Jų paragauti galite ne tik Lietuvoje, mat „Vilniaus paukštyno“ produkcija paukštienos mėgėjai gali džiaugtis net 40 skirtingų pasaulio šalių: nuo Japonijos iki Islandijos, Kipro ar Afrikos šalių.
Aukščiausi standartai – raktas, atvėręs kelius į tarptautinę rinką
Tarptautinėje rinkoje, kurioje konkuruoti tenka su didžiausiais ir stipriausiais, svarbu būti išskirtiniu. „Vilniaus paukštynui“ tai puikiai pavyko: jau 60 metų gyvuojanti lietuvių įmonė buvo viena pirmųjų, rinkai pasiūliusi vištieną, užaugintą be antibiotikų ir garantavusi griežtą salmonelės kontrolę – produktų kokybė ir sauga įmonėje užtikrinama dviguba kokybės kontrole, o atliekami tyrimai apima visą gamybos grandinę nuo lauko iki stalo.
„Tiriami ir lesalo, kuriuo maitinami auginami mėsiniai viščiukai, ir inkubacinių kiaušinių, ir galutinių vištienos produktų mėginiai. Taigi atsakingai tiriame kiekvieną žingsnį iki pat produktų patekimo į prekybos vietas ir taip siekiame užkirsti kelią bet kokiam mikroorganizmui kiekviename produktų gamybos etape “, – pasakoja „Vilniaus paukštyno“ pardavimų vadovas Dominykas Olbakas.
Atskirai paminėti tikrai verta ir unikalią „Vilniaus paukštyno“ horizontaliai ir vertikaliai integruotą gamybos grandinę „nuo lauko iki stalo“, leidžiančią patiems kontroliuoti ir atsekti visus procesus: nuo grūdo, iš kurio buvo gaminamas lesalas paukštyne užaugintiems mėsiniams viščiukams iki klientų įsigytos produkcijos. Mėsinių viščiukų auginimui taikomi tik aukščiausi kokybiniai gyvūnų gerovės standartai, tad bendradarbiaudami su „Vilniaus paukštynu“ klientai gali būti užtikrinti visapusiška kokybe ir atidumu kiekviename žingsnyje.
„Esame didelė įmonė Baltijos šalyse, tačiau Europoje ir pasaulyje turime konkuruoti su paukštininkystės gigantais, o tai išties sudėtinga. Masto ekonomikoje nusileidžiame Brazilijos, Tailando, Ukrainos ar Lenkijos įmonėms, tačiau skiriame daugiau dėmesio ir resursų gyvūnų gerovei, galutinio produkto kokybei. Taigi kuriame pridėtines vertes. Toks plataus vartojimo produktas kaip paukštiena, pagal visą logiką, turėtų būti eksportuojama ar importuojama tik esant poreikiui, kai tam tikroje rinkoje jaučiamas trūkumas, tačiau mūsų sėkmės pavyzdys įrodo – ilgametės tradicijos ir aukšti standartai kiekvienoje gamybos grandyje leidžia mums konkuruoti net ir pasaulinėje rinkoje“, – sako D. Olbakas.
Pasakodamas, kaip pavyksta suvaldyti sudėtingus logistinius procesus, įmonės pardavimų vadovas neslepia – situacijų pasitaiko įvairių, tad net ir kruopščiausiai viską sustygavus, tenka keisti planus ir ieškoti naujų kelių, kad vištienos gaminiai laiku pasiektų savo adresatus.
„Atvėsintą produkciją, kuri keliauja į Skandinavijos šalis per Baltijos jūrą, galime pristatyti greičiau nei per 24 valandas. Sausumos keliais į Ispaniją ar Didžiąją Britaniją vištienos kelionė užtrunka iki kelių parų, tačiau iš esmės pristatyti atvėsintą produkciją laiku, su tinkamu galiojimo terminu, galime visoje Europoje, – pasakoja D. Olbakas. – Į tolimesnes šalis įprastai keliauja ta produkcija, kuri gali sau „leisti“ įveikti didesnius, taigi ir ilgiau trunkančius maršrutus: tai šaldyti produktai, kurių galiojimo terminai siekia iki 24 mėnesių, taip pat aukščiausios kokybės rūkyti ar marinuoti gaminiai, pagaminti iš be antibiotikų užaugintos vištienos ir kiti produktai su aukšta pridėtine verte.“
Užsienio šalyse galite rasti ir tai, ko nebūna Lietuvoje
Kiekviena rinka – skirtinga, tad tai, kas labiausiai mėgstama ir vertinama Lietuvoje, nebūtinai taip pat sėkmingai prigytų ir užsienio šalyse.
