Ir toliau numatomas augimas
Rinkodaros ekspertė Giedrė Vilkė sako, kad nieko nenustebins teigdama, kad elektroninė komercija vis dar auga ir netgi dvigubai greičiau nei mažmeninė rinka. Anot jos, panašus augimas, maždaug apie 10 proc., numatomas per artimiausius metus.
„Mūsų rinka Europos Sąjungos kontekste yra ta, kuri vis dar turi daugiau erdvės augti. Tiek skaičiumi žmonių, kurie perka internetu. Jau beveik 7 iš 10 pas mus jau perka internetu. Pagrindinis skirtumas susidaro: kaip dažnai perka arba kokio dydžio krepšelį paskiria pirkimui internetu. Tai čia mes dar turime kur tobulėti, kad pasivytume skandinavus ir kad didesnė mažmeninės prekybos dalis tektų elektroninei komercijai“, – laidoje „Delfi diena“ kalbėjo G. Vilkė.
Pasak jos, ir toliau numatomas augimas ir jokie ženklai nerodo, kad šiame sektoriuje kažkas smarkiai turėtų pasikeisti. Ar galime palyginti elektroninės komercijos augimą, pavyzdžiui, prieš penkerius metus ir dabar?
„Kovidiniai metai yra force majeure ir jo vertinti negalime. Čia nepaklūsta jokioms verslo taisyklėms. Tai buvo labai gerai metai elektroninei komercijai, nes norėjo nenorėjo visi verslai buvo priversti „nujudėti“. Visi spėliojo, koks gi bus tas efektas. Tai taip ir įvyko: dalis vartotojų grįžo atgal, į ten, kur jiems atrodo yra patogiau, pirkti parduotuvėje, bet yra ir liekamųjų faktorių“, – sakė laidos pašnekovė.
Jos teigimu, Lietuva Europos Sąjungoje užima lyderės poziciją pagal verslų kiekį e. komercijoje. Anot G. Vilkės, įprotis, technologijos, toje srityje žinių turintys žmonės sukuria dirvą, kad vis daugiau verslų eina į elektroninės komercijos sektorių arba išbando tą pardavimų kanalą.
„Tai yra ta terpė, kuri sudaro sąlygas augimui, nes vartotojas ieškojo ir ieškos patogumo. Kuo daugiau mes investuojame į tas pačias technologijas ir dabartines, kurios dar labiau įgalino didinti patogumą, tikėtina, tuo daugiau vartotojų mes galėsime „nuemigruoti“, – pabrėžė pašnekovė.
Mato e. komercijos mokymų poreikį
Šiais metais inovacijų agentūra pristatė e. komercijai skirtą projektą, skirtą auginti smulkų ir vidutinį verslą per minimą sektorių ir vykdyti tarptautinę plėtrą. Inovacijų agentūra kartu su partneriais kvietė prisijungti į nemokamą e-komercijos akademiją „E-Export Nation Lithuania“.
Inovacijų agentūros Pažangos departamento Rinkų plėtros skyriaus e. komercijos srities vadovė Giedrė Rožytė–Jokūbavičienė sakė, kad projekto idėja gimė atliepiant pasaulines tendencijas ir matant augimą, ką Lietuvos verslai gali pasiekti, ir išnaudojant e. komercijos kanalą.
„Šio projekto rėmuose gimė keturios akademijos, kurios buvo labai sėkmingos. Jautėme labai didelį poreikį ir Lietuvos verslų suinteresuotumą. Iš viso į programas, kurios buvo skirtos auginti e. komercijos kompetencijas, padėti susidoroti su Lietuvoje kylančiais eksporto iššūkiais ir auginti eksporto raumenį e. komercijos kanalais, gauta apie 600 registracijų“, – detaliau papasakojo G. Rožytė–Jokūbavičienė.
Minėtose programose sudalyvavo 400 verslų. Vieni jų sužinojo, kaip sėkmingai pradėti prekybą globaliose e. komercijos platformose, kitų verslų produktus įvertino ekspertai ir pateikė atsiliepimus, ar jie turi potencialą prekybai pačioje didžiausioje pasaulyje e. prekybos platformoje „Amazon“. Taip pat daugiau nei 100 verslų sudalyvavo „Global Shop“ akademijoje, kurios metu e. komercijos verslai sužinojo, kaip lokalizuoti savo lietuvišką e. parduotuvę ir pritaikyti ją užsienio kliento poreikiams.
Įžvelgia potencialo
G. Vilkė pridūrė, kad Lietuva turi didelių lietuviško verslo „žvaigždžių“ tarptautinėje e. komercijos rinkoje. Pavyzdžiui, gerai žinoma „Vinted“ platforma.
„Tai yra puikus pavyzdys, kad Lietuvoje gimę verslai gali aptarnauti tarptautines arenas. Tokių turime ir daugiau“, – pabrėžė laidos pašnekovė.
Ji nė abejoja, kad Lietuvos verslai turi potencialo tarptautiniuose e. komercijos kanaluose.
„Įkurti elektroninę svetainę tampa vis paprasčiau. Technologijoms tobulėjant, taip pat tobulėja ir platformos. (…) Kuo lengvesnis įėjimo barjeras, tai natūraliai tuo daugiau žmonių tą bando. Taip, ir bandančių, ir besidominčių ta sritimi yra daug. Yra sėkmingų ir mažiau sėkmingų atvejų“, – kalbėjo G. Vilkė.