Šeši Didieji Įgūdžiai pritaikomi bet kokiai problemai ar veiklai, kuriai reikia sprendimo ar rezultato, pagrįsto informacija. Informacijos galima pasirinkti iš pačių įvairiausių šaltinių, ir tai gali padėti tėvams efektyviai tvarkytis su ta informacija, pagelbėti savo vaikams namų darbų ruošoje.
Šis metodas pripažįsta technologijos privalumus mokantis, kadangi kompiuteriai yra įrankiai, kurie padeda apdoroti informaciją. Programos atlieka gausybę funkcijų, tokių kaip redagavimas, gramatikos taisymas, grafikai ir pan. Kompiuteriai taip pat gali padėti planuoti laiką, nusistatyti prioritetus, vertinti efektyvumą, o naudodamiesi internetu, studentai gali surasti daug netradicinių informacijos šaltinių ir nėra apriboti informacijos, esančios vien tik bibliotekos lentynose. Jie gali naudotis elektroniniu paštu ir tiesiogiai susisiekti su specialistais ir ekspertais, kurie namų darbams gali suteikti papildomos asmeninės dimensijos.
Šeši Didieji Įgūdžiai
Šešių Didžiųjų Įgūdžių metodą sudaro šeši komponentai: užduoties apibrėžimas, informacijos paieškos strategijos, vieta ir prieinamumas, informacijos naudojimas, sintezė, vertinimas.
1. Užduoties apibrėžimas: šioje stadijoje mokiniams reikia apsibrėžti, ko reikalaujama namų darbuose.
2. Informacijos paieškos strategijos: sužinojus, ko iš jų tikimasi, mokiniams reikia identifikuoti resursus, kurių reikės užduočiai. Tai informacijos ieškojimas.
3. Vieta ir prieinamumas: tuomet mokiniams reikia nustatyti potencialiai naudingus resursus. Tai yra vieta ir prieinamumas – informacijos paieškos strategijos įgyvendinimas.
4. Informacijos naudojimas: šis žingsnis reikalauja, kad mokiniai dirbtų su informacija (pavyzdžiui., skaitytų) ir nuspręstų, kur ją panaudoti (pavyzdžiui, tekste ar išnašose).
5. Sintezė: čia mokiniams reikia „išversti“ informaciją, kad ji atitiktų užduoties keliamus reikalavimus.
6. Vertinimas: mokiniai turi įvertinti savo darbą prieš pateikdami mokytojui. Jiems reikia įvertinti, ar darbas atitiks mokytojo lūkesčius dėl kokybės ir efektyvumo.
Šeši Didieji Įgūdžiai gali būti pritaikyti bet kokia eilės tvarka, tačiau visi žingsniai yra privalomi.
Tėvų ir mokinių vaidmuo
Šis metodas reikalauja, kad tėvai ir mokiniai prisiimtų skirtingus vaidmenis. Tėvams skiriamas „instruktorių“ vaidmuo, o vaikams – „mąstytojų ir darytojų“. Kaip instruktoriai, tėvai gali pasinaudoti Šešiais Įgūdžiais ir vesti mokinius per visus žingsnius, kurių reikia užduočiai pabaigti.
Tėvai gali padėti paprašydami vaikų paaiškinti užduotį savais žodžiais. Tai užduoties apibrėžimas – pirmas logiškas žingsnis. Tėvai taip pat gali padėti aptardami galimus informacijos šaltinius. Tai yra informacijos paieškos strategijos.
Jie gali padėti savo vaikams vykdyti informacijos paieškos strategijas, pagelbėdami jiems surasti naudingų resursų. Tai žingsnis, kuris buvo įvardintas kaip „vieta ir prieinamumas“. Šį žingsnį gali tekti kartoti, kadangi kai kurie vaikai negalės nuo pat pradžių apsibrėžti visko, ko jiems reikia. Tėvai gali padėti vaikams sumąstyti, kur dar jie galėtų ieškoti informacijos.
Informacijos naudojimo žingsnio metu tėvai gali su vaiku aptarti, ar vaiko rasta informacija yra tikslinga, ir jei taip, padėti vaikui nuspręsti, kaip ją panaudoti.
Sintezės žingsnio metu tėvai gali paprašyti, kad vaikas susumuotų informaciją savo žodžiais ir paklausti, ar informacija atitinka reikalavimus, apsibrėžtus pirmojo žingsnio metu.
Užduoties pabaiga yra paskutinis patikrinimas – atlikto darbo įvertinimas. Tėvai gali padėti vaikams aptardami, ar jų darbe atsakoma į pradinį klausimą, ar jis atitinka mokytojo lūkesčius, ir ar galima kažką atlikti dar geriau.
Kai vaikai vieną po kito įveikia visus Šešis Didžiuosius žingsnius, jiems reikia galvoti apie tai, ką jiems reikia padaryti, ir tuomet – kaip tai reikia padaryti. Tai jų vaidmuo – mąstytojų ir darytojų. Vaikus reikia paskatinti būti kuo labiau nepriklausomais, tačiau jiems dažnai bus sunku pradėti, kadangi jie nesupras, ko iš jų laukiama. Kai tėvai prisiima instruktorių vaidmenį, jie padeda vaikams suprasti, ko iš jų tikimasi, ir tuomet padeda jiems įveikti visus Šešis žingsnius.