Siekdamas, kad vartotojus pasiektų tvaresni maisto produktai, prekybos tinklas „Lidl“ skelbia apie visose tinklo parduotuvėse rugpjūčio 18-21 d. galiosiantį pasiūlymą. Ribotą laiką „Lidl“ pirkėjai galės įsigyti įvairių paukštienos produktų – sparnelių, šlaunelių, blauzdelių ir krūtinėlių filė – iš griežtesnius gyvūnų gerovės standartus atitinkančių paukštidžių.
„Paukščiai, kurių produktus siūlome pirkėjams, yra užauginti tvariau ir etiškiau – viščiukai turi daugiau erdvės ir natūralios šviesos, gali laisviau judėti bei kapstytis mulče, yra šeriami tik geros kokybės natūraliu, 100 proc. augaliniu lesalu. Čia papildomai įrengtos laktos poilsiui, paukščiai taip pat gali naudotis anti-stresinėmis priemonėmis, vadinamais anti-stresiniais žaislais“, – pasakoja R. Didjurgytė.
Pastarasis tvaresnių fermų privalumas, anot pašnekovės, stimuliuoja paukščių vystymąsi bei užtikrina, kad gyvūnai kasdien patirs mažiau streso, bus ramesni. Patiriamas stresas paukščiams gali daryti neigiamą įtaką jų imuninės sistemos veiklai, o tai gali turėti įtakos ir pačios mėsos kokybei.
Aukštesnės gyvūnų auginimo sąlygos
Tiek aukštesnius gyvūnų gerovės standartus atitinkančių produktų, tiek apskritai tvaresnių maisto prekių „Lidl“ parduotuvių asortimente palaipsniui daugėja. Keletą pastarųjų metų ryškėja ir tendencija paukštidėse atsisakyti itin greitai augančių viščiukų bei kitų paukščių veislių, pastebi G. Vaitkevičiūtė.
„Auginti greičiausiai augančias paukščių veisles atsisakoma dėl gyvūnų sveikatai sukeliamų greito augimo problemų – tokių veislių paukščių raumenys auga per greitai, kad tokį tempą galėtų „pasivyti“ gyvūno kaulai bei visa organų sistema. Dėl to paukščiams būna sunku atsistoti bei vaikščioti, jie būna pasyvūs, o dėl suprastėjusios higienos didėja rizika gyvūnui susirgti odos ir imuninėmis ligomis“, – pažymi „Tušti narvai“ vadovė.
Tačiau paukštienos pramonėje iššūkių yra ir daugiau. Pasak G. Vaitkevičiūtės, vienas didžiausių iššūkių skatinant pirkėjus rinktis geresnėmis sąlygomis augintų gyvūnų mėsą – aiškus tokių maisto produktų žymėjimas ir jo pasiūla.
Nors šie aukštesnius gyvūnų gerovės standartus atitinkantys paukštienos produktai „Lidl“ pirkėjams bus prieinami tik ribotą laiką, „Lidl“ parduotuvių asortimente yra ir kitų panašių mėsos produktų.
Pavyzdžiui, nuolatiniame asortimente pirkėjams siūlomas rudasis mėsinis viščiukas, kuris, teigia R. Didjurgytė, yra auginamas ilgiau nei įprastai - net 56 dienas, jų auginimo patalpose naudojamas natūralus apšvietimas, o paukščių auginimo tankis yra mažesnis nei įprastai. Specialių akcijų metu „Lidl“ parduotuvėse taip pat buvo galima įsigyti ir be antibiotikų užaugintos antienos produktų.
Be to, visai neseniai „Lidl“ priėmė sprendimą privačių prekės ženklų mėsos gaminiuose nebenaudoti mechaniškai atskirtos mėsos – tokį sprendimą prekybos tinklas priėmė pirmasis Lietuvoje. Jau šiuo metu dalies produktų sudėtys yra atnaujintos, o iš likusių gaminių mechaniškai atskirta mėsa bus išimta netrukus.
Tvaresnės ir produktų pakuotės
„Lidl Lietuva“ Pirkimų tarnybos socialinės atsakomybės konsultantė pažymi, kad kokybiškas ir tvaresnis asortimentas yra vienas svarbiausių įmonės strateginių tikslų. Dėl to prekybos tinklas rūpinasi ne tik produktų gamyboje naudojamų žaliavų, bet ir pakuočių, tvarumu.
„Džiaugiamės, kad šie aukštesnius gyvūnų gerovės standartus atitinkantys paukštienos produktai taip pat yra supakuoti atsakingiau. Šioms pakuotėms sunaudota net 80 proc. mažiau plastiko – indelis pagamintas iš perdirbto popieriaus ir padengtas tik plona lengvai rankomis atskiriama vidine plastiko plėvele. Atskyrus vidinę ir viršutinę plėvelę, jas reikia mesti į plastiko konteinerį, o popierinę dėžutę – į popieriaus“, – pasakoja R. Didjurgytė.
Prieš keletą metų „Lidl“ sumažino plastiko kiekį įvairiose šviežios mėsos pakuotėse, taip pat atsisakė naudoti juodąjį plastiką, kurio automatiniai rūšiavimo įrenginiai dažnai negali identifikuoti ir jis lieka neperdirbtas. Vykdydama „Schwarz“ grupės strategiją „REset Plastic“, „Lidl Lietuva“ iki 2025 m. pabaigos siekia plastiko kiekį privačių prekės ženklų pakuotėse sumažinti bent 20 proc. Prekybos tinklas taip pat siekia, kad nuo 2025 m. pabaigos visos privačių prekės ženklų plastikinės pakuotės būtų maksimaliai perdirbamos, ir planuoja jose naudoti bent 25 proc. perdirbto plastiko .