Prekybos tinklo „Norfa“ vadovas Dainius Dundulis skaičiuoja, kad lyginant praėjusių ir šių metų liepos mėnesio rezultatus, matomas akivaizdus šios kategorijos prekių pardavimų augimas – daržovių ir vaisių įsigyjama maždaug 30 proc. daugiau.

„Skaičiai rodo, kad šis mūsų žingsnis pirkėjams atrodo patrauklus ir jie aktyviai naudojasi galimybe vaisių ir daržovių įsigyti su 50 proc. nuolaida – tokiu būdu pavyksta išparduoti beveik visas šio skyriaus prekes“, – sako D. Dundulis.

Mažiau maisto švaistymo, daugiau naudos pirkėjams

Įgyvendinta idėja, anot prekybos tinklo savininko, yra didelis žingsnis link tvaresnio vartojimo, nes šios kategorijos prekės iki šiol sudarė bene didžiausią išmetamų produktų kiekį.

„Visiškai išvengti maisto švaistymo prekybos srityje sudėtinga dėl kai kurių produktų specifikos. Pavyzdžiui, vaisiai ir daržovės neturi aiškiai apibrėžto galiojimo termino – vieni gali švieži išsilaikyti ilgiau, kiti sugesti greitai, todėl dalį jų neišvengiamai tenka tiesiog išmesti. Skaičiuojame, kad naujovė turės reikšmingą pokytį ir leis sumažinti vartojimui nebetinkamų, todėl išmetamų vaisių bei daržovių kiekį bent perpus“, – sako D. Dundulis.

Delfi verslo tema. Dainius Dundulis, Rytis Jokubauskas

Tačiau svarbu ne tik tai. Daržovių išpardavimas ne tik mažina maisto švaistymą, bet ir leidžia padidinti atsekamumą ir tiksliau žinoti, kurios partijos daržovėmis ar vaisiais prekiaujama. Tokiu būdu pradedant naują pardavimų ciklą yra užtikrinama aukštesnė produktų kokybė.

Anot pašnekovo, naujos partijos vaisiai bei daržovės lentynas pasiekia antradieniais, tačiau ne visa apimtimi – didžiausias papildymas parduotuvėse vyksta aktyviausiomis prekybos dienomis, nuo ketvirtadienio iki šeštadienio. Tuomet šviežių vaisių bei daržovių pasirinkimas būna pats plačiausias.

„Kadangi šios kategorijos produktai į „Norfos“ parduotuves tiekiami skirtingomis savaitės dienomis, apsiperkantys pirmadieniais už perpus mažesnę kainą lentynose gali rasti ir prieš savaitę atvežtas daržoves ar vaisius, ir pačius šviežiausius, prieš porą dienų atvežtus produktus. Bet kuriuo atveju, mes kalbame apie kokybiškus produktus, nes vartojimui netinkamus vaisius ir daržoves darbuotojai kiekvieną dieną išrenka ir pakeičia juos naujais“, – mitus, esą šia naujove siekiama išparduoti sugedusius produktus, paneigia D. Dundulis.

Tarp svarbiausių kriterijų – šviežumas, kaina ir platus asortimentas

Paklaustas, ką pirkėjai labiausiai vertina parduotuvėje, D. Dundulis išskiria produktų šviežumą bei kokybę.

„Apie šviežios mėsos kokybę mūsų parduotuvėse jau sklando legendos, tad labai džiaugiuosi, kad mums pavyko atrasti ir antrąją stiprybę – šviežius vaisius ir daržoves. Ne paslaptis, kad šioje srityje turėjome problemų, tačiau po daugiau nei dvidešimties metų paieškų ir skirtingų bandymų pavyko rasti sprendimą. Iš pirkėjų atsiliepimų matome, kad jie teigiamus pokyčius taip pat jau spėjo pajusti“, – sako prekybos tinklo „Norfa“ savininkas.

Ne mažiau svarbus ir platus produktų asortimentas, nes tai leidžia užtikrinti įvairovę – ne tik aukštesne kokybe, bet ir žemomis kainomis džiuginančių prekių pasirinkimą. O kainos klausimas, anot pašnekovo, aktualumo nepraranda niekada.

„Skirtumas tarp senesnių ir dabartinių laikų tik tas, kad anksčiau kaina buvo bene vienintelis svarbus kriterijus, o dabar pirkėjai labiau vertina kainos ir kokybės santykį. Atitinkamai pasikeitė ir mūsų požiūris: anksčiau stengdavomės pasiūlyti kuo pigesnių prekių, o dabar stengiamės užtikrinti platų pasirinkimą – tam, kad ne mes spręstume, ką pirkėjams rinktis, o jie patys galėtų pasirinkti. Tačiau bet kuriuo atveju, sutaupyti nori kiekvienas. Tai normalu, užkoduota mūsų prigimtyje“, – sako D. Dundulis.