Avialinijos nuolat ieško būdų, kaip pritraukti klientus, o šįkart naują pasiūlymą, pavadintą „All You Can Fly“ (liet. „skrisk, kiek gali“), pristatė „Wizz Air“. Pranešime praėjusią savaitę skelbta, kad pasiūlymu pasinaudoję klientai už 599 eurus visus metus galės skraidyti daugiau nei 800 kelionių krypčių.

Tiesa, yra ir daugiau sąlygų, kurias reikės įgyvendinti.

Skrydžių bilietų klientai galės įsigyti už fiksuotą 9,99 euro užsakymo mokestį. Juos pirkti bus galima likus ne daugiau nei 72 valandoms iki kelionės.

“Wizz Air“ avialinijos

Į šią kainą neįskaičiuojami bagažo mokesčiai, vietos lėktuve pasirinkimas ir panašiai.

Skelbta, kad bus galima keliauti iš beveik 200 miestų į daugiau nei 50 šalių, viso 800 „Wizz Air“ maršrutų.

Konkurentas išvadino „rinkodaros apgavyste“

Į naują iniciatyvą netruko sureaguoti pagrindinės „Wizz Air“ konkurentės „Ryanair“ generalinis direktorius Michaelas O’Leary. Jis radijo laidoje „Newstalk Breakfast“ praėjusią savaitę teigė, kad neliko sužavėtas pasiūlymu ir išvadino jį „rinkodarine apgaule“.

„Galite skraidyti taip dažnai, kaip norite, tačiau kiekvieną kartą pirkdami bilietą turėsite sumokėti 9 eurus ir galėsite jį nusipirkti tik likus trims dienoms iki išvykimo. Dauguma skrydžių bus pilni, nebus laisvų vietų. Tai įdomus rinkodaros triukas, bet tai ir viskas“, – laidoje sakė M. O’Leary.

Michaelas O'Leary

Reaguodama į pasisakymus „Wizz Air“ vyriausioji korporatyvinių reikalų vadovė Yvonne Moynihan sakė, kad jie yra „ne tik provokuojantys, bet ir netikslūs“, rašo newstalk.com.

Pasak jos, vartotojų reakcija į siūlymą buvo pozityvi, o užsakymo mokestis perkant bilietą yra nedidelis.

„Konkretaus vietų skaičiaus procento (kuriam bus parduodami bilietai galiojant pasiūlymui – aut. pastaba) nėra, todėl nėra jokio kabliuko“, – sakė ji.

Mašalė: apsimokės dažnai keliaujantiems

„Delfi“ paklausė Lietuvos Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkės Orijanos Mašalės, kaip vertinti šį pasiūlymą ir kada apsimokėtų juo pasinaudoti.

„Būtų naudinga pasinaudoti tuo atveju, jei žmogus keliauja bent du kartus per mėnesį arba jo gyvenimo būdas labai lankstus, jis gali lėktuvo bilietą pirkti likus vos trims dienoms iki išvykimo. Tada tai apsimokėtų“, – „Delfi“ sakė O. Mašalė.

Jos teigimu, nors tai yra įdomus rinkodaros sprendimas, inovacija vadinti jo negalima, nes kelios JAV avialinijos jau naudoja tokį pardavimų būdą. Tiesa, dažnu pavadinti jo irgi negalima.

Orijana Mašalė

Paklausus, ar tai gali lemti kokių nors problemų ar iššūkių, pavyzdžiui, užpildytus lėktuvus, ji sakė, kad to būti neturėtų, nes „Wizz Air“ numato pakankamai aiškias sąlygas dėl parduodamų bilietų. Pavyzdžiui, įvardijama, jog nėra garantuojama, kad „All You Can Fly“ narystės kainos bus prieinamos kiekvienam „Wizz Air“ skrydžiui.

Kaip rašo BBC, panašius pasiūlymus taiko ir JAV oro linijų bendrovė „Frontier Airlines“ bei Malaizijoje įsikūrusi „AirAsia“.

Primename, kad anksčiau šį mėnesį Vengrijos konkurencijos tarnyba skyrė „Wizz Air“ 770 tūkst. eurų baudą už klaidinančią komunikaciją, įskaitant tai, kaip klientai buvo skatinami įsigyti brangesnius kelionių paketus.

„Wizz Air“ sakė „BBC News“, kad „abejoja baudos teisėtumu, nesutinka su jos argumentais ir jau imasi teisinių veiksmų“.

Rugpjūtį „Wizz Air“ taip pat pranešė apie 44 proc. sumažėjusį pirmojo ketvirčio veiklos pelną bei sumažino metų pelno prognozę.