Sutaupė dešimtis tūkstančių

Tam pritaria ir kaunietis, elektromobilių žinovas Dainius Jakas, kuris pasakojo, kad iš dyzelinio BMW persėdęs į elektrinę „Tesla“ jau sutaupė apie 20 tūkst. eurų degalams. Žinoma, tai įvyko ne iš karto, tokią sumą D. Jakas apskaičiavo įvertinęs, kiek išleido baterijos pildymui elektros energija bei kiek būtų sumokėjęs degalams dyzeliniu automobilių įveikdamas su elektromobiliu jau nuvažiuotą 170 tūkst. kilometrų atstumą.

„Žinoma, labai svarbu, kad žmogus turėtų galimybę elektromobilį įkrauti namuose arba darbo vietoje. Tada, kai automobilis jam nėra reikalingas. O jei biure galima įsikrauti nemokamai, o namuose ant stogo energiją generuoja saulės elektrinė, elektromobiliu įveikiamo kilometro kaina yra tiesiog juokinga. Skaičiavau, kad su „Tesla“ įveikęs 170 tūkst. km degalams sutaupiau apie 20 tūkst. eurų, nes elektromobilį įkraunu namuose“, – pasakojo D. Jakas.

Tiesa, jis pabrėžė, kad elektromobilis iš tiesų gali tapti galvos skausmu, jei vairuotojas jo bateriją gali įkrauti tik viešose, mieste įrengtose įkrovimo stotelėse, dėl kurių reikia atitinkamai planuoti savo laiką ir maršrutą, ar netgi specialiai skirti laiko baterijos papildymui.

Automobilis, ukraina, tesla, elektromobilis, ukrainos numeriai

Vis dėlto, D. Jakas taip pat pastebi, kad šiemet apie elektromobilių įkrovimo taškų plėtrą skelbia daug privačių įmonių, kurioms įgyvendinus savo planus, net ir gyvenantiems mieste įkrovimo tinklas taps patogesnis ir lengviau pasiekiamas. Žinoma, net ir tokiu atveju, viešajame tinkle įkrovimo kaina neprilygs tai, kokią pavyksta pasiekti naudojant saulės energiją namuose, tačiau keliavimas elektromobiliu taps dar patogesnis.

„Panašu, kad artimiausiu metu bėdos, susijusios su klausimu, kur įkrauti elektromobilį, nebeliks“, – sakė D. Jakas.

Privalumų yra ir daugiau

Elektromobilio vairuotojas teigė, kad privalumų vairuojant elektromobilį yra ir daugiau. Jis prisiminė, kad neretai vairuotojai piktinasi, jog naujuose automobiliuose veikianti „start-stop“ sistema tampa trumpo uždelsimo priežastimi, o net ir sekundės dalis vairuotojams labai svarbi, kai reikia įvažiuoti į judrią žiedinę sankryžą, ar tiesiog įsilieti į srautą.

Elektromobilis neturi jokio uždelsimo ir sparčiai startuoti gali iškart. Su vidaus degimo varikliais taip nėra. Mano kolega iš asmeninio elektromobilio persėdęs į darbinį benzininį automobilį piktinasi, kad prie žiedinės sankryžos pamatęs galimybę į ją įvažiuoti, to padaryt tą akimirką negali, nes sistema jau būna užgesinusi variklį. Su elektromobiliu viską galima daryti staigiai, nes jo akceleracija yra momentinė, o tai yra didžiulis pliusas“, – aiškino elektromobilių žinovas.

Elektromobilis gali padėti uždirbti pinigų.

Dar vienas iš privalumų – paprastesnė techninė priežiūra, mat elektromobiliui nereikia keisti įvairių filtrų, kurių modeliai su vidaus degimo varikliais turi gana daug. Taip pat nereikia keisti variklio ir pavarų dėžės alyvos, nesidėvi sankaba, degalų purkštukai, generatoriaus diržas ar variklio grandinė ir t.t. Be to, elektromobiliai stabdo regeneruodami energiją, todėl, kaip sakė D. Jakas, stabdžių diskai ir kaladėlės greičiau surūdija nei susidėvi.

Kainos tampa vis draugiškesnės

Kalbėdamas apie privalumus D. Jakas atkreipė dėmesį, kad elektromobilių kainos taip pat jau yra artimesnės vidaus degimo variklius turinčių modelių įkainiams, o rinką papildžius žaidėjams iš Kinijos, vairuotojams palankesnių pokyčių gali būti dar daugiau.

„Gamintojai jau sumažino kainas, žinoma, didelės įtakos turėjo „Tesla“ sprendimas sumažinti elektromobilių kainas dešimčia tūkstančių. Nors kiti gamintojai sakė, kad neįsitrauks į šią kainų pasiutpolkę, matome, kad situacija keičiasi vartotojams naudinga linkme. Naujų automobilių kainos dabar yra kosminės, tačiau kaip tik „Citroen“ pristatė elektrinį C3 modelį, kurį su gausiausiu įrangos paketu galima bus įsigyti už 29 tūkst. eurų. Pritaikius valstybės taikomą 5 tūkst. eurų kompensaciją naujiems elektromobiliams, gausis, kad šį elektromobilį galima įsigyti už 24 tūkst., todėl tikrai negalima sakyti, kad visi elektromobiliai yra žvėriškai brangūs. O tai dar labiau keisis atėjus kinams“, – įžvalgomis dalijosi D. Jakas.

Elektromobiliai

Tiesa, jis taip pat nurodė, kad lietuviai jau dabar perka kiniškus automobilius, tačiau tiesiog jų taip neidentifikuoja, todėl, anot jo, kiniškiems prekių ženklams įsitvirtinti bus sunkiau tik tais atvejais, kai vardas bus visiškai nežinomas.

„Jei perkate „Volvo“, turėtumėte žinoti, kad šis prekės ženklas priklauso Kinijai, o jei perkate EX30 modelį, tai veikiausiai nenustebsite, kad šis modelis jau ir gaminamas Kinijoje. Tai reiškia, kad šis prekės ženklas priklauso Kinijai, modeliai gaminami Kinijoje, o mes vis dar įsivaizduojame, kad perkame Skandinavišką automobilį. Lygiai taip pat elektrinis „BMW iX3“ pagamintas Kinijoje, „Cupra Tavascan“, kuris tik ką buvo pristatytas, taip pat gaminamas Kinijoje. Taip, tai yra tų prekės ženklų gamyba Kinijoje, tačiau bendradarbiaujant su kiniškais prekių ženklais“, – situaciją aiškino D. Jakas.

Kalbėdamas apie Kinijoje galinamus modelius ir šioje šalyje sukurtus prekės ženklus, elektromobilių žinovas pripažįsta, kad jiems įsitvirtinti gali būti sunkiau, tačiau kartu neabejoja, kad mažesnės kainos neišvengiamai vairuotojus paskatins vis dažniau pasvarstyti būtent apie elektrinio modelio įsigijimą.