„Norėtume užbėgti už akių galimoms spekuliacijoms dėl viešojoje erdvėje pasirodžiusios informacijos apie Rusijos prekybos centre parduodamus „Pergalės“ gaminius ir pabrėžti, kad iš savo pusės veiksmų dėl šios situacijos ėmėmės dar 2022-tų metų pabaigoje“, – naujienų portalui komentuoja bendrovės „Vilniaus pergalė“ marketingo vadovas Justas Razmus.
Antradienį lenkų portalas Onet.pl skelbė, kad Maksvoje gyvenanti lenkė Rusijos parduotuvėse aptiko Lenkijoje ir kitose Europos šalyse gamintos produkcijos. Straipsnio antraštė klausia „Sankcijos Rusijoje nebeveikia? Lenkė rado šių prekių Maskvos parduotuvėje“.
Publikacijoje pristatoma bendrovių „Auchan“, „Lambertz“, „Ferrero Rocher“ produkcija tinkle „Auchan“ (Ашан), o vėliau skiriama dėmesio ir lietuviškai prekei.
„Įdomu, kad Europos Sąjungos prekių galima aptikti ir parduotuvėje „Verno“ (Верно). Tai tinklas, siūlantis ypač pigias, beveik išskirtinai rusiškas prekes. Tačiau, pasirodo, kad šioje parduotuvėje galite įsigyti ir lietuviško šokolado „Pergalė“, – rašo Onet.pl.
Ten trumpai pakomentuotos ir to šokolado kainos, siekiančios apie 90–100 rublių (0,90–1 Eur). Iš nuotraukų matyti, kad vyksta akcija, o senesnės kainos – dvigubai didesnės.
„Vilniaus pergalė“ komentuoja „Delfi“, kad signalų ir nuotraukų iš socialinių tinklų, jog bendrovės produkcija be jos žinios prekiaujama Rusijoje, įmonė buvo gavusi daugiau nei metus.
Dar 2022 metų gruodį kategoriškai įpareigojome distributorius į sankcijų paketą neįtrauktose šalyse mūsų produkcijos į Rusiją ir Baltarusiją nevežti“, – sako atstovas.
Kalba apie seną dizainą ir galimus likučius
Bendrovė komentare teigia, kad norint „pilnavertiškai prekiauti tokioje didelėje rinkoje kaip Rusijos“, – net jeigu kalbama tik apie vieną iš prekybos tinklų, – reikia didelio kiekio produkcijos, todėl bendrovė nuolat stebi parduotos produkcijos kiekius, kurie nukryptų nuo jai įprastų, – ypač tokių, kurie iškeliauja pas naujus prekybos partnerius.
„Galime užtikrinti, kad jokių nuokrypių neįvyko, nors keli bandymai perparduoti mūsų produkciją metų eigoje pasitaikė – jiems kelią užkirtome.
Vienintelis paaiškinimas šioje situacijoje yra toks – vyksta prekyba likučiais dar 2022 metais be mūsų žinios išvežtais produktais. Būtent šokolado plytelių galiojimas siekia net iki 18 mėnesių, taigi, tokie likučiai galimi“, – sakoma komentare.
J. Razmus pažymi, kad publikacijoje iliustruojami šokolado plytelių pakuočių dizainai seni.
Lenkų portalo publikacijos autorius ypač nustebino prekybos tinklas „Kryžkelė“ (Перекрёсток), kuriame tiek daug europietiškų saldumynų nesą tekę matyti net iki karo Ukrainoje. Čia, beje, irgi prekiauta „Ferrero Rocher“ produkcija.
Po Rusijos invazijos į Ukrainą 2022 metų vasario 24 dieną, nemažai užsienio kompanijų pasitraukė iš Rusijos, tačiau didelė dalis liko arba tik apribojo savo veiklą, taip sulaukdamos kritikos. Savo ruožtu Europos Sąjunga jau yra priėmusi 12-a sankcijų paketų.
Tačiau, kaip skelbiama Europos Vadovų Tarybos ir Europos Sąjungos Tarybos svetainėje, sankcijomis neblokuojamas maisto ir žemės ūkio produktų eksportas ir su jais susiję sandoriai.
„Eksporto ir importo apribojimai netaikomi pirmiausia vartojimui skirtiems produktams, taip pat produktams, susijusiems su sveikatos, farmacijos, maisto ir žemės ūkio sektoriais, kad nebūtų pakenkta Rusijos gyventojams“, – teigiama svetainėje.
Sankcijos netaikomos
Užsienio reikalų ministerija (URM) trečiadienį komentavo „Delfi“, kad maisto produkcijai sankcijos netaikomos.
„Užsienio reikalų ministerija nuolat teikia siūlymus dėl naujų sankcijų Rusijai, taip pat siekia užtikrinti, kad Europos Sąjungos mastu būtų skiriamas dėmesys sankcijų įgyvendinimui bei sankcijų apėjimo užkardymui.
Europos Sąjunga netaiko sankcijų maisto produktų eksportui ir importui iš/į Rusijos Federaciją“, – rašoma atsakyme.
„Vilniaus pergalė“ pažymi, kad maisto produktams sankcijos negalioja, tačiau bendrovė pati ėmėsi veiksmų dėl produkcijos į Rusiją nepatekimo.
„Tokių sankcijų tiesiog nėra. Sprendimas, kurį yra priėmusi mūsų įmonė, yra grynai vertybinis ir mes padarėme viską, kad prekyba „Pergalės“ gaminiais Rusijoje ir Baltarusijoje būtų nutraukta.
Mūsų žiniomis, nė vienas kitas pirmaujantis saldumynų gamintojas tokių sprendimų atlikęs nėra, dalis netgi turi Rusijoje veikiančias saldumynų gamyklas“, – sako „Vilniaus pergalės“ atstovas.
Bendrovė tikina, kad nuo pirmų karo dienų palaiko Ukrainą ir remiame šios šalies gyventojus bei karius.
„Esame saldumynų fabrikas, tad į Ukrainos frontą per savo partnerius šioje šalyje esame išsiuntę ne vieną vilkiką saldumynų. Be šios, karo pradžioje buvusios iniciatyvos, per šiuos metus nuolat rėmėme ukrainiečių vaikams skirtus renginius Lietuvoje.
Taip pat prisidėjome ir prie daugybės asmeninių aktyvistų iniciatyvų šiems vežant paramą Ukrainos kariams, todėl įmonės pozicija yra vienareikšmiška ir labai aiški – mes norime ir tikimės Ukrainos pergalės be jokių kompromisų“, – sakoma bendrovės komentare.