Logistikos, teisinių ar buhalterių įmonių pagalba išoriškai naudotis tapo įprasta. Įmonės suvokia, jog geriau patikėti atlikti šį darbą profesionalams, kurie patys parenka komandą ir pilnai atsako už rezultatą. Vis dėlto, didelės ekspertizės reikalaujantį paslaugų spektrą komandai iš išorės patikėti ryžtasi ne kiekvienas savimi pasitikintis vadovas.

Nors profesionalai, kurių nereikia papildomai globoti, įmonei gali įpūsti gyvybės (nekalbant apie kaštų mažinimą), vyraujančios baimės ir per didelis noras kontroliuoti kiekvieną darbuotoją neleidžia vadovui pasinaudoti šiais privalumais. Pasidalinsiu situacijomis iš praktikos, kuriose vadovai galimai atras save.

Esame per maži samdyti išorines komandas

Dažnai tenka girdėti iš vadovų, jog negali leisti savo įmonei samdyti „tokių brangių“ specialistų arba „dar nepasiekė tinkamo lygio“, kad galėtų pasinaudoti stiprios išorės konsultantų komandos pagalba. Tai labai panašu į vadinamąjį imposter syndrome – kai iškreiptai matome save ir nesijaučiame verti daugiau.

Būtent smulkios ir vidutinės įmonės, arba įmonės be savo rinkodaros specialisto gali gauti didžiausią naudą ilgalaikėje perspektyvoje, investavusios į kokybišką pagalbą iš šalies, kokia ji bebūtų: HR specialistus, rinkodaristus, pardavimų mentorius ar verslo konsultantus. Dažnai sąnaudos išorinei komandai pasamdyti būtent tokiai įmonei atsiperka greičiausiai. Ji gauna galimybę naudotis išoriniais resursais konkrečiai užduočiai, neleidžiančiai verslui judėti į priekį, išspręsti.

Šioje įmonių kategorijoje išorinės komandos padeda įvesti produktą į rinką, sukuria stipraus augimo konkrečioje rinkoje galimybes, padeda vadovui sukurti įmonės įvaizdi, kuris yra vertas augančių pardavimų.

Laisvų pinigų nėra

Kai įmonės vadovas man sako, jog rinkodarai laisvų pinigų nėra, noriu jo paklausti – kaip jis mano, kodėl egzistuoja rinkodara? Kam ji reikalinga? Atsakėte? O dabar pagalvokite, kaip jūsų verslas augs be jos? Konkurentai, kuri užsiima rinkodara, visuomet bus vienu žingsniu priekyje. Būtent riboto biudžeto įmonei verta investuoti į komandą, kuri padarytų taip, jog pinigų ilgainiui atsirastų. Nuosekliai dirbant, rezultatus galima pajausti jau per pusmetį.

Jurgita Kasakaitė

Kiekvienos išorinės komandos kainą reikėtų vertinti lyginant su įdarbinto specialisto patiriamais kaštais ir gaunama nauda. Vienareikšmiškai taupysite kaštus šiose srityse: draudimas, atostogos, dekretas.

Dar vienas argumentas nenurašyti išorinių komandų veltui – tinkamo kandidato paieška, samdymas ir adaptacijos periodas. Ar kada nors skaičiavote, kiek įmonei kainuoja ir kiek laiko trunka vieno tinkamo specialisto atranka? Kol radote darbuotoją, turėjote bent 20 pokalbių telefonu, susitikote su 5-7 labiausiai tinkamais specialistais gyvai, skyrėte jiems testinių užduočių, sutikrinote, ir vėl pasikalbėjote su tinkamiausiais. Apie gyvenimo aprašymų atranką net nekalbu. Be to, skaičiuojamas adaptacijos periodas, iki to laiko nepadarytų darbų skaičius. Tikėtina kad kelerių metų laikotarpyje specialistas keis darbą ir vėl patirsite tuos pačius kaštus. O kiek kainuoja netinkamai atrinktas darbuotojas? Specialistai skaičiuoja nuo 15 000 iki 30 000 eurų per metus. Išorinės komandos atžvilgiu šių išlaidų tiesiog nėra.

Yra kažkas kitas?

Vadovams dažnai yra neramu pasitikėti išorės specialistais ar komandomis, nes neva jie gali dirbti ir su jų konkurentais. Suprantama, kad tikrai vadovams gali būti neramu, bet šis klausimas reguliuojamas konfidencialumo sutartimi. Tuo labiau, išorinės komandos niekada nedirbs vienu metu su tos pačios srities segmento klientais. Tiesa, jeigu komanda dirba su konkrečiu segmentu (nebūtinai tos pačios nišos įmonėmis, tačiau kažkuo panašiais verslais), ji turi daugiau patirties ir gali teikti paslaugas dar kokybiškiau.

Sustabarėjusi agentūra

Komandoje dažnai girdime, jog išorinės komandos ir agentūros dirba „šabloniškai“. Manome, jog tai ne įsitikinimas, o tiesiog mitas. Penkios galvos geriau, nei viena, ypač jei komanda tikrai myli savo veiklą, nuolat tobulėja ir kelia sau naujų iššūkių. Dažnai būtent ilgai tik vienoje įmonėje ir tik su vienu projektu dirbantiems rinkodaros specialistams pritrūksta kompetencijų.

Agentūroje dirba specialistai (prisipažinsiu, dažnai dėl savo veiklos pamišę), kurie nuolat tarpusavyje dalijasi patirtimi ir daug greičiau adaptuoja naujas tendencijas darbui. Todėl dirbdami su išorine komanda, kuri prisiima atsakomybę už rezultatus, iškart gaunate labai daug įvairių sričių specialistų pagalbos, kurie vienas kitą papildo ir sustiprina.

Šiai dienai išorinės komandos tampa partneriais siekiančiais bendrų tikslų. Pamatuojamų, aiškių, įgyvendinamų. Ar galima dar vis žongliruoti nepatikrintais įsitikinimais vis gilėjančios krizės akivaizdoje? Priešingai – laikas imtis ryžtingų veiksmų: matuok, skaičiuok, tikrink, veik.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją