Trečiadienį „Stellantis“ smuko iki trijų mėnesių žemiausio lygio, pranešęs apie nuviliančius pardavimus Europoje, kur vartotojai susiduria su infliacijos ir aukštesnių palūkanų normų spaudimu.
Šie rezultatai atkartojo susirūpinimą dėl „Ford“, kuris antradienį vakare pranešė besitikintis didesnio spaudimo, kuris privers sumažinti kainas, nes tiekimo grandinių trikdžiai atlėgo ir dabar pagaminama daugiau transporto priemonių. Nors dauguma prabangių automobilių gamintojų pasirodė esantys ne tokie pažeidžiami (pvz., „Porsche AG“ kainas JAV ir Europoje planuoja didinti), į vidutinės klasės pirkėjus orientuoti gamintojai jau patiria spaudimą dėl nuoseklaus „Tesla Inc.“ kainų mažinimo.
„JAV didėja paskatos, todėl nujaučiame, kad šiemet tai gali lemti grynosios kainos sumažėjimą“, – komentuodamas „Stellantis“ rezultatus teigė RBC analitikas Tomas Narayanas. Kompanijos pirmojo ketvirčio pajamos padidėjo 14 proc. iki 47,2 mlrd. eurų, pranokdamos lūkesčius.
„Stellantis“ pajamos Europoje išaugo po to, kai dėl keletą mėnesių trukusių logistikos nesklandumų liko neparduota tūkstančiai transporto priemonių, tačiau rezultatai vis tiek neatitiko lūkesčių, pranešime klientams rašė „Bernstein“ analitikas Danielis Roeska. Jis pridūrė, kad prabangios markės „Maserati“ kainodara buvo „labai silpna“.
Kompanijos nustatytos kainos kol kas „iš esmės tinkamos“, o kai kuriais atvejais dėl markės žinomumo ir patrauklių produktų net pakilo, per pokalbį su analitikais sakė vyriausiasis finansų direktorius Richardas Palmeris. Jis pridūrė, kad kompanija su „Tesla“ „tiesiogiai nekonkuruoja“, o siekdama išlaikyti pelningumą savo elektromobilių kainų nekoreguos.
Vis dėlto, anot jo, gamintojas yra pasirengęs susiremti su varžovais, jei antroje metų pusėje kainos „pradėtų mažėti“.
Milane kompanijos akcijos atpigo net 2,8 proc. – daugiausiai nuo sausio 31 d.
Europa tapo nuosmukio židiniu, nes regiono vartotojai jaučia, kad pragyvenimo išlaidų krizė ir didesnės palūkanų normos juos spaudžia taupyti. „Mercedes-Benz AG“ praėjusią savaitę nurodė, kad paklausa Europoje atsilieka nuo stiprių JAV ir Kinijos rinkų.
„Šiek tiek sulėtėjo užsakymų teikimas, tačiau jų vis dar turime tikrai daug, – teigė R. Palmeris. – Pagrindinis mūsų iššūkis ir toliau išlieka užsakymų išpildymas“, ypač Europoje.
„Stellantis“ Europoje susidūrė su traukinių ir sunkvežimių vairuotojų trūkumu, taip pat su integracijos problemomis dėl „PSA Group“ ir „Fiat Chrysler“ susijungimo. Kompanija pasiekė pažangą diegdama papildomus pajėgumus ir derindama IT sistemas, tačiau ir toliau susiduria su aukštesnėmis išvykstamosios logistikos kainomis, sakė R. Palmeris.
„Aston Martin“
„Aston Martin Lagonda Global Holdings Plc“ trečiadienį taip pat paskelbė pirmojo ketvirčio rezultatus. Britų gamintojas pranešė, kad pirmąjį ketvirtį vidutinė automobilio pardavimo kaina pakilo iki 213 tūkst. svarų sterlingų.