Geras žinias girdėjo ne visi
Kaip įprasta, kai kurie gyventojai nuogąstauja, kad kainos Lietuvoje – atsikvėpti neleidžia.
„Kainos Lietuvoje kyla, o visur kitur mažėja“, – teigė vienas jų.
Tokie skundai jau tapo tokiu įpročiu, kad vairuotojai net nepastebėjo, jog antra savaitė iš eilės kuras Lietuvoje – pigesnis nei Lenkijoje.
„Nuostabu. Nebereikės važiuoti į Lenkiją“, – teigė vyras.
„Negirdėjau, gera žinia“, – pripažino kitas.
„Kažkas netikro. Manau, kad kažkoks laikinas, tikriausiai, sutrikimas, nes akcizai, kiek aš žinau, pas mus didesni“, – svarstė dar vienas vairuotojas.
Lenkijoje vidutinė benzino kaina už litrą gruodžio 11 dieną siekė 1,48 euro, tai yra dviem centais daugiau nei Lietuvoje. Gruodžio 15 dieną skirtumas – dar didesnis.
„Dabar vidutinė kaina Belostoke yra 1,49 euro, tai mes turime variantą, kai jis gerokai pigesnis. Pas mus benzinas kainuoja 1,35 euro“, – kalbėjo „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Lietuvoje dyzelino litras vidutiniškai kainuoja 1,50 euro – taip pat beveik dviem centais mažiau nei Lenkijoje.
„Lenkijoje 1,54 euro“, – teigė A. Vizickas.
Paaiškino to priežastis
Lenkiškas naftos koncernas „Orlean“ – pagrindinis degalų tiekėjas ir mūsų degalinėms, tad ekspertai mano, kad lenkiško ir lietuviško kuro kainos išsiskyrė dėl kitų priežasčių.
Prieš 3 mėnesius euras kainavo 4,60 zloto, o šiandien vienas euras lygus 4,30 zloto. Anot ekonomisto, toks zloto kursas dar išsilaikys kurį laiką.
„Lenkijos zlotas yra sustiprėjęs, yra naujos, proeuropietiškos Vyriausybės atėjimas į Lenkijos valdžią ir išaugusi tikimybė, kad Europos Komisija, atėjus naujai valdžiai, atrakins Lenkijai europinį finansavimą, kuris šiuo metu yra užšaldytas“, – teigė Aleksandras Izgorodinas.
Rugsėjį ir spalį, kai prieš rinkimus Lenkijos degalai buvo pigiausi Europoje, jų piltis važiavo ne tik lietuviai, bet ir čekai, ir vokiečiai.
„Pagal VMI apskaičiavimus, rugsėjo-spalio mėnesiais, kai Lenkijoje buvo pigiau, tai Lietuvoje 10 litrų dyzelino nenupirko. Ką tai reiškia? Tai reiškia apie 7 milijonus nesumokėtų mokesčių iš akcizo, iš PVM į biudžetą“, – teigė lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Stasiukynas.
Kainų skaičiuotojas mano, kad lietuviškų degalų lenkai užsipilti pas mus nesuplūs, nes esą valdžia nepasinaudojo proga uždirbti iš kitų šalių vairuotojų.
Džiaugsmas – laikinas
Lietuviškų degalinių atstovas perspėja, kad pigūs degalai kol kas džiugins tik iki Naujųjų metų, esą nuo sausio didėja dyzelino akcizas, o, automatiškai, ir pridėtinės vertės mokestis.
„Brangs nuo 6 iki kokių 12 centų. Dar brangs, tad dabar kviečius visus užsipilti, kol dar yra ir gal grinčai dar nevoks tų Kalėdų mūsų“, – teigė K. Stasiukynas.
Kitąmet dyzelino akcizas Lietuvoje bus toks, koks dabar yra Latvijoje, o Lenkijoje akcizo mokestis bus net 10 centų mažesnis nei Lietuvoje.
„Lenkijoje yra arčiau 30 centų, o tuo tarpu Lietuvoje – jeigu dyzelinas šiuo metu yra 37 euro centai, nuo naujų metų bus 41 euro centas“, – aiškino Lietuvos energetikos agentūros vadovė Agnė Bagočiūtė.
Ekspertas mano, kad degalai po Naujųjų gali smarkiai ir nebrangti, nes naftos kaina – mažėja.
„Turėtų išlikti panašiame, kaip šių metų lygyje, o, jeigu viskas bus gerai – gali ir šiek tiek sumažėti“, – tikino Lietuvos energetikos agentūras analitikas V. Gudelis.
Šiemet vidutinės degalų kainos mažėjo – gruodį degalai išlieka 10-20 centų pigesni nei lygiai prieš metus.
Visą reportažą rasite LNK portale: