Lietuviškų degalinių sąjungos vykdomasis direktorius Vidas Šukys teigia, kad degalinės nėra saugyklos ir normalu, jeigu kartais kai kur pristinga degalų.

„Degalų yra, visko yra. Dabar ką tik kalbėjau su keliais kolegomis, iš mūsų pusės nebuvo girdėti tokio trūkumo, bet dabar įsivaizduokite: kažkas pakėlė triukšmą vakar dieną, priskelbė visokių dalykų, žmones nugąsdino, tai aišku, jie iškart puolė pirkti“, – sakė V. Šukys.

„Dirbant normaliu režimu, teisingai, gal kai kuriose degalinėse pasibaigė degalai, bet tai jie šiandien užsipildys, nematau problemos. (...) Degalinės nėra saugyklos. Degalinė pagal kuro rūšis, pagal savo talpas turi, kažkiek ten tų tonų laiko, jie yra papildomi“, – sakė jis.

95-ias degalines šalyje valdančios „Circle K Lietuva“ generalinis direktorius Skirmantas Mačiukas komentuoja, jog tinklas degalų atsargų turi užtektinai.

„Užtikrinu, kad degalų atsargų „Circle K“ tinkle turime pakankamai. Pastebime klientų suaktyvėjimą, tačiau raginame išlikti ramiais. Esame pasirengę ir toliau užtikrinti sklandų degalų, kitų prekių bei įprastų paslaugų teikimą.

Pastaruoju metu „Circle K“ komanda globaliu mastu intensyviai dirbo tam, kad užmegztų bendradarbiavimą su alternatyviais tiekėjais ir užtikrintų, kad visuose „Circle K“ terminaluose būtų kuo daugiau degalų atsargų“, – atsiųstame komentare teigia S. Mačiukas.

Anot jo, bendrovė, jau kurį laiką stebėdama situaciją Ukrainoje bei atsakingai vertindama visus įmanomus scenarijus, analizavo galimas grėsmes ir galimybę sumažinti jų įtaką savo veiklai.

„Nesiruošiame naudotis augančiu degalų poreikiu ir suprasdami situacijos jautrumą patvirtiname, kad kainos išliks kiek galima žemos, keistųsi tik atsižvelgiant į savikainos augimą“, – patikino S. Mačiukas.

Skirmantas Mačiukas

Jis paragino ir kitus verslo atstovus karinės intervencijos į Ukrainą akivaizdoje elgtis atsakingai.

„Kaip verslas ir toliau elgsimės atsakingai, raginame tą daryti ir kitus šalies mažmeninės degalų prekybos sektoriaus atstovus. Išlikime ramūs, vieningi ir susitelkę“, – teigė verslininkas.

Lietuvoje veikiančio degalinių tinklo „Jozita“ vadovas Jonas Jokubauskis sako, kad jokių problemų nėra.

„Kol kas trūkumo nėra. Tas poreikis padidėjo, o šiaip stengsimės, kad degalinėse netrūktų kuro. Jeigu „Mažeikių nafta“ („Orlen Lietuva“ naftos perdirbimo gamykla Mažeikiuose – red.) pritrūks kuro, tai pritrūksime mes, o jeigu ne, tai mes pasiruošę vežti iki degalinių dieną naktį, vasarą žiemą, visus metus, šimtą metų į priekį. Svarbu, kad Mažeikiai pagamintų, o mes privešim“, – kalbėjo jis.

J. Jokubauskis, paklaustas dėl kainos, vėlgi buvo linkęs atkreipti dėmesį į naftos perdirbimo gamyklą šalyje.

„Matote, nuo mūsų niekas nepriklauso, viskas priklauso nuo „Mažeikių naftos“, kaina pakilo šįryt 5 centais su trupučiu litrui – benzinui, dyzelinui, naftos dujoms. Automatiškai mes 5 centus pakėlėme“, – komentavo „Jozitos“ vadovas.

Degalinių tinklo „Alauša“ direktorius Algimantas Čaplinskas pakomentavo „Delfi“, kad taip pat nepastebi sunkumų dėl degalų tiekimo.

„Pas mus tinkle viskas gerai, situacija pilnai kontroliuojama, mūsų klientai gali būti ramūs. Stabiliai dirbame, jokio ažiotažo nėra“, – paaiškino jis.

„Viada LT“ mažmeninės prekybos direktorius Vytautas Bacevičius teigė, kad kol kas klientų antplūdžio degalinėse nėra.

„Tačiau galime pasidalinti, kad vakar eilės pradėjo formuotis antroje dienos pusėje, daugiausiai – Vilniaus degalinėse. Žmonės pylėsi pilnus bakus“, – komentavo V. Bacevičius.

Bendrovės „Neste Lietuva“ atstovai informavo „Delfi“, kad kol kas komentuoti situaciją anksti, bet ji stebima ir tinklas praneš, kai turės konkretesnės informacijos.

Degalai (asociatyvi nuotr.)

Degalų klasės keitimas ir mažesnės apyvartos

Asociacijos vykdomasis direktorius V. Šukys tam tikrus galimus trikdžius degalinėse aiškino ir sezoniškumo, apyvartos bei kitais veiksniais.

Jo teigimu, baigėsi žiemos periodas ir kai kurios degalinės galėjo laikyti mažiau degalų, planuodamos pasikeisti jų klasę.

„Keisis artimiausiu laiku degalų klasė. Gal vieni anksčiau pradėjo keisti, kiti gal dar keis kitą savaitę. O kada keičia klasę, tai stengiasi turėti minimumą. Dabar degalai keitėsi, iš žieminių eina į pavasarinius“, – sakė jis.

V. Šukio teigimu, momentinį degalų pasiūlos sumažėjimą gali lemti ir kainodara – centu ar panašiai sumažinta kaina gali lemti ir spartesnį degalų išpardavimą.

„Dirbome žiemos periodu, kur paklausa mažesnė, plius reikia įvesti tą Lenkijos faktorių, degalinėse buvo truputį sumažėjusi apyvarta (...), o vakar per vieną dieną kilo toks ažiotažas“, – kitas galimas priežastis vardijo V. Šukys.

Anot jo, didmeninėje prekyboje padidėjęs užsakymų skaičius.

„Degalų tiekimo rinkoje panikos nėra, naftos kainų lygyje panikos nėra. Dabar dėl tam tikrų priežasčių nekomentuosiu jų, nenoriu dezinformacijos skleisti, bet naftos kaina nebekyla – vakar kilo, toliau nebekyla“, – sakė jis.

Rusijos karinės agresijos prieš Ukrainą kontekste, naftos kainoms viršijus 100 JAV dolerių už barelį ribą, degalų brangimą Lietuvoje numato tiek ekspertai, tiek prekybininkų atstovai, ketvirtadienį skelbė ELTA.

Komunikacijos agentūros „Brandnomika“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas pažymi, kad dabartinės žaliavų infliacijos tendencijos kuro kainose atsispindės jau artimiausiu metu.

Tuo metu Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos vadovas Emilis Cicėnas prognozuoja, kad kuras brangs proporcingai tiek, kiek pabrango ir nafta.

Vis dėlto naftos produktų prekybininkų atstovas sako, kad geopolitinė situacija produkcijos tiekimo nėra sutrikdžiusi.

„Kol kas aiškių priežasčių, kad sutriktų tiekimo grandinė, nėra. Nes tiekimas vyksta ne iš Rusijos, bet reikia stebėti situaciją. Čia turbūt mažiau problemos su pačia tiekimo grandine, kiek turbūt reikės stebėti, kaip keičiasi kainos ir šitoje pusėje turbūt daugiausiai dinamikos bus“, – kalbėjo E. Cicėnas.

Rusijai ketvirtadienį paskelbus apie Ukrainos atžvilgiu pradedamą karinę agresiją, naftos kainos išaugo daugiau kaip 5 proc. „Brent“ rūšies naftos kaina viršijo 100 JAV dolerių už barelį ribą, o toks lygis buvo neregėtas nuo 2014 metų rugsėjo.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Dalintis
Nuomonės