Prie Ramiojo vandenyno yra ir mano mylima Japonija, kur tiek gyvenau, o Japonijoje, kur šaltos, sniegingos ir negailestingos žiemos, ir kur menkas apšildymas ir plonytės namų sienos, yra tradicija, nusiprausus, išsikaitinti visam vakarui ir pusei nakties gilioje medinėje vonioje, furo, kur vanduo beveik verdantis. Furo vonias gamina (arba, tiksliau, drožia, kaip aš drožiu jūsų smegenis) iš specialios medienos, kuri vadinasi hinoki, arba japoniškas kiparisas, ir būtent jo kvapas yra įkvepimas šiems retiems, brangiems ir keistiems kvepalams.
Grįžtant prie kvepalų, jie pagaminti plačiai žinomo super brangaus žurnalo, Monocle, užsakymu - Monocle, kuris kainuoja penkiolika ar šešiolika eurų, galite nusipirkti ir Lietuvoje, tai žurnalas žmonėms, kurie negyvena pigiausiais pirkiniais ir neina į tinklines picerijas (nebent ironiškai), tai žurnalas apie pasaulį, apie keliones, apie retus daiktus elitui ir geriausiems iš mūsų. Pavyzdžiui, jei jus domina geriausias kostiumų siuvėjas Lisabonoje, jei ieškote Buenos Airėse kepsninės, kurios nežino turistai arba jei norite Los Andžele, kaip aš, rasti meksikietišką tacos užkandinę, kur dviese pavalgai už šimtą dolerių ir nori būti sumokėjęs tris šimtus, nes taip skanu, tai jums patiks tas žurnalas. To žurnalo vardu yra pavadinti ir kvepalai iš prancūziškų namų Comme des Garcons, ką reiškia “Kaip berniukai”, kas neturi jokios prasmės, bet labai madinga ir labai brangu.
Kvepalus sukūrė Comme des Garcons parfumerijos specialistas, Antoine Maisondieu. Tai kietas kūrėjas, kuris sukūrė tokius šedevrus, kaip Blackpepper (apie juos rašiau DELFI, taip pat iš Kalifornijos - čia), Armani Code Colonia (2017) ir daugelį kitų. Tai kvepalai, kurie neatsiprašo ir nesiprašo būti mėgstami. Tai kūriniai, kuriuos galite pirkti, jei galite, o galite nepirkti, ir niekas neverks.
Hinoki yra linijinis, tuo pačiu metu atsiveriantis lydinys, sukurtas 2008 metais - tai kiparisas ir terpentinas, kedras ir pušis, smilkalai ir kerpės. Kvepia, kaip lietuviška bažnyčia, altorius, du altoriai, trys altoriai, kaip suolai ir senos giminaitės, kaip šventi paveikslai ir degančios žvakės. Neįsivaiduojamai stiprus šventyklos kvapas tiems, kas buvote Japonijoje. Drąsus, brutalus ir neeilinis aromatas. Nepigu: gal kokie 130 eurų už 50 ml. Bet kas yra pinigai? Niekas. Pirkite, ir kvepėkite Japonija.