Pirkėjai tikino,kad iš pardavėjos ne kartą girdėjo, jog patalynės komplektą galės grąžinti per 14 dienų, jei šis nepatiks, tačiau konfliktas buvo išspręstas tik tada, kai įsikišo advokatai ir žiniasklaida.

Konsultantė užbūrė

Klaipėdietė Nadežda (pavardė redakcijai žinoma – DELFI) buvo pakviesta į kompanijos „Eastcon“ produktų prezentaciją.

„Kažkada kažkur buvome užpildę anketas neva dalyvauti loterijoje. Mums paskambino, pasakė, kad laimėjome kelionę į Veneciją, bet čia jau kita istorija, ir pakvietė į vieną Klaipėdos restoraną pavakarieniauti bei išklausysi prezentaciją apie tos įmonės platinamas miego sistemas – patalynės komplektus“, – pasakojo moteris.

Ji prisipažino, jog konsultantė savo pasakojimu tarsi užbūrė. „Tikrai patikėjome, kad tie patalynės komplektai yra puikūs, pradėjome svarstyti, kad reikėtų įsigyti. Juo labiau, kad sakė, jei pirksime dvigulį komplektą, tai viengulį gausme dovanų. Papašiau konsultantės, kad duotų savo telefono numerį, nes norėjome dar porą dienų pagalvoti, mat patalynės komplekto kaina nemaža – 3000 eurų. Tačiau ji primygtinai reikalavo, kad preliminarią sutartį pasirašytume dabar, nes esą toks pasiūlymas galioja tik dabar. Kelis kartus paklausiau, ar galėsime daiktus grąžinti, jei jie mums netiks ir nepatiks. Konsultantė patikino, jog galioja 14 dienų grąžinimo garantija, galėsime net kelias naktis miegoti toje patalynėje ir tada priimti sprendimą dėl grąžinimo“', – kalbėjo Nadežda.

Patalynė buvo per šiurkšti

Ji pasirašė preliminarią patalynės komplekto pirkimo sutartį, sumokėjo avansą, nes likusią sumą ketino atiduoti išsimokėtinai. Esą konsultantė net sutvarkė visus išperkamosios nuomos reikalus.

„Kai mums pristatė tuos patalynės komplektus – vieną viengulį, ir vieną dvigulį. Pastebėjau, jog pristatymo data buvo parašyta praėjusio mėnesio 29 diena, nors prekes mums pristatė kito mėnesio 16 dieną. Taip jau ir būtų praėjęs tas 14 dienų grąžinimo terminas, todėl ant priėmimo-perdavimo akto pasirašiau datą, kada prekės pristatytos. Jas atvežęs vaikinas dar kartą, mano paprašytas, skambino tai konsultantei paklausti, ar prekes bus galima grąžinti. Vėl išgirdau teigiamą atsakymą, tačiau realybė buvo kitokia“, – apmaudo neslėpė pašnekovė.

Kai ji išpakavo viengulio patalynės komplekto pagalvę, moters vaikas esą iškart pasakė, kad ant jos nemiegos, nes ji šiurkšti.

„Iš dvigulio komplekto taip pat ištraukėme pagalvę, paklotą. Daiktai mums pasirodė netinkami, per šiurkštūs, todėl pradėjome bandyti pasinaudoti teise grąžinti prekes, nes jos mums nepatiko. Buvo praėjusios trys dienos po pristatymo, kai parašiau laišką į kompaniją, kad daiktus norime grąžinti, atgauti užstatą, nes išperkamosios nuomos dar nebuvome sumokėję nė vienos įmokos. Gavau atsakymą, kad patalynė yra negrąžinama, jei ji kokybiška, todėl pinigų neatgausime“, – pasakojo klaipėdietė.

Daiktus siūlė pakeisti kitais

Kol vyko susirašinėjimas, įsigaliojo ir išperkamosios nuomos sutartis. Praėjo du mėnesiai, o Nadežda nesumokėjo nė vienos įmokos, todėl jau gavo grasinantį laišką mokėti, nes kitaip sulauks antstolių.

„Supratau, kad geruoju nieko nepasieksime, todėl pasisamdėme advokatą. Jis sutartyje rado labai daug trūkumų. Pavyzdžiui, neįvardinta kiekvieno daikto vertė atskirai, o tik visas komplektas. O mes juk kai kurių daiktų net neišpakavome. Be to, sutartyje buvo nurodyta, kad galioja 14 dienų grąžinimo garantija, tačiau nenurodyta, kad ji negalioja patalynės komplektams. Mes norime tik vieno – atiduoti daiktus, kurių net nenaudojome, juos tik pačiupinėjome, ir atgauti pinigus“, – kalbėjo moteris.

