Jeigu norite nutapyti paveikslą, bet nemokate piešti, sukurti filmą ir muziką, bet neturite tam jokių talentų, ar negalite sugalvoti, kokio interjero namuose reikia, tai viską galite jau šiandien. Ir tam nereikia nieko kito, tik – jūsų norų. O toliau viską padarys ne kas kitas, o dirbtinis intelektas. Naujausios dvi programėlės, sudrebinusios visą pasaulį, susišlavusios keliasdešimt milijonų vartotojų vos atsiradusios kelia ir nuostabą, ir susižavėjimą, ir galimybių gausą, kartu baimę, nerimą bei labai daug klaustukų: tai kas bus toliau? Apie tai, kokias galimybes turime šiandien ir kokias turėsime rytoj, „Login“ konferencijoje kalbėjo Regimantas Urbanas, lietuviško startuolio, kibernetinio saugumo bendrovės „Surfshark“ rinkodaros vadovas, prieš tai dirbęs tokiose kompanijose kaip „Google“ bei „Traffic“.
Išgąsdina pačius kūrėjus
R. Urbanas sako, kad dirbtinio intelekto kūrėjai pastaruoju metu neretai ir patys išsigąsta to, ką sukūrė ir kaip tai iš esmės gali pakeisti pasaulį, paveikdami kiekvieno žmogaus kasdienybę: „Atrodo, kad programėlė „ChatGPT“ buvo su mumis amžinai, bet taip nėra. Ji paleista vos praėjusių metų lapkričio pabaigoje ir sukėlė pasaulyje tikrą audrą. Anksčiau dirbtinis intelektas buvo labai nišinė tema, daugeliui žmonių tai nebuvo įdomu. Tačiau šiandien viskas pasikeitė – ši programėlė yra geriausias pavyzdys – ji tapo sparčiausiai naudojama technologija istorijoje. Prireikė vos dviejų mėnesių, kad pasiektų 100 milijonų vartotojų auditoriją. Ji tai padarė penkis kartus greičiau už „TikTok“ ir 15 kartų – už „Instagram“. Dar vienas fenomenas – „MidJourney“. Fenomenalumas ne tik tame, taip sparčiai auga jų vartotojų skaičius, bet labiau dėl to, ką jos gali“.
Rinkodaros ir technologijų ekspertas patikina, kad „ChatGPT“ jau darbar gali pakeisti nemažai veiksmų, kuriuos mes atliekame savo darbe. Ir nors galėtume padidinti apsukas, iš tikrųjų tai yra labai prieštaringa tema ir yra tam tikrų apribojimų dirbtiniam intelektui ir tam, ką jis gali sukelti, tad visada turėtume tikrinti.
R. Urbanas konferencijoje nekalbėjo apie mūsų eros pabaigos scenarijus, kaip prarasime darbus ar kaip dirbtinis intelektas perims pasaulio valdymą, pranešėjas atstovavo optimistiniam požiūriui į dirbtinio intelekto naudojimą kasdienybėje, ir kalbėjo apie praktišką jų naudą, leidžiant laisvalaikį ar dirbant.
Ką galite su „ChatGPT“
„Dirbtinio intelekto įrankis „ChatGPT“ gali padėti kuriant kasdienį turinį, tiek darbe, tiek skirtą laisvalaikiui. Galite šį dirbtinį intelektą naudoti vertimo tikslais arba rašyti tam tikru stiliumi. Jis dar nėra naudojamas tiek daug žmonių, bet tai iš tikrųjų gali pagreitinti jūsų darbą. Pavyzdžiui, galite nukopijuoti bet kurį „YouTube“ esantį vaizdo įrašą ir paprašyti šio įrankio apibendrinti apie ką jis, įvardinti esmę. Jūs galite nuspręsti, ar praleisti dešimt minučių žiūrėti vaizdo įrašą, ar užteks 10 sekundžių su pagrindinėmis video mintimis, kurias sugeneruos ši programa.
Įdomu, kad šis įrankis gali ne tik apibendrinti straipsnį ar „YouTube“ vaizdo įrašą, bet ir apibendrinti visą knygą, jei neturite laiko ją perskaityti, bet norite žinoti esminius dalykus, apie ką rašoma. Tarkime, norite perskaityti sudėtingą knygą apie finansus, bet jums ne visa ji įdomi, o tik dalis apie taupymą. Paprašius, programa gali pateikti esmę supaprastinta kalba, kodėl taupyti yra svarbu“, – konferencijoje sakė rinkodaros ir technologijų ekspertas.
Pasak pranešėjo, galite sukurti bet kokio stiliaus dainą pagal savo duotą turinį: paimkite bet kokios knygos pasaulyje tekstą ir, paprašykite, kad programa sukurtų pagal jį, pavyzdžiui, Eminemo dainą.
Galite paprašyti „ChatGPT“ padėti jums su konkurencine analize. Šis įrankis kalba lietuviškai, kartais kiek laužytai, bet vis tiek kalba. Galite pasinaudoti juo, kai norite palyginti konkurentus pagal tam tikrus kriterijus arba sudaryti sąrašą jums reikalingų interneto svetainių tam tikroje šalyje.
R. Urbanas skatino pakviesti dirbtinį intelektą ir į naujų idėjų generavimo sesijas darbe, pateikdamas praktinį pavyzdį iš savo srities: „Paprašiau sukurti 10 beprotiškų išradimų. Vienas iš jų buvo susijęs su judesio emocija – jeigu norite žinoti, kaip jūsų mylimas žmogus jaučiasi jums nebūnant kartu, jo dėvima apyrankė gali perduoti jums žinutę perteikdama jo emocijas per spalvas: raudoną ar žalią.
