Organizacijos psichologas padeda tiek vadovams, tiek darbuotojams
Pasak I. Vaidelauskienės, nors daug darbdavių norėtų, kad į jų įmones įsidarbintų sąmoningi, emocinio intelekto kompetencijomis spindintys darbuotojai, tai nėra taip jau lengvai pasiekiama.
„Darbovietėse susirenka labai skirtingi žmonės – su skirtinga patirtimi, skirtingu įsivaizdavimu, kaip jie gali save atskleisti, siekti savų tikslų. Dėl to darbdaviams gali prireikti pagalbos tam, kad pavyktų su darbuotojais lengviau susikalbėti, padėti prisitaikyti vieniems prie kitų, atpažinti kiekvieno darbuotojo stiprybes, „įdarbinti“ jas siekiant bendrų tikslų“, – sako ji.
I. Vaidelauskienė patikina, kad įmonės viduje dirbantis psichologas padeda tiek vadovams, tiek darbuotojams.
„Organizacijos psichologas teikia individualias konsultacijas, rengia įvairius mokymus. Jei įmonė yra didelė ir joje veikia atskiri darbuotojų padaliniai, psichologas jiems padeda tarpusavyje sklandžiai komunikuoti“, – paaiškina ji.
Psichologė pateikia pavyzdį, jog kasmet organizuojamoje „Allianz Lietuva“ Vadovų akademijoje ji su vadovais dalijasi įžvalgomis, ką galima tobulinti, konsultuoja vadovus jiems kylančiais klausimais, kaip efektyviau bendradarbiauti su darbuotojais, tinkamai komunikuoti, teikti grįžtamąjį ryšį, kaip motyvuoti darbuotojus, juos įgalinti.
„Ne paslaptis, kad nuo vadovų labai daug kas priklauso – kaip darbuotojai jaučiasi, kaip jie save realizuoja. Todėl daug dalykų reikia mokytis būtent vadovams: lyderystės, gebėjimo darbuotoją pažinti, atskleisti, padrąsinti“, – pabrėžia pašnekovė.
Žmonės turi galimybę pasitarti ne tik profesiniais klausimais
Anot specialistės, į organizacijos psichologus darbuotojai kreipiasi dėl įvairiausių priežasčių.
„Pradedant nuo asmeninių klausimų, pavyzdžiui, kaip padėti vaikui skyrybų atveju, iki susijusių su darbu – kaip save motyvuoti, išspręsti kažkokį konfliktą, pasikalbėti, išsipasakoti“, – sako ji.
Tačiau nebūtinai pokalbiai su organizacijos psichologu vyksta oficialiu formatu.
„Kartais tiesiog nueiname su žmogumi išgerti kavos, pasikalbame – ne visada reikia spręsti problemas. Suteikus žmogui erdvės išsipasakoti, ir jam, ir man ta diena tampa šviesesnė“, – pasakoja I. Vaidelauskienė.
Nors yra darbuotojų, kurie iškart įžvelgia darbo su organizacijos psichologu naudą ir kreipiasi drąsiai, yra tokių, kuriuos reikia „prisijaukinti“.
„Yra žmonių, kurie organizacijos psichologo naudą pamato greitai ir drąsiai kreipiasi, ateina pabendrauti. Kitus reikia kiek prisijaukinti. Būna, jog sulaukiu klausimų dėl konfidencialumo. Klausia, ar verslo organizacijoje galioja tos pačios psichologo etikos nuostatos ir reikalavimai. Kartais tenka ir kelis kartus pakartoti, kad jūs galite drąsiai kreiptis, konfidencialumas garantuotas“, – sako psichologė.
Padeda geriau pažinti ir save, ir kolegas
I. Vaidelauskienės manymu, įmonės yra daug stipresnės, jei jose dirba psichologas. Juk bet kokia organizacija pirmiausia yra žmonės. Juos reikia pastebėti, mokėti pastebėti darbuotojų stipriąsias puses, mokytis vieniems kitus suprasti, palaikyti, auginti ryšius tarp atskirų skyrių, komandų. Tą ir padeda padaryti organizacijos psichologas.
„Organizacijos psichologas geba įžvelgti įmonėje vyraujančią atmosferą iš darbuotojų pusės. Jis gali suteikti vadovams daug informacijos, pavyzdžiui, kokiose srityse galima labiau pasistengti, kur trūksta grįžtamojo ryšio. Jis palengvina kelią nuo problemos identifikavimo iki sprendimo paieškos, tad turinčios organizacijos psichologą įmonės sutaupo be galo daug laiko ir gali greičiau suteikti reikiamą psichoemocinę pagalbą savo darbuotojams“, – sako ji.
Be to, anot specialistės, kai organizacijoje dirba psichologas, darbuotojai turi galimybę geriau pažinti ir save, ir savo kolegą.
„Pavyzdžiui, po mokymų darbuotojai visai kitaip bendrauja, dalijasi patirtimi lengviau vienas prie kito prieina – atsiranda bendrystė, žmonės tampa artimesni. Mes kartu ir kvėpuojame, ir fraktalus piešiame, ir mindfulness užsėmimus pasidarome. Išties turime nemažai į save atgręžtų dalykų. Po tokių mokymų mūsų žmonės tampa daug artimesni vieni kitiems, jiems smagu šalia savo verslo aplinkos, pagrindinių tikslų pasigilinti ir savo psichologines, emocinio intelekto žinias“, – pastebi ji.
I. Vaidelauskienė sako, kad verslo aplinkoje dirbantis psichologas sustiprina darbuotojus, nes jie gali gauti emocinę paramą čia ir dabar, o naujai įgytas žinias integruoti į savo kasdienį ir darbinį gyvenimą.
Pašnekovė pabrėžia ir tai, kad nors organizacijos psichologas veikia verslo aplinkoje, svarbu, kad jis padeda spręsti ne tik darbines problemas.
„Juk tai, kaip darbuotojas jaučiasi asmeniniame gyvenime, kokia jo emocinė sveikata, turi įtakos tam, kaip jis kiekvieną dieną funkcionuoja darbe, siekia savo tikslų, atlieka užduotis“, – teigia psichologė.