Štai Skandinavai įprastai renkasi iškaulintą paukštieną – šlaunelių mėsą ar filė – kuri įprastai yra brangesnė. Tą patį galima būtų pasakyti ir apie Vakarų šalis, tačiau čia populiari ir kalibruota produkcija ar specifiniai išpjaustymai, kurie ypač svarbūs tiekiant produkciją restoranams ar su maitinimu ir svetingumu susijusiam verslo sektoriui.
„Turime ir Halal vištienos produktų gamybos sertifikatą – tai oficialus patvirtinimas vartotojams, kad šie produktai atitinka islamo reikalavimus ir gali būti vartojami musulmonų tikėjimo žmonių. Halal produktams keliami aukšti etiniai, religiniai bei kokybės ir saugos reikalavimai. Čia griežtai reglamentuojamas gyvūnų gerbūvis ir sveikata, jų skerdimo būdas ir įrankiai, maisto ingredientai, higienos ir veterinarijos reikalavimų užtikrinimas visoje produktų tiekimo grandinėje. Tradiciškai etninės mažumos, kurių turime visoje Europoje, daugiau vartoja kaulines dalis – blauzdas, ketvirčius ar tiesiog visą viščiuką", – pasakoja specialistas.
Egzotiškesnėse kryptyse – Pietų Korėjoje ar Japonijoje – populiarios „Vilniaus paukštyno“ specialaus išpjaustymo ir aukščiausius kokybinius reikalavimus atitinkančios sparnų dalys, į Vietnamą keliauja viščiukų pėdutės – o juk apie tokį produktą dauguma lietuvių tikriausiai net negirdėję.
„Kalbant apie marinuotą, rūkytą ar keptą produkciją, vėlgi, rinkos poreikiai labai skirtingi. Pavyzdžiui, vos už kelių šimtų kilometrų nuo mūsų esančioje Latvijoje mūsų gaminamas asortimentas yra visai kitoks, nei Lietuvoje – kaimyninėje šalyje atrasite vos vieną kitą identišką produktą. Mes kuriame išskirtinius, kiekvienos rinkos poreikius ir tradicijas atitinkančius produktus“, – sako D. Olbakas.
Tikėtina, kad „Vilniaus paukštyno“ produkcijos ragavote ir restorane
Galbūt net nežinojote, kad ‚Vilniaus paukštyno“ produkcija keliauja į visus Baltijos šalių ir Suomijos „KFC“ restoranus. Ją galima įsigyti ir beveik visuose Danijos, Švedijos, Islandijos ar Suomijos prekybos tinkluose.
„Kažkada skaičiavome, kad maždaug kas penktame Londono restorane patiekalai gali būti pagaminti iš mūsų vištienos, o gyvenantys Ispanijoje „Vilniaus paukštyno“ produkcijos gali įsigyti žinomame prekybos tinkle „Mercadona“. Kalbant apie atostogų kryptis, atostogaujantys Prancūzų Polinezijoje pusryčiams tikrai gali suvalgyti mūsų gaminamų vištienos dešrelių, o planuojantys apsilankyti Japonijoje, Osakoje esančiame „Universal Studios“ atrakcionų parke gali paskanauti karšto rūkymo ketvirčių ar blauzdelių iš Lietuvos“, – pasakoja „Vilniaus paukštyno“ pardavimų vadovas.
Kelias iki kiekvienos rinkos – ilgas ir tikrai nepaprastas, tačiau rezultatai kalba patys už save: jau 60 metų Lietuvoje veikiančio „Vilniaus paukštyno“ produkcija šiandien žinoma visame pasaulyje.
Tikrai neatsitiktinai „Vilniaus paukštynas“ pernai paskelbtas ir „Lietuvos metų eksportuotoju“. D. Olbakas patikina – šis įvertinimas visai įmonei labai svarbus: „Džiugu, kad esant tokiai konkurencingai aplinkai paukštienos sektoriuje, sugebame atitikti keliamus aukščiausius standartus ir pelningai eksportuoti net 40 proc. savo produkcijos už Baltijos šalių ribų“.