Negana to, kad pradėti sportuoti turint akivaizdų antsvorį ir taip nedrąsu, ryžtą dar labiau slopina aplinkinių požiūris. Juk stambus kūno sudėjimas neretai tampa žeminimo dėl neva begėdiško nutukimo priežastimi.
Neseniai atliktas tyrimas įrodė, kad patyčias ar bent nepalankų požiūrį dėl kūno svorio patiriantys asmenys kaip tik dėl šios priežasties rečiau ryžtasi užsiimti sportu, rašo BBC. Moters svorio pokyčius galite peržiūrėti ČIA.
32-ejų metų J. Gadsby prisipažįsta ne kartą girdėjusi kritikos dėl per didelio svorio.
Kandžios pastabos visiškai pakirto merginos pasitikėjimą savimi, todėl ji niekaip nesiryžo pradėti lankytis sporto klube.
„Jau verčiau būčiau sutikusi nuoga dainuoti karaokę nei įžengti į sporto salę, – sako moteris. – Jaučiausi sugniuždyta. Buvau įsitikinusi, kad jausiuosi tarsi nenutuokianti, ką daryti, storulė, iš kurios visi būtinai juoksis.“
„Iš aplinkinių tikiesi palaikymo, o ne tavo problemos konstatavimo. Juk ir pats puikiai žinai, kad per didelis svoris yra tavo problema, tad kodėl ir iš kitų turėtum apie tai girdėti?“ – sako J. Gadsby.
Vėliau į programą „Weight Watchers“ (svorio stebėjimas) užsirašiusi J. Gadsby pasakoja visada buvusi stambaus kūno sudėjimo ir linkusi priaugti svorio – sulaukusi dvidešimties ji vargiai galėjo užsisegti 24 dydžio kelnes.
Ji žūtbūt norėjo ką nors pakeisti, bet mintis pradėti sportuoti viešumoje jai atrodė neįgyvendinama.
Taigi, iš pradžių ji pamėgino pakoreguoti savo mitybos racioną – perėjo prie sveikesnių produktų. Taip pat pradėjo daugiau vaikščioti. Svoris ėmė kristi.
„Kartą ėjau pro sporto klubą. Pamačiau, kad jame nieko nėra, todėl įėjau į vidų. Baimę tebejaučiau, tačiau šiaip ne taip priverčiau save įžengti į vidų“, – prisimena J. Gadsby.
Vadovaujant asmeniniam treneriui mergina pradėjo treniruotis ir jau nebemetė šio užsiėmimo.
Kaip pati sako, dabar, kaip ir dera sveikam žmogui, ji puikiai telpa į 10 dydžio drabužius ir yra tikra sporto klubo aistruolė.
J. Gadsby tapo profesionale trenere ir padeda panašaus likimo žmonėms atsikratyti su sporto klubu susijusių baimių.
„Tikrai neprivalai būti lieknas, kad būtum sveikas. Reikia padrąsinti žmones, paskatinti jų pasitikėjimą savimi, o užvis svarbiausia, priversti įsitikinti, kad sportuoti yra malonu, nesvarbu, koks tavo kūno sudėjimas“, – įsitikinusi moteris.
Pozityvus požiūris
Londono universiteto koledže dirbanti Sarah Jackson visiškai neseniai atliko tyrimą, kurio tema – stigmatizavimo ir postūmio sportuoti ryšys.
Apklaususi daugiau nei 5,4 tūkst. vidutinio amžiau abiejų lyčių asmenų mokslininkė padarė išvadas apie tai, kokios priemonės skatinant žmones pereiti prie sveiko gyvenimo būdo turėtų būti laikomos veiksmingomis ir kokios nepasiteisintų.
„Stigmatizavimas gali būti veiksminga, pavyzdžiui, skatinimo mesti rūkyti priemonė, kai aiškinama apie cigarečių daromą žalą, – sako S. Jackson, – tačiau kaip nutukimo prevencijos priemonė jis nepasiteisina. Laimei, visuomenės sveikatos institucijos jau pradeda tai suprasti.“
„Sport England National Lottery“ finansuojamos akcijos „This Girl Can“ tikslas – įkvėpti absoliučiai visas moteris aktyviau gyventi, neatsižvelgiant į kūno sudėjimą ar fizinio pajėgumo lygį.
Televizijos reklamoje rodomos sportuojančios moterys anaiptol nėra „rinktinės“ – jos tokios, kokias be vargo gali sutikti gatvėje.
„Daugelis moterų mano, kad žmonės linkę jas smerkti, tačiau pradėjusios sportuoti šių įsitikinimų pamažu atsikrato“, – sako vienas iš akcijos iniciatorių.
„Svarbiausia – sukurti palankią ir nepriešišką aplinką, todėl už sportą atsakingos institucijos turėtų nepaliaudamos ieškoti naujų būdų, kaip pritraukti žmones, manančius, kad fizinis aktyvumas ne jiems“, – aiškina akcijos sumanytojai.
J. Gadsby atkreipia dėmesį į netinkamą pritraukimo būdą: „Dažniausiai sporto klubų reklama vaizduoja atletiško kūno sudėjimo žmones, o tai gali atgrasyti.“
Dėl tam tikrų reklaminių šūkių nemažai kritikos pastaruoju metu susilaukė sporto klubų tinklas „Fit4less“.
Vienas iš šūkių skelbia: „Įkyrėjo būti storiems ir bjauriems? Tapkite tik bjauriais! Jei lankysitės „Fit4less“, tai tekainuos 14,99 svarų sterlingų (kiek daugiau nei 17 eurų) per mėnesį.“
Kitoje reklamoje vaizduojamas į Žemę besileidžiantis ateivių erdvėlaivis, šalia kurio puikuojasi užrašas: „Jie ateina ir visų prima susirinks tuos, kurie stori!“
Pasiteisindami sporto klubų tinklo atstovai teigia, kad į „Fit4less“ šūkius nereikia žiūrėti per daug rimtai, kad jie – tik pokštas ir jokių užmačių ką nors įžeisti čia nėra.
„Iš daugelio sveiką ir sportišką gyvenimo būdą propaguojančių reklaminių lankstinukų į mus žvelgia jauni ir gražūs žmonės. Mūsų reklamos tikslas nėra pritraukti tuos, kurių iki šiol nedomino sportas ir sveikata, kurie nesilanko sporto klubuose“, – aiškina įmonės atstovai ir priduria, kad apskritai tokia reklama iššaukia labai palankias reakcijas, nes daugelis supranta, kur slypi humoras.