Tokias reklamas kuriantys verslininkai atvirauja, kad jos ne visuomet atsiperka finansiškai ir pripažįsta, kad geriausia reklama - investicija į kokybę.

Lietuviškos reklamos iš tiesų yra lenkiškos

Daugelį stebina šukuosenų meistro Valerij Gigevič rengiami pristatomieji šou, kuriuose netrūksta pompastikos ir išskirtinumų. Vienas garsiausių Lietuvoje šukuosenų stilistų pasakoja, kad atrasti savą reklamos kryptį nebuvo paprasta.

„Mano organizuojami šou yra mano paties išraiška. Ne visą laiką salone tu gali padaryti tai, ką nori. Žmonės paprastai neleidžia taip stipriai eksperimentuoti. Todėl ir atsirado tokie pristatymai – tai galimybė parodyti save iš kitos pusės. Paskui jie išaugo į didesnius renginius su idėja“,- pasakojo V. Gigevič.

Tačiau jis atvirauja, kad nei vienas šou kol kas dar neatsipirko. Tad jis juos labiau linkęs vadinti investicija į savo sielą, o ne į verslą.
Valerij Gigevič

„Man atrodo, kad lietuvių reklamos yra labai lenkiškos. Visokie milteliai ar priemonės lygiai taip pat reklamuojamos Lenkijoje, uždedamas tik lietuviškas tekstas ir viskas. Nereikia būti labai dideliu ekspertu, kad galėtum palyginti itališkas ar ispaniškas reklamas – vienur jos šokiruojančios, kitur nepaprastai gražios, su rodomomis Lietuvoje. Į jas klaiku žiūrėti. Atrodo, kad jos darytos kaimiečiams su požiūriu: „Ai, gi vis tiek nupirks kvaileliai lietuviai“. Nors yra ir puikių reklamų, visa masė tikrai nėra originali. Mūsų didžioji perkamoji galia yra mažų miestelių ir kaimų žmonės. Marketingas orientuojasi į juos, o ne į tuos, kurie uždirba daugiau nei vidutinį Lietuvos atlyginimą. Todėl reklamos ir daromos ne išsilavinusiems žmonėms, o tiems, kuriems tiesiog reikia parodyti, kad tokia prekė atsirado“, - įsitikinęs V. Gigevič.

Pataria negailėti pinigų ir laiko

Pasak jo, rasti aukso viduriuką šioje vietoje labai sunku. Ir visų pirma taip yra dėl to, kad nemokame tinkamai vertinti žmonių darbo.

„Lietuvoje niekas nesivargina surinkti gerą komandą. Yra taupoma žmonių sąskaita trijų specialistų darbą užkraunant vienam, pavyzdžiui, prašoma modelį ir aprengti, ir sušukuoti, ir padaryti makiažą. Tuomet ir gaunamas rezultatas, kuris yra joks. Tik kuomet tu surenki tikrai gerus specialistus, kurie trise susėda ir pasidalija mintimis, jie gali sukurti šį tą įspūdingo, įdomaus ir originalaus. Trys galvos geriau nei viena“, - seną tiesą pripažino V. Gigevič.

Anot jo, gerai reklamai taupumas tikrai nepraverčia. Svarbu negailėti ne tik piniginių investicijų, bet ir laiko.

„Be pradinio indėlio tu negali tikėtis, kad iš karto sulauksi pelno, iš dangaus kris pinigai, ateis šlovė ar dar kažkas. Tu turi investuoti, apsišarvuoti kantrybe, negali pasakyti, kad po metų ar dviejų, bus taip ir taip. Aš turėjau dirbti labai daug metų, kad turėčiau tai, ką turiu. Tačiau investavau, tikėjau tuo, ką darau ir dariau iš širdies. Kuriant reklamą reikia visų pirma pagalvoti apie tai, kad ji būtų įdomi tau pačiam. Svarbu įdėti pastangų“, - pripažino V. Gigevič.

10 proc. apyvartos - reklamai

Kiek kitokios strategijos laikosi „Shkertik“ produkcijos kūrėjas Tautvydas Kalvaitis. Jaunas vaikinas savo gaminius reklamuoja ne kurdamas šou, o aktyviai reikšdamasis socialiniuose tinkluose.

Tautvydas Kalvaitis

„Negaliu tiksliai pasakyti, kuri verslo reklama labiausiai pasiteisino, nes strategijos visuomet laikiausi panašios - publikuoju nuotraukas iš gyvenimo, kurias pats darau telefonu. Tad visa idėja būna čia ir dabar“, - pasakojo vos prieš metus verslauti pradėjęs vaikinas, kurio kuriamos apyrankės dabar yra tapusios bene madingiausia jaunimo puošmena.

Jo teigimu, socialiniai tinklai leidžia gana kokybiškai komunikuoti apie savo idėją, pasaulėžiūrą, o to pasekoje ir patį produktą.

„Niekada nebandžiau saldinti savo žinučių ar nuotraukų - norėjau, kad tai išliktų gyva ir man buvo svarbu pačiam bendrauti su savo klientais. Manau, kad stiprioji mano dalis yra komunikacija, nes tuomet, kai įvyksta nesusipratimų, kas dažnai pasitaiko visuose versluose, mano klientai lieka patenkinti, nes asmeniškai darau viską, kad klaida kuo greičiau būtų ištaisyta“, - patikino T. Kalvaitis.

