„Jau girdime iš pareigūnų, kad ukrainiečių vairuotojus grąžina, neleidžia vykti per Baltarusiją, situacija keičiasi kiekvieną minutę. Šiai dienai, mano asmenine nuomone, Baltarusijos teritorija taip pat nėra saugi, nes tų šalių politinė vadovybė nėra stabili, gal taip pasakykime“, – Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje žurnalistams sakė E. Mikėnas.
Šią informaciją BNS patvirtino ir Muitinės departamento Medininkų kelio posto pamainos viršininkas Darius Prakapas.
„Į mane kreipėsi vienas Ukrainos vairuotojas, kuris važiavo į Odesos jūrų uostą ir jam Baltarusijos pareigūnai neleido įvažiuoti, ryšium su tuo, kad yra uždaryta Baltarusijos ir Ukrainos siena. (...) Kol kas žinau tik vieną tokį atvejį, nes šiandien mažai tų mašinų važiavo į Ukrainą. Manau, kad vėliau tokių atvejų bus daugiau“, – BNS teigė D. Prakapas.
Bendrovės „Gerusa“ atstovas Gintaras Žukas žurnalistams tvirtino, kad situacija dar labiau komplikuotųsi, jei Baltarusija nuspręstų visiškai uždaryti tranzitą per savo teritoriją.
„Kol kas situacija yra tokia, kad važiuoti galima, tai važiuojame. (...) Bet gali būti taip, kad Baltarusija uždarys ir tranzitą kelių transportui. Tokia situacija būtų visiška katastrofa – realiai mašinas tektų statyti patvoryje ir eiti į darbo biržą“, – žurnalistams teigė G. Žukas.
Jis skeptiškai vertino galimybę vilkikus perorientuoti darbui Vakarų Europos rinkose.
„Vakaruose yra savi niuansai, patys žinote, kad Mobilumo paketas įsigaliojo ir taip toliau. Yra daug kliuvinių ir taip paprastai įsilieti į tą srautą vežėjų nepavyks. Aišku, žiūrėtume, spręstume, kažkaip galvotume, bet tai nėra taip paprasta (...) Be to, ne visi darbuotojai, ypač iš trečiųjų šalių, nori dirbti Vakarų šalyse“, – aiškino G. Žukas.
E. Mikėnas BNS anksčiau taip pat sakė, kad vežėjai kol kas dirba su klientais Rusijoje.
„Kadangi pačioje Rusijoje karas nevyksta, per Latviją ir Estiją kroviniai į Rusiją važiuos toliau, kadangi turime įsipareigojimus Rusijos klientams. Kas liečia tolesnę perspektyvą – srautai labai priklausys nuo prekybos. Jeigu prekyba vyks – važiuos ir automobiliai“, – tvirtino E. Mikėnas.
Tačiau jis pabrėžė, kad dėl karo Ukrainoje per šią šalį keliaujančių krovinių srautai bus išbalansuoti, o galima Rusijos izoliacija nuo tarpbankinių atsiskaitymų sistemos (SWIFT) apsunkintų atsiskaitymus su šios šalies užsakovais.
Tuo metu Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ vežėjams rekomendavo negabenti prekių per Ukrainos teritoriją, o esančius šioje šalyje paragino nedelsiant grįžti į Lietuvą. Esant galimybei vežėjams siūloma aplenkti Baltarusijos teritoriją ir grįžti per Lenkiją.
Preliminariais „Linavos“ duomenimis, šiuo metu per Ukrainos ir Baltarusijos teritorijas gali vykti keli šimtai vilkikų iš Lietuvos.