2020 yra apibūdinamas kaip renginys, leidžiantis žvilgtelėti į ateitį ir suprasti, į kurią pusę krypsta technologijų raida. Šių metų renginys leidžia teigti, kad rinkodaros sferoje praėjusiais metais išryškėjusios tendencijos 2020 m. tik įgaus pagreitį, o jų svarba didės.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)