„Ne pirmą kartą esu pastebėjusi, kaip „Senukai“ taiko nuolaidas prekėms, kartais kaina be nuolaidos būna mažesnė negu su nuolaida, kaip ir šiuo atveju.
Esu nusižiūrėjusi jau prieš kurį laiką šį elektrinį grilių. Jo kaina prieš nuolaidą buvo 91 Eur, o dabar padarė „nuolaidą“ – pradinę kainą užkėlė ir padarė nuolaidą. Nesuprantu, kaip niekas negali kontroliuoti kainų. Noriu tos prekės, bet su tikra nuolaida“, – pasakoja „Delfi“ skaitytoja.
Ji taip pat priduria, kad „Senukų“ administracijai siuntė nuotraukas, tačiau jokio atsakymo nesulaukė.
Komentarą pateikė elektronines parduotuves „Senukai“, „K-Rauta“ ir „1A“ Baltijos šalyse valdančios įmonės „Kesko Senukai Digital“ rinkodaros vadovė Ieva Vasiliauskienė.
„Pirkėjų pasitenkinimas „Senukų“ internetine parduotuve buvo ir yra vienas iš svarbiausių prioritetų, todėl nuolat stebime situaciją rinkoje ir siekiame klientams pasiūlyti prekes už kiek įmanoma mažesnę kainą.
Prekių kainos bei joms taikomi pasiūlymai keičiasi, nėra pastovūs. Be to, internetinėje parduotuvėje skelbiamos prekių kainos, akcijos ir kiti įvairūs pasiūlymai gali skirtis nuo prekių kainų, akcijų ir kitų pasiūlymų taikomų prekybos, aptarnavimo centruose“, – sako I. Vasiliauskienė.
Anot jos, „Delfi“ skaitytojos nurodytam griliui šiuo metu nuolaida netaikoma, tačiau plačiau nepakomentavo, kodėl prekė su nuolaida kainuoja tiek pat kiek ir be jos.
Šiemet – 17 pranešimų dėl „Senukų“ galimų pažeidimų
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) pažymi, kad šiemet ekonominių sankcijų dėl skelbtų akcijų ir nuolaidų pažeidimų neskyrė. Per šiuos metus VVTAT gavo per 50 vartotojų pranešimų, susijusių su galimu vartotojų klaidinimu, pateikiant informaciją apie kainas, iš jų 17 vartotojų pranešimų dėl UAB „Kesko Senukai digital“ arba UAB „Kesko senukai Lithuania“, susijusių su informacijos teikimu interneto tinklalapyje, galimai klaidinančios reklamos skleidimu, prekių pristatymų ir pan.
Šiais metais ekonominės sankcijos UAB „Kesko Senukai digital“ dėl vykdomos nesąžiningos komercinės veiklos ar skleistos klaidinančios reklamos nebuvo skirtos. Pernai VVTAT yra skyrusi 4000 Eur sankciją UAB „Kesko senukai digital“ dėl galimo vartotojų klaidinimo.
„Vien tai, jog bendrovės skleidžiama reklama iš esmės yra teisinga, nepagrindžia, kad bendrovės veiksmai, vartotojams pateikiant informaciją apie prekių kainas, yra tinkami ir atitinka keliamus reikalavimus. Vartotojai, matydami jiems pateikiamą informaciją, kad prekėms yra taikoma nuolaida, kokia konkrečiai nuolaida yra taikoma bei kokią sumą jie sutaupys, pirkdami nurodyta tariamai akcijine kaina, neturi pagrindo abejoti komercinės veiklos subjekto pateikiama informacija ir yra skatinami priimti sprendimą dėl pateikto komercinio pasiūlymo itin patrauklia kaina su didele nuolaida“, – komentuoja VVTAT.
Pabrėžiama, kad pardavėjas privalo būti atidus ir suteikti vartotojams teisingą bei neklaidinančią informaciją apie prekių prieinamumą bei prekėms taikomą ypatingą kainos pranašumą.
VVTAT taip pat pažymi, kad Civilinis kodeksas ir Vartotojų teisių apsaugos įstatymas nustato, kad vartotojams turi būti suteikta tiksli, aiški, teisinga ir visapusiška informacija. Atsižvelgiant į tai, organizuojant akcijas bei nustatant jų sąlygas taip pat būtina suteikti vartotojams visapusišką informaciją, kad nebūtų iškreiptas vartotojo ekonominis elgesys siūlomos prekės atžvilgiu.
„Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatyme numatyta, kad komercinė veikla laikytina nesąžininga, jeigu ji neatitinka profesinio atidumo reikalavimų ir iš esmės iškreipia arba gali iškreipti vidutinio vartotojo ekonominį elgesį siūlomo produkto atžvilgiu, bei tokiu būdu gali paskatinti priimti sprendimą, kurio kitomis aplinkybėmis jis nebūtų priėmęs. Prekės kaina ir galimybė ją įsigyti su nuolaida yra vienas svarbiausių veiksnių, turinčių įtaką vartotojo apsisprendimui pirkti prekę“, – rašoma VVTAT komentare.
VVTAT taip pat pažymi, kad, nors komercinės veiklos subjektai gali laisvai nustatyti savo produktų kainas, tačiau vartotojams negali būti sudaromas įspūdis apie ypatingą prekės kainos pranašumą, jei ši informacija neatitinka tikrovės.
„Vidutinis vartotojas akciją suvokia kaip tam tikru trumpu laikotarpiu taikomą nuolaidą prekei, kuri yra taikoma nuo reguliarios prekės kainos. Vidutinis vartotojas pagrįstai tikisi, kad tokios akcijos metu galės įsigyti prekę pigiau nei įprastai, t. y. pigiau nei reguliari prekės kaina“, – nurodoma komentare.
Pastebėjusi galimą Nesąžiningos komercinės veiklos vartotojams draudimo įstatymo ar Reklamos įstatymo nuostatų pažeidimą VVTAT turi teisę pradėti tyrimą savo iniciatyva arba atlikti tyrimą pagal gautą vartotojo skundą. VVTAT didelį dėmesį esą skiria komercinės veiklos subjektų taikomoms nuolaidoms, kaip jos yra taikomos, ar skelbiama akcija vartotojams suteikia siūlomą naudą ir pan.
Dažniausiai pasitaikantys verslininkų pažeidimai, skelbiant akcijas bei nuolaidas:
• Nurodomos ne visos akcijos sąlygos (pavyzdžiui, nenurodoma, kad pasinaudoti akcija reikalingas pirkimo čekis; nuolaida taikoma visai prekių grupei, tačiau nėra nurodomos tos grupės prekės, kurioms nuolaida netaikoma ir t. t..);
• neaiškiai nurodomos akcijos sąlygos (pavyzdžiui, akcija taikoma tik pažymėtoms tos rūšies prekėms, tuo tarpu kitoms tos pačios rūšies prekėms nuolaida netaikoma);
• nenurodoma arba klaidingai nurodoma informacija apie akcijos laikotarpį (pavyzdžiui, vartotojai sąmoningai klaidinami, kad akcijos laikotarpis greitai baigsis, taip darant spaudimą jų apsisprendimui);
• klaidinantis akcijos prekių išdėstymas (prekės išdėstytos po kitų prekių kainomis);
• nurodoma mažesnė, nei reali prekės kaina (pavyzdžiui, kainos reklaminiuose leidiniuose, interneto svetainėje ar ant prekės skiriasi nuo kainos kasoje; nurodoma kaina be PVM ir pan.);
• pasibaigus akcijai prekės nėra išimamos iš apyvartos;
• imituojama nuolaida (prekės kaina padidinama ir tada skiriama „nuolaida“, atitinkanti įprastą prekės kainą);
• nuolaidos nėra taikomos (pavyzdžiui, nurodoma, kad prekėms taikoma iki 75 proc. nuolaida, tačiau prekių su nurodyta nuolaida prekybos vietoje nėra).