M. Ozui pažerta kritika dėl daugybės apgaulingų reklamų, nors jis pats tikino tapęs sukčių auka. Posėdis įvyko po šių metų sausio mėn. Federalinės prekybos komisijos išsakytos griežtos nuomonės dėl netikrų lieknėjimo papildų, rašo www.nbc.news.
„Nesuprantu, kodėl jums reikėjo sakyti tai, jei žinojote, jog tai yra netiesa“, - piktinosi Senato Vartotojų apsaugos pakomitečiui vadovaujanti demokratė Claire McCaskill. „Taigi kodėl turėdamas tokį nuostabų garsiakalbį jūs nupiginote savo laidą sakydamas tokius dalykus?“ – stebėjosi ji.
„Kai rodote tam tikrą produktą savo laidoje, sukuriamas tam tikras „daktaro M.Ozo efektas“. Šio produkto pardavimų rodikliai pašoka į neregėtas aukštumas, o sukčiai pasinaudoja klaidinančia ir tikrovės neatspindinčia reklama tam, kad parduotų abejotino patikimumo produkciją“, - teigė C. McCaskill.
„Suprantu, kad kartais savo laidose jūs telkiate dėmesį į tokius esminius dalykus kaip sveika mityba ir mankšta, tačiau man kelia abejonių tai, jog jūs duodate medicininius patarimus, pranešate naujienas bei linksminate vartotojus juos žalojančiu būdu“, - tęsė ji.
Dažnas NBC televizijos „Today“ šou svečias M. Ozas pripažino, kad savo laidose naudoja „įmantrią“ kalbą bei patikino suvokiantis, jog rekomenduodamas tam tikrą produktą atriša rankas sukčiams, kurie pasinaudoja jo žodžiais tam, kad parduotų netinkamus produktus.
„Pripažįstu, kad apsunkinu savo kolegų iš Federalinės prekybos komisijos darbą“, - patikino M. Ozas.
Tačiau jis pareiškė, kad tam, kad pritrauktų auditoriją, turi kalbėti „uždegančiai“. „Rašydami laidos scenarijų privalome kelti entuziazmą ir patraukti žiūrovų dėmesį“, - savo poziciją dėstė M. Ozas.
„Aš iš tikrųjų tikiu tuo, apie ką kalbu laidoje. Pripažįstu, kad dažnai produktai, apie kuriuos pasakoju, neturi mokslinio pagrindimo, tačiau šiuos produktus vartoja ir mano šeimos nariai.“ – pridūrė M. Ozas.
Jo įsitikinimu, šie produktai įkvepia žmones pamėginti sulieknėti, o tai, daugelio specialistų teigimu, yra labai sudėtinga padaryti – juk du trečdaliai amerikiečių turi antsvorio arba yra nutukę.
Federalinė prekybos komisija nuo 1927 m. nagrinėja skundus dėl tikrovės neatspindinčių sulieknėti neva galinčių padėti produktų. Tačiau atsiradus internetui situacija dar labiau pablogėjo, todėl beveik neįmanoma susekti apgavikų, besidangstančių fiktyviomis bendrovėmis bei pašto adresais.
Mary Koelbel Engle iš Federalinės prekybos komisijos patikino, kad nepadeda net ir žinomų žmonių patirtys.
„2012 m. balandžio mėn. , kai daktaro M. Ozo laidoje buvo išgirtas kavos pupelių ekstraktas, kuris neva stebuklingai degina riebalus bei tinka visiems be išimčių, „Pure Green Coffee“ papildų gamintojai užtvindė internetinę erdvę tokio pobūdžio šūkiais, žadančiais galimybę atsikratyti net 10 kilogramų vos per keturias savaites“, - pasakojo M. K. Engle.
„Per pastaruosius dešimt metų EK inicijavo 82 teisminius procesus dėl klaidinančių ar nepagrįstų svorio mažinimo produktų ir paslaugų reklamos“, - sakė M. K. Engle.
Keletą kartų į teismą dėl savo atvaizdo naudojimo reklaminiais tikslais įmones padavęs M. Ozas patikino niekada neparduodantis jokių produktų bei išsakė nuomonę, kad sukčiai naudosis jo atvaizdu nepriklausomai nuo to, ką jis sako: „Žinote, kokią blogiausią paslaugą esu padaręs žiūrovams?“ – pats sau klausimą uždavė M. Ozas. „Niekada nesu pasakęs, kur galima įsigyti šiuos produktus.“