„Man, kaip rinkodaros specialistui, šis įrankis padeda apibrėžti mūsų tikslinę auditoriją, kurią jis gan tiksliai pats įvardino. Kai gerai ją įvardino, toliau galiu paprašyti pagal tai sukurti rinkodaros strategiją, tuomet kokius raktinius įrankius reiktų naudoti, kaip išmatuoti siūlomų kampanijų efektyvumą. Jis man suteikia lyginamąjį indeksą. Pavyzdžiui, noriu išanalizuoti „Surfshark“ auditoriją ir prašau programėlės, kad sugalvotų gerus klausimus, kad suprasti, ar „Surfshark“ kuria gerą produktą, kaip jį būtų galima patobulinti. Gaunu 15 klausimų apie tai. Padarius apklausą, nereikia analizuoti atsakymų. Aš galiu tiesiog atiduoti atgal į „ChatGPT“, kad padarytų apklausos santrauką. Tokie sprendimai sutaupo dešimtis darbo valandų.
Šis įrankis taip pat sukuria darbo interviu klausimus, kai norime sužinoti gilesnes pokalbyje dalyvaujančio žinias vienoje ar kitoje srityje. Jis juos parenka pagal reikalingumą žinoti, norint toje temoje dirbant bei sudėtingumą pagal pareigas“, – sakė R. Urbanas.
Ką galite su „Midjourney“
„Pradėjau naudotis šiuo dirbtinio intelekto įrankiu prieš metus, kai jis atsirado – praėjusių metų birželį. Stebiu, kaip ši programa patobulėjo – pažanga išties didelė. Daugelis žmonių šiandien negali pasakyti, kuris yra tikrasis vaizdas, o kur sukurtas dirbtinio intelekto, ypač jei nėra susipažinę su AI vaizdo generavimu. Su įrankio pagalba galima kurti filmus su garsiais aktoriais, galima juos pasendinti, pajauninti.
Galima sukurti žmogų: vyrą, moterį, kurie neegzistuoja, bet atrodo kaip visiškai tikri žmonės. Bet ką galima, tad netikėkite viskuo, ką matote“, – perspėjo rinkodaros ir technologijų ekspertas.
Kalbėdamas apie šį dirbtinio intelekto įrankio praktiškumą, R. Urbanas kaip pavyzdį pateikė interjero dizaino sritį: „Davęs reikalingus duomenis, paprašiau, kad padėtų pertvarkyti kambarį. Tą patį padariau su virtuve. Gavau puikius pasiūlymus. „Midjourney“ gali būti jūsų interjero dizaineris, galintis sukurti fotorealistinius produktų dizainus.
Taip pat galite kurti knygų, žurnalų dizainą. Jis gali būti jūsų logotipo dizaineris. Galite pateikti kai kurias nuorodas arba tiesiog nukopijuoti logotipus, kurie jums patinka, ir iš to programa sukurs jums naują. Galima kurti 3D modelius“.
Dirbantiems su prekių ženklais, pranešėjas pateikė dar vieną pavyzdį: „Paprašiau „Midjourney“ sugalvoti graikišką jogurtą su avietėmis ir chia sėklomis. Jis sugalvojo pakuotės dizainą, sukūrė nuostabias produkto nuotraukas. Tai reiškia, kad jūs galite tiesiog paimti tokį sukurtą vaizdą ir įdėti jį į žurnalą, jei tokį kuriate.
Programa gali atstoti iliustratorių, pati sugalvoti personažą ir jį sukurti pagal jūsų norus. Puikiai tinka tiems, kas dirba žaidimų dizaino srityje.
Jei norite papuošti savo biurą ar namus, yra daug dalykų, kuriuos galite tiesiog sukurti. Pavyzdžiui, turėti meno kūrinį, kurio niekas kitas pasaulyje neturi. „Midjourney“ gali kurti meną, kurį galite naudoti savo socialiniuose tinkluose, tinklalapiuose. Tai bus tik jūsų ir niekieno kito.
Tad tikrai kviečiu naudotis šia programa. Manau, kad tai nuostabu, ką šis dirbtinio intelekto įrankis jau sugeba padaryti ir kaip kaskart tobulėja. Yra ir dešimtys kitų įrankių, tad eksperimentuokite ir rasite, kas jums ne tik patinka ir įdomu, bet ir naudinga kasdienėje veikloje“.
Kas dar įdomaus laukia
„Dar vienas iš paminėtinų įrankių, žvilgsnių į ateitį, yra „Google Imagen“. Jis sugebės sukurti bet kokį vaizdo įrašą iš jūsų užklausos. Jūs tik apibūdinsite trumpą scenarijų ir jis sukurs vaizdo įrašą.
Dar vienas dalykas yra tai, kad galite gauti dirbtinio intelekto sukurtą muziką savo vaizdo įrašams: pasirenkate konkrečią temą kinematografiniam vaizdui, tarkime, su orkestro muzika. Ji turėtų būti vienos minutės trukmės. Programa sukuria unikalią muziką, kurią naudosite tik jūs, niekas kitas.
Tikriausiai visi žinote, tai gali būti dirbtinio intelekto balso generatorius, kad galėtumėte pasiskolinti balsą iš bet kurios įžymybės arba galėtumėte įkelti savo balsą ir perdaryti vaizdo įrašus ar podcastus savo balsu.
Dar viena ateitis – skaidrių darymas. Uždavus temą, programėlė ne tik sugeneruoja vaizdą, bet ir paima visus duomenis iš interneto ir surenka tai į atskiras skaidres. Taigi jums nereikia atlikti jokių tyrimų, atsisiųsti jokių vaizdų. Dirbtinis intelektas sukuria tai vien iš jūsų teksto“, – sakė R. Urbanas.