Internetinės parduotuvės Pigu.lt duomenimis, 2014-ieji gali tapti lūžio metais, kuomet moksleiviai į mokyklas patrauks apsiginklavę naujausiomis technologijomis.

Moksleivio krepšeliui šiemet – iki 500 Lt

Pigu.lt paskaičiavo, kad vidutiniškai moksleivio krepšeliui išleidžiama 400-500 litų. Krepšelio pagrindą sudaro specialūs moksleivio rinkiniai, kainuojantys apie 250 litų, kuriuose – būtiniausios mokslui prekės: kuprinė, maišelis batams, penalas su pieštukais, trintuku, drožtuku ir liniuote. Labai dažnai tėveliai kartu perka ir vaikiškus sportinius batelius (apie 150 litų), piešimo rinkinį (apie 30 litų). Dažname krepšelyje būna ir moksleiviams skirtos pigesnės planšetės (apie 250 litų), kompiuteriniai stalai ir išmanusis telefonas (apie 400 litų).

Dar prieš 3 m. moksleivio krepšelio vertė neviršydavo 300 Lt, nes tėveliai turėjo mažiau galimybių investuoti į vaikų baldus, telefonus bei planšetes. Šiemet pirkėjai linkę rinktis daugiau žinomų gamintojų, brangesnius gaminius.

Planšečių amžius

Šiemet itin ryški tendencija – pirkėjai renkasi vis brangesnius planšetinius kompiuterius, kurių kaina viršija 1000 Lt.  O tėveliai savo atžaloms dažniausiai renkasi pigesnes planšetes (iki 500 Lt), kurios užima didžiąją dalį.  Populiariausiais prekių ženklais išlieka „Samsung“, „Prestigio“ ir „GoClever“. Augant interneto skvarbai, didėjant el. knygų ir vadovėlių pasiūlai, planšetė tampa puiki alternatyva sunkioms knygoms.

„Taip pat stebime, kad šią vasarą  ypač aktyviai perkamos žaidimų konsolės, kurių nupirkta net 30% daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Populiariausi nešiojamieji kompiuteriai yra „Asus“ ir „Dell“ gamintojų, kurių kainos neviršija 2 000 Lt“, - konstatuoja Pigu.lt marketingo vadovė Kristina Gumauskienė.

Tuo tarpu labiausiai smuko stacionarių kompiuterių pardavimai: per paskutinius 5 m. jų pardavimai Pigu.lt el. parduotuvėje smuko 4 kartus.

Tačiau pirkėjai ir toliau noriai perka kompiuterių ekranus, jų pardavimai stabilūs ir net truputį auga jau kelis metus. Darome prielaidą, kad pirkėjai perka kompiuterių ekranus, kuriuos prijungia prie nešiojamųjų kompiuterių. Taip pat pirkėjai daug rečiau renkasi paprastų modelių telefonus, dažniau renkasi išmaniuosius telefonus.

Populiariausios – brangios kuprinės

Kokybiškos ir brangios – apie 200 litų ir daugiau kainuojančios mokyklinės kuprinės yra dar viena prekių kategorija, kurios pardavimai auga taip pat aktyviai, kaip ir elektronikos įrenginių.

Pigu.lt marketingo vadovė Kristina Gumauskienė konstatuoja, kad atsiranda vis daugiau tėvų, visas būtiniausias moksleivio prekes – taip vadinamąjį „mokinio krepšelį“ – perkantys internetu.

„Pastebime tendenciją, kad internetiniai pirkėjai noriai investuoja į kokybiškus gaminius; tėvai renkasi brangesnes, kokybiškesnes kuprines, kurios kainuoja apie 100 litų ir daugiau. Pradinukams ypač aktyviai perkamos kuprinės, kurios kainuoja 200 ir daugiau litų. Mažiau perkama pigesnių kuprinių, kurių pardavimai šiemet krito apie 55%; jos buvo populiariausios krizės metu“, – pasakoja Pigu.lt marketingo vadovė.

Vis daugiau dėmesio prieš naujus mokslo metus skiriama ir vaikų kambariui įrengti.

„Didelis dėmesys skiriamas patogios kėdės mokyklinukui parinkimui, darbo stalams. Pastebime, kad kas metus parduodame vis daugiau brangesnių ir itin aukštos kokybės vaikiškų baldų. Šiemet fiksuojame net apie 50% augimą. Taip pat tėvai noriai perka žinomų gamintojų kuprines, kurios tarnauja ilgesnį laiką ir padeda vaikui išlaikyti taisyklingą laikyseną“, - pasakojo K. Gumauskienė.

Taip pat šiais metais pirkėjai ypač aktyviai perka konceliarines prekes: rašymo, piešimo priemones. Šiais metais ypač daug dėmesio skyrėme šios kategorijos vystymui, todėl stebime augimą, kuris viršija 60%.

Labiausiai augo pirkimai regionuose

Lyginant šios ir praėjusios vasaros pardavimus, net du kartus išaugo Pigu.lt pardavimai regionuose. Taip pat nemažai augo (apie 50%) Palangos ir Utenos, Kaišiadorių pirkėjų aktyvumas. Didžiųjų miestų pardavimų augimas lieka stabilus – apie 30% kasmet.

Pastebima, kad šiais metais pirkėjai, artėjant mokslo metams, daug aktyviau naudojasi lizingo paslaugomis. Pardavimai auga 3-4 kartus.

Skaičiuojama, kad planšečių nupirkta net 35%, nešiojamų kompiuterių apie 40%, o baldų apie 30% daugiau perkant lizingu, nei atitinkamu laikotarpiu pernai. Pirkėjai ypač aktyviai perka įvairias prekes lizingu, kai galioja Ūkio banko lizingo akcija, leidžianti išsimokėti už prekę per 10 mėnesių be jokio pabrangimo.