Jis neslepia, kad svarbiausiu dalyku versle vis dėlto laiko ne tinkamą komunikaciją, o produktą. Todėl jį stengiasi daryti kaip įmanoma kokybiškiau.

„Džiaugiuosi, kad verslas įsivažiavo labai greitai. Prie to labai prisidėjo ir teisingi mano kelyje pasitaikę žmonės. Nuo pat pirmų dienų „Shkertik“ kokybė ženkliai pagerėjo ir asmeniškai tuo pats labiausiai didžiuojuosi. Mokausi iš klaidų ir randu savas verslo taisykles - viena iš jų - 10 proc. taisyklė. 10 proc. apyvartos skiriu reklamai“, - atviravo vaikinas.

Įvardijo lietuvių klaidas

Verslo etikos lektorė, įvaizdžio konsultantė-trenerė Alvyda Jasilionytė pasakojo, kad vienos išskirtinės sėkmingos reklamos formulės nėra ir negali būti. Tačiau jos ieškodami lietuviai pridaro iš tiesų nemažai klaidų.
Alvyda Jasilionytė

„Neturime pasiruošę prekių kiekio, neregistruojame, iš kur atėjo pirkėjas, prastos kokybės prekes parduodame kaip aukštos, o dar kartais ir su iš pirmo žvilgsnio nepastebimu broku, siūlome žalingus sveikatai, nutylime informaciją, reklamoje rėkiame, žeminame konkurentus, nemokame būti skoningi. Jei negali kokybiškai suteikti paslaugos už pusę kainos, tai ir neskleisk žinios tokiu būdu. Taip pasidaroma tik antireklama“, - įsitikinusi A. Jasilionytė.

Ji tikino pastebinti, kad internete pagausėjo reklamos, kuri yra įkyri ir dažnai nepasiekia tikslinės auditorijos, nes yra brukama visiems be išimties. Tad pradedantiems verslininkams ji patarė atsakyti į keletą pagrindinių klausimų.

„Kam kuriu ir gaminu? Kas būsimas mano paslaugų ar produkto vartotojas? Kur jis gali būti sutinkamas? Kaip aš jam prisistatysiu (logotipas, spalvinė gama, internetinis puslapis, telefonai (kaip atsiliepsiu), patalpos, darbuotojų aptarnavimo kultūra, išvaizda, prekės ir produkto išmanymas…) Žinoma, jog pranešti visuomenei arba tikslinei vartotojų grupei apie jūsų teikiamas paslaugas ar gaminamas prekes – būtina. Tačiau paslaugos ir produkto kokybė, aptarnavimas po pardavimo taip pat labai svarbus. Jei siekiate uždirbti parduodami prastos kokybės gaminius ar paslaugas, tai greičiausiai uždirbsite tik trumpu laikotarpiu, nes nebus grįžtamojo ryšio. Klientas liks nepatenkintas, jei prižadėsite, o gaminys nepateisins lūkesčių. Jei norite susikurti ilgalaikius ryšius, tai, tikėtina, jog konkuruosite kokybe, o ne kaina. Tokiu būdu susikursite lojalių klientų ratą. Svarbu analizuoti ir atitinkamai kurti savo veiklos strategiją“, - pasakojo A. Jasilionytė.

Sėkmingo verslo garantas – reputacija

Specialistė pasakojo, kad remiantis jos asmenine patirtimi, dauguma Lietuvoje esančių įmonių nesuvokia, kad dirba paslaugų sektoriuje, ir nesupranta, ką tai reiškia. Todėl teigiamą reputaciją naujai besikuriančiai įmonei ji siūlo susikurti nuosekliu darbu ir pasitikėjimo užtikrintumu.

„Sėkmingo verslo garantas yra reputacija. Tai pasitikėjimas tuo gaminiu, gamintoju, tiekėju ar produktu. Viskas priklauso nuo rinkos, paslaugos ar prekės. Jei pradedate reklamuotis, tai paskui pasistenkite paklausti ateinančių ar perkančių klientų iš kur sužinojo apie jus: reklamos internete, radijuje, televizoriaus, žurnalo, rekomendacijų. Tai ir bus atsakymas jums, kur efektyviausiai suveikė reklama. Geriausia reklama yra tuomet, kai tenkinate klientų nepatenkintus poreikius ir skiriate jam dėmesio, išklausote ir randate sprendimą konkrečiu atveju parduodami ar teikdami savo paslaugas, o kartais galbūt ir užsakydami, bedradarbiaudami ir su konkurentais. Įmonės įvaizdis visuomet prasideda nuo vadovo įvaizdžio. Jis savo išvaizda, bendravimu, darbo organizavimu, konfliktų sprendimu, nurodymų davimu ir komandos narių sutelkimu, atsiskaitymu už darbą formuoja vidinį organizacijos įvaizdį, o darbuotojai ir klientai iš savo patirtimi nesąmoningai formuoja įvaizdį apie įmonę visuomenėje“, - patarė įvaizdžio konsultantė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (40)