Per Pirmąjį Pasaulinį karą ekstravagantiška apranga buvo vertinama griežčiau nei nepadorus moters elgesys, bet jis pakeitė drabužių siluetą, o padorumą išsaugojo. „Išnyko korsetas, atsirado priekyje susagstomi drabužiai, moterys pradėjo dėvėti <...>kelnes, kombinezonus <...> švarkelių formai darė įtaką mundurai; sijonai sutrumpėjo, atidengdami blauzdas iki kelių (erotiškumo išraiška), atsirado lengva laivelio formos avalynė; madingos paprastos kepurės, taip pat rembrantiškos beretės; moterys pradėjo trumpai kirptis plaukus; su karu sietinas palaidinių ir suknelių su „V“ formos iškirptėmis atsiradimas“, rašo kostiumologė, dizainerė Taira Milušauskaitė „Obuolio“ leidyklos išleistoje knygoje „Lietuvos aukso amžius. Dingęs Kaunas. Art deco mada Lietuvoje“.

Bet, ko gero, svarbiausia, kaip pastebi knygos autorė, po Pirmojo pasaulinio karo moterys pradėjo pačios kurti ir daryti įtaką madai: drabužių siluetai paprastėjo, atsirado galimybė siūti namuose. Tam tereikėjo tik siuvimo mašinos ir elementarių žinių. Karas pavertė moteris tapti kūrėjomis, todėl prabangi, sudėtinga madų salonų apranga tapo nemadinga.