„Eastcon“ įmonės Klientų aptarnavimo skyriaus specialistė Lolita puikiai prisiminė šią klientę.

„Tačiau nežinome, kaip su ja bendrauti, nes ji nebendrauja tiesiogiai, o per žiniasklaidą, advokatus. Taisyklės yra tokios, kad panaudotos patalynės mes tikrai neturėtume priimti, jei ji kokybiška, Tačiau visus konfliktus esme nusiteikę spręsti geranoriškai. Galime jai nepatikusius daiktus pakeisti kitais, kurie galbūt patiks labiau. Mes net tiksliai nežinome, kuo klientė nepatenkinta, ko ji pageidauja“, – kalbėjo Lolita.

Ji tikino, jog konsultantė negalėjo sakyti, kad patalynėje galima tris dienas miegoti, o paskui ją grąžinti, nes galioja 14 dienų grąžinimo garantija.

„Naudotai patalynei ta grąžinimo garantija negalioja, mūsų konsultantai tai žino, bet gal prezentaciją vedė kokia naujokė, reikės pasidomėti ir su ja pasikalbėti. Įvyko kažkoks nesusipratimas, kurį esame nusiteikę spręsti geranoriškai. Jei klientė pageidauja, grąžinsime jai pinigus, nors ir neprivalome to daryti“, – pabrėžė Lolita.

Visada ieško kompromisą

Ji laikėsi duoto pažado. Po kelių dienų, kai DELFI skambino „Eastcon“ kompanijai, jos atstovai atvyko į Nadeždos namus, pasiėmė abu patalynės komplektus, pasirašė dokumentus, kad pinigai bus grąžinti.

„Pinigus, mūsų sumokėta avansą, jau tikrai atgavome. Be to, nutraukta ir išperkamosios nuomos sutartis. Manau, kad be žiniasklaidos, advokatų pagalbos nebūtume nieko pasiekę“, – teigė Nadežda.

Lolita pasakojo, jog klientai kartais grąžina naudotus patalynės komplektus, nes nuo jų prasideda alergija. „Tuomet šiuos gaminius pakeičiame kitais, ne ėriuko, o lamos vilnos patalynės komplektais. Visada ieškome kompromisų“, – teigė Lolita.

Nadežda prieš kelias savaites buvo nusiteikusi ryžtingai: jei pinigų neatgaus, kreipsis į teismą, todėl ir pasisamdė advokatą, kad jis nuo pradžių dalyvautų šiame procese.

Patarimas – skaityti sutartis

Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Klaipėdos skyriaus vedėjos Vijoletos Budriuvienės teigimu, pirkėjai vieną kartą ir visiems laikams turėtų suprasti, kad turi atidžiai skaityti sutartis, jei prekes įsigyja ne parduotuvėse, o įvairiose prezentacijose ar internetu.

Ji patvirtino, jog teisės aktais reglamentuota, jog patalynės reikmenys, jei jie yra kokybiški, yra negrąžintina prekė, nebent pardavėjas geranoriškai sutiktų juos priimti ir atiduoti kliento sumokėtus pinigus.

„Ir šiuo atveju, apie kurį kalbame, turėjo būti sutartis, joje ir turėjo būti parašyti, ar patalynės komplektą galima grąžinti, ar ne. Vien kažkieno žodžiais pasikliauti tikrai negalima“, – patarė V. Budriuvienė.

Ji priminė, jog parduotuvėje įsigytą kokybišką prekę, jei ji nepatenka į Mažmeninės prekybos taisyklių 17 punkte išvardintą sąrašą, galima grąžinti per 14 dienų ir atgauti pinigus.

„Pavyzdžiui, nusipirkote batus, parsinešėte juos namo, pavaikščiojote po kambarį, galiausiai supratote, kad jums jie šiek tiek spaudžia, gal ir modelis nelabai patinka. Per 14 dienų tuos batus galima grąžinti į parduotuvę, aišku, reikia turėti įsigijimo dokumentus, paprasčiau tariant, kasos čekį. Nors batai ir kokybiški, parduotuvė turi juos priimti atgal ir grąžinti pinigus arba prekę pakeisti kita. Vienas reikalavimas – tais batais negalima išeiti į lauką, jei norite juos grąžinti. Taip pat galima grąžinti viršutinius rūbus, daug kitų daiktų“, – aiškino V. Budriuvienė.

Jei įsigyta prekė yra nekokybiška, ją galima grąžinti per dvejus metus nuo įsigijimo, bet taip pat reikia turėti įsigijimo faktą patvirtinančius dokumentus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (394)