Kaip ir anksčiau, lenkai matuos vilkikų nuvažiuojamus kilometrus, tačiau nuo šiol apskaita bus vedama remiantis globalaus palydovinio pozicionavimo GNSS (angl. Global Navigation Satellite System) duomenimis, o vežėjams kiekviename sunkvežimyje reikės įdiegti šią sistemą palaikančius borto įrenginius arba specialią programėlę „eToll PL“.

Naujoji Lenkijos kelių mokesčių rinkliavos sistema diegiama nuo vasaros pradžios ir galutinai pakeisti ankstesnę turėtų iki rugsėjo 30 dienos. Iki to laiko nespėję registruotis naujojoje sistemoje ir pasikeisti Lenkijoje naudojamų borto įrenginių vežėjai gali susidurti su problemomis identifikuojant savo vilkikus rinkliavai arba būti priversti rinktis vienkartinius brangesnius sprendimus, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Baltijos šalių vežėjams šis klausimas ypač aktualus, nes pagrindinis jų kelias į kitas Europos šalis driekiasi per Lenkiją.

Kaip sako Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas, verslas visas naujoves vertina teigiamai ir palankiai, jei tai padeda palengvinti kasdieninę veiklą ir neįneša nesklandumų.

„Naująją Lenkijos kelių mokesčių rinkliavos sistemą vertiname kaip neišvengiamą, nes technologijos tobulėja, juda į priekį ir kai kurie pokyčiai tampa tiesiog savaime suprantami. Šis pokytis, susijęs su naujosios „eToll“ sistemos diegimu, kuri paremta palydoviniu ryšiu, irgi neišvengiama ir būtina. Tad bendrąja prasme vertiname tai teigiamai“, – sako jis.

Zenonas Buivydas

Visgi, asociacijos žiniomis, kai kurie Lietuvos vežėjai, keliaujantys per Lenkiją, yra sutrikę dėl naujosios kaimyninės šalies kelių mokesčių rinkliavos sistemos, nes iki šiol nėra aišku, ar ji tikrai startuoja nuo spalio 1 d., ir jei pradeda veikti, tai kaip viskas veiks.

„Trūksta ne tik informacijos iš kaimyninės Lenkijos atsakingų institucijų, bet ir tinkamo pasirengimo technologine prasme. Kiek tenka bendrauti su transporto įmonių atstovais, girdime nuogąstavimus ir nusiskundimus, kad kol kas mažai aiškumo, trūksta net elementarių atsakymų, kaip veiks sistema ir ką daryti, kai negalima priregistruoti transporto priemonių, ką daryti, kai ji neveikia taip, kaip turėtų“, – komentuoja Z. Buivydas.

Jis pateikia pavyzdį, kad norint priregistruoti transporto priemonę, to negalima padaryti per atstumą, būtina vykti į Lenkiją, o tai esą yra nelogiška.

„Taip turėtų suvažiuoti visų kaimyninių šalių vilkikai, norėdami užsiregistruoti. Įmonių atstovai teigia girdėję, jog gali būti atidėtas sistemos paleidimas nuo spalio 1 d. ir bus duota daugiau laiko pasiruošti ne tik vežėjams, bet ir šios sistemos administratoriams“, – pažymi „Linava“ vadovas.

Paklaustas, kiek Lietuvos vežėjams kainuos perėjimas prie naujos sistemos, pašnekovas skaičiuoja, kad išlaidų susidarys dėl aparatų keitimo, reikalingų sutarčių ir dokumentų pasirašymo. O kelių mokesčiai kaimyninėje Lenkijoje esą turėtų išlikti tie patys.